iemand ervaring met een DK440LX MB?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:36
Tja, ik wil een 2e PC'tje ineensteken en zag dit bordje in de uitverkoop staan, iemand ervaring mee? kopen of mijden?

(ze vragen er 60 Euro voor)

• Orbit
Niemand?

• Orbit
Heeft er nu nog nooit iemand dit bord gezien?

Verwijderd

Is een Intel bord, daar kun je weinig mee uitbreiden, ze houden zich aan de specificaties.

Je hebt al een Aopen of MSI bord met meer mogelijkheden voor zo'n prijs! ;)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:34

winnie

de poes...

Oke, even in het algemeen: intel borden zijn erg stabiel, kunnen niet overclocked worden (ze hebben maar twee frequenties in het beste geval, de dakata volgens mij alleen 66MHz), LX is verouderd, maar wel stabiel en degelijk en het bord werd/wordt gebruikt voor OEM-workstations. Probeer een scsi versie te krijgen, dan is 60 euro (fl 125,00 gulden) wel een goede prijs. Aan de andere kant weet ik sowieso geen ander nieuw dual bord, wat zo weinig zou kunnen kosten.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Voor 60 Euro zou ik zeker die Dakota kopen, erg stabiel, geen overklokken maar daar koop je ook geen dual voor (behalve BP6 natuurlijk). De onboard scsi is ook handig, net als de onboard netwerkkaart.

Op m'n werk hebben we nog een pre-productie versie liggen, zelfs daarop draait Win2K perfect stabiel. Is gewoon degelijke Intel kwaliteit.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Orbit
Het probleem is verdorie dat daar enkel PII Slot1 met 512 L1 Cache op passen, en laat dat nu juist procesoren zijn die vrij zeldzaam zijn.

Btw, ik heb iets beter gevonden denk ik, een 19" rack met 2 scsi-3 schijven van elk 4.6 gig spijtig genoeg staan er wel maar 2 PPro 200 op en 96 MB ram.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:34

winnie

de poes...

Ga nietd e PPro door het slijk halen hè! Erg gevoelig onderwerp bij mij. Maaruh: wat kostte dat 19" ding? Is namelijk wel een goed ding om als server te gebruiken, en zal nog prima draaien. Vergeet niet, dat de PPro zijn cache op fullspeed draait, en grotere cache kan hebben dan een p2. Dus tot de p2@300 ben je met een PPro@200 met 512kb cache net zo goed/snel uit. En scsi schijven kunnen sowieso nooit voldoende data aanleveren om een processor bij te houden.
Pagina: 1