Toon posts:

MSI GTX660Ti probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb een paar maanden terug een acer aspire m3450 gekocht omdat mijn oude pc overleden was.
Nou heb ik een aantal dagen geleden een nieuwe videokaart gekocht om ook te kunnen gamen op deze pc.
Het gaat om een MSI GTX660 Ti power edition.
omdat de standaard acer voeding niet voldoende was heb ik er een Corsair cx600 bij gekocht, deze zo ruim voldoende vermogen moeten geven voor deze videokaart.
verdere specs van deze pc:
Amd fx-8120 processor @ 3,1GHz
6gb ram
huidige videokaart(zat er in toen ik m kocht) AMD radeon hd 6450

het probleem is dat als ik m'n pc met de nieuwe videokaart wil opstarten hij niet verder komt dan het bootscreen, en het toetsenbord uitgeschakeld is, dus kan ik niet in de bios komen.
als ik delete ingedrukt huod tijdens het opstarten om in de bios te komen staat er alleen please wait en gebeurd er vervolgens niks meer.
de videokaart heeft wel stroom want de fans draaien wel, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.

iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
alle help is zeer welkom :)

Mathijs

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Alle stekkers goed aangesloten? Ik doel met name op alle stekkertjes voor het moederbord (de grote én de kleine voor CPU power) en de videokaart (2x PCI-E stekkers vanuit de voeding naar de videokaart)?
Dat fans gaan draaien zegt niks, via de PCI-E bus krijgt je videokaart al max. 75 W aan vermogen geleverd, daarvan kan 'ie makkelijk de fans laten draaien (vaak 0,5-1 W per stuk!) maar kan 'ie misschien niet opstarten...

Verwijderd

Topicstarter
ik weet 100% zeker dat alle stekkers zijn aangesloten, ik heb de kaart ook in een andere pc geprobeerd en daar werd windows well normnaal opgestart, dus het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat de combinatie van deze videokaart + voeding niet samengaat of dat acer in de bios van t moederbord de ondersteuning van deze videokaart tegengaat?

Verwijderd

Kan je zonder de 660ti maar met de 6450 in de bios komen, zoja mss de bios ff op default settings zetten en opnieuw opstarten.
Wie weet doet ie het dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
met de 6450 kan ik idd wel in de bios komen, en heb al vanalles geprobeerd in de bios, en heb ook geprobeerd de bios te resetten en dan op te starten met de 660ti, maar helaas ook zonder resultaat, dus dat word terugbrengen naar de winkel denkik :(

p.s. zou het kunnen dat het moederbord hem niet ondersteund omdat de kaart vanaf de fabriek is overgeklokt? zo ja, zou een standaard 660ti van nvidia of evga wel kunnen werken? of ondersteund het moederbord geen enkele gtx 660ti?

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Een overclock maakt voor het moederbord niets uit. Het kan wel een compatibiliteits issue zijn tussen het mobo en de graka inderdaad.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
waar zou het compatibiliteits issue tussen de graka en het mobo aan kunnen liggen? dat de kaart pci-e 3.0 is? of zou het kunnen dat acer iets in de bios heeft geblokkeerd voor bepaalde graka's? want op de site van acer staat dat er ondersteuning is voor high-end nvidia en AMD gpu's, dus zou t naar mijn idee gwn moeten werken :S

• LiquidT_NL
Wat ik alleen wilde aangeven is dat er waarschijnlijk niet een "blokkade" zit op je kaart of iets dergelijks. Heb je de kaart al getest in een ander systeem om dat uit te sluiten?

Overigens, zou je op je spelling kunnen letten (zin beginnen met een hoofdletter, "het" i.p.v. "t", "gewoon" i.p.v. "gwn")? Dat leest namelijk een stuk prettiger.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart ook geprobeerd in een andere PC, en daar werd windows wel gewoon opgestart, dus dat word de kaart terugbregen en een andere kopen vrees ik :(
Heeft iemand enig idee of ik er achter kan komen of een kaart gaat werken voordat ik m koop? of is dat een kwesite van proberen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 13:58 ]

Verwijderd

Heb je een schone windows installatie gedaan, weet niet of je onboard video hebt op je moederbord.
Mss is dat te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Schone windows installatie is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, maar mijn moederbord heeft geen onboard video. Als ik zo vrij mag zijn, warom zou ik eigelijk onboard video nodig zijn als ik windows opnieuw wil installeren?(ja sorry, zoveel verstand heb ik er niet van)

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:56:
Heeft iemand enig idee of ik er achter kan komen of een kaart gaat werken voordat ik m koop? of is dat een kwesite van proberen?
Het gebeurt zelden dat een kaart het niet doet als hij dit wel zou moeten doen. Al een nieuw BIOS gecheckt?

Windows reinstall lijkt me niet nodig als je niet eens in je BIOS kan komen.

[ Voor 10% gewijzigd door LiquidT_NL op 23-10-2012 14:01 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:37

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Schone windows install gaat niet helpen als 'ie al niet eens door de POST heen komt...

Even logisch nadenken: je pc loopt vast tijdens de Power On Self Test (dus nog vóór het laden van de BIOS), die checkt maar een paar dingen waaronder de aanwezigheid van een videokaart. Dat betekent nog niet dat die kaart niet goed werkt, het is alleen een check of deze aanwezig is. Daarbij loopt het klaarblijkelijk mis want als je niets anders dan de videokaart vervangt, werkt het wél. Dus check dat eens! Zit alles inderdaad 100% zeker weten onomstotelijk goed aangesloten, zit de videokaart in het juiste PCI-E slot, zitten de stekkers goed vast etc. Indien ja: probeer eens een andere videokaart. Werkt die wel dan zou het exemplarisch kunnen zijn (dus dat jouw moederbord en die specifieke kaart niet lekker samen werken). Werkt ook die niet, zou het wel eens kunnen dat Acer het e.e.a. in de BIOS onmogelijk heeft gemaakt en dat je dus geen enkele andere videokaart zou kunnen gebruiken behalve degene die Acer in die systemen heeft geleverd.

Trial en error dus!

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
LiquidT_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:00:
[...]

Het gebeurt zelden dat een kaart het niet doet als hij dit wel zou moeten doen. Al een nieuw BIOS gecheckt?

Windows reinstall lijkt me niet nodig als je niet eens in je BIOS kan komen.
Helemaal mee eens wat Liq zegt, kijk hier ff voor een nieuwe BIOS. Windows heeft er in dit stadium inderdaad nog niets mee te maken.
Heb deze vraag al uitgezet bij Acer support?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de vraag voorgelegd aan acer support, maar omdat de videokaart geen acer product is kunnen zij verder geen hulp bieden...
ik heb die nieuwe bios gedownload, maar ik snap niet hoe dat werkt, er zit wel een mooi documentje bij, maar daar word ik helaas ook niet veel wijzer uit...
Pagina: 1