Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RSS feed voor website groothandel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk bij een bedrijf die heeft meerdere webshops in bedtextiel.
Omdat de voorraad qua maten/kleuren/nieuwe dessings sterk wijzigd is het lastig om de voorraad continu op peil te houden. Ik heb een beetje programmeer kennis (html/php/mysql) en het leekt me wel handig om een rss feed te maken (die de leverancier nu nog niet heeft) waardoor ik precies kan zien of er wijzigingen zijn op die website. Ik ben al op internet op zoek geweest en ik ben wat sites tegen gekomen die van een pagina een rss feed maken.. Maar ik wil 1 feed die alle producten bijhoud op veranderingen en die me laat zien of er nieuwe producten bij zijn te gekomen. Is dit wel mogelijk ? en wie kan me een duwtje in de goede richting geven ?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Natuurlijk is dat mogelijk, maar die feed zul je wel zelf moeten bouwen. Als je denkt dat er een of ander standaardscript is dat een willekeurige site even ombouwt naar een RSS-feed, dan kan ik je meteen wel uit de droom helpen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Haha was ik al bang voor ja. Ik denk het kan voor losse pagina's dus dan zal het voor een site ook wel kunnen... Maar hoe kan ik het beste aan zoiets beginnen ?

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:31
Heb je toegang tot de database? Wordt in de database bijgehouden wanneer iets gewijzigd is?
Want dan kan je gewoon de producten weergeven die de laatste week veranderd zijn bijvoorbeeld, en die weergeven in een RSS feed (daar heb je wel simpele PHP classes voor)

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar heb ik helaas ook geen toegang tot... ik heb alleen toegang tot de website zelf... maar bedankt voor het meedenken ;)

• Barryvdh
Wat heb je wel dan? Staat er op de website wel wanneer iets voor het laatst is aangepast? Heb je een pagina waarin alle producten verzameld zijn (sitemap ofzo)
Je zou in principe natuurlijk de pagina kunnen scrapen/crawlen, en alle productpagina's laten openen, inhoud vergelijken met wat je zelf opslaat in een database. Als het anders is, is het veranderd en kan je de link in je RSS feed zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Een goeie ;) ja ik zie inderdaad een sitemap.. met alle (sub)categorieën niet met alle artikelen zelf...Kan ik hier wat mee ?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Met alle respect, maar ik zie de bui al hangen eigenlijk wat je volgende vragen zijn. Zou het niet makkelijker zijn dit te laten doen door een echte IT'er?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Barryvdh
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:33:
Een goeie ;) ja ik zie inderdaad een sitemap.. met alle (sub)categorieën niet met alle artikelen zelf...Kan ik hier wat mee ?
Dat weet jij beter dan ik ;)
Maar wat LiquidT_NL ook zegt, we kunnen niet alles voorkauwen. Wij kunnen niet zien hoe de site opgebouwd is en/of wat de mogelijkheden van jou en je bedrijf zijn..

Kan je niet gewoon aan de leverancier vragen of zij een feed kunnen maken met de wijzigingen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zonder databasetoegang wordt het redelijk lastig om zo'n RSS-feed te genereren. Je moet dan denken aan het uitlezen van de HTML en filteren wat je nodig hebt, om op basis daarvan de feed samen te stellen. Dat is beduidend lastiger en foutgevoeliger. Een beginnende programmeur kan met databasetoegang nog wel redelijk uit de voeten, maar zonder kun je hier beter niet aan beginnen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1