Ik ben voornemens een nieuwe stereo combinatie aan te schaffen waarvan de muziek die gestreamed wordt centraal staat (dus niet via een CD o.i.d.). De muziekcollectie die ik wil gebruiken bestaat naast MP3'tjes ook uit een behoorlijk aantal 24bits FLAC bestanden (van max 192khz).
Ik wil de muziek via een muziekstreamer <via USB of optisch> naar een DAC laten gaan en vervolgens <analoog> naar een eindversterker laten gaan. Ik wil per se geen muziekstreamer waar reeds een DAC zit ingebouwd, dus één zonder analoge uitgang.
Wat ik me nu afvraag is:

Ik ben me er van bewust dat er een groot aantal streamers zijn die doen wat ik vraag, maar deze hebben veel meer functionaliteit dan waar ik naar opzoek ben en zijn ook navenant geprijsd. Ik wil een zo basaal mogelijke speler.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik wil de muziek via een muziekstreamer <via USB of optisch> naar een DAC laten gaan en vervolgens <analoog> naar een eindversterker laten gaan. Ik wil per se geen muziekstreamer waar reeds een DAC zit ingebouwd, dus één zonder analoge uitgang.
Wat ik me nu afvraag is:
- Zijn er überhaupt muziekstreamers (behalve een PC/laptop) die, zonder een interne DAC, het muziek signaal digitaal doorgeven aan een externe DAC (doordat ze de DAC bijvoorbeeld herkennen als een soort van externe geluidskaart)?
- Bestaat er een NAS waarmee je direct via USB contact maakt met een externe DAC om muziek af te spelen (met voldoende bandbreedte en processorkracht om een HQ FLAC bestand te kunnen streamen)?
- Er een rechtstreekse en digitale verbinding is, zonder tussenkomst van bijvoorbeeld een Squeezebox Touch
- Zonder de kwaliteit van de muziek te downsizen.
- Ik wil op afstand (iPad) de muziek kunnen kiezen die ik wil afspelen.

Ik ben me er van bewust dat er een groot aantal streamers zijn die doen wat ik vraag, maar deze hebben veel meer functionaliteit dan waar ik naar opzoek ben en zijn ook navenant geprijsd. Ik wil een zo basaal mogelijke speler.
Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 10% gewijzigd door Jean-Paul Bidet op 23-10-2012 14:22 ]