Visio ERD omzetten in Database voor een website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Beste mede tweakers,

Voor school hebben wij een opdracht om een website te maken, wij zijn allemaal beginnend informatica studenten, nu heb ik een ERD gemaakt die goed gekeurd is, wat moet worden omgezet in een Database. Alleen hoe moet ik dit doen, ik heb verschillende dingen geprobeerd.

JPG Van de ERD : https://www.dropbox.com/s/1jggfjj8z1uaho8/ERD%20JPG.jpg

Hier eventueel het VSD bestand : https://www.dropbox.com/s/x2og3i4i0c5pyt1/ERD.vsd

Wij hopen dat iemand ons hier mee kan helpen, anders moeten wij die hele database opnieuw invoeren.
Gelukkig is deze database zo groot nog niet, maar voor in de toekomst zou dit wel handig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door gangstahh op 23-10-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Een Visio ERD kan je niet met een druk op de knop omzetten naar een database. Dus dat wordt opnieuw maken, kan toch niet te veel moeite zijn? Ik weet niet of er software is om een ERD in te maken, en dat direct om te zetten in een database, maar via Visio gaat dit gewoon niet.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Met stom ;)

Sowieso is ieder DBMS een klein beetje anders in hoe ie zijn tabeldefinities en PK's en FK's verwacht, dus verdiep je maar in SQL en ga de tabellen maar aanmaken.

Extragratisch tip: begin met de tabellen die geen FK hebben. Doe je dat niet dan krijg je referentiele integriteit errors bij het aanmaken van je tabel.

Last: het is in jouw geval maar goed dat je niet vanuit Visio een DB aan kunt maken. Kijk nog maar eens goed naar je tabel "Levranciers". D'r zitten 2 fouten in, maar welke zeg ik even niet ;)
Mooie knurft van een docent dat ie daar overheen kijkt btw, maar dat terzijde ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
LiquidT_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:33:
Een Visio ERD kan je niet met een druk op de knop omzetten naar een database. Dus dat wordt opnieuw maken, kan toch niet te veel moeite zijn? Ik weet niet of er software is om een ERD in te maken, en dat direct om te zetten in een database, maar via Visio gaat dit gewoon niet.
Bedankt voor je reactie, dan word het gewoon overtypen ;p
The Eagle schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:46:
^^^ Met stom ;)

Sowieso is ieder DBMS een klein beetje anders in hoe ie zijn tabeldefinities en PK's en FK's verwacht, dus verdiep je maar in SQL en ga de tabellen maar aanmaken.

Extragratisch tip: begin met de tabellen die geen FK hebben. Doe je dat niet dan krijg je referentiele integriteit errors bij het aanmaken van je tabel.

Last: het is in jouw geval maar goed dat je niet vanuit Visio een DB aan kunt maken. Kijk nog maar eens goed naar je tabel "Levranciers". D'r zitten 2 fouten in, maar welke zeg ik even niet ;)
Mooie knurft van een docent dat ie daar overheen kijkt btw, maar dat terzijde ;)
Bedankt voor je reactie, ik zie de fout zelf ook niet. Mijn leraar zegt er verder ook niet veel over erg jammer, maarja ik zal het proberen uit te zoeken ;)