Toon posts:

Upgrade Vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Laat ik maar beginnen met het feit dat ik aardig nieuw ben, met zowel deze site als het bouwen van pc's.

Ik ben van plan op mijn desktop te gaan upgraden met een setje omdat ik games wil gaan livestreamen.
ik heb op dit moment een redelijk oude pc. met pentium dual core @2.70 ghz en 3GB RAM en heb niet al te lang geleden een 'nieuwe' grafische kaart gehaald: Radeon HD 6500.
Ik wil misschien het volgende upgrade setje gaan halen: GigaByte GA-B75M-D3V / i5-3470 / 8GB RAM
Mijn vraag is of jullie denken dat ik daar voldoende aan heb, of moet ik daarnaast nog iets aanschaffen?

Opnieuw, sorry als blijkt dat ik onzin uitkraam of iets volkomen over het hoofd heb gezien, ik ben nogal nieuw met dit soort dingen.
Alvast bedankt! O-)

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-04 22:21
Misschien is het handig om alles erbij te zetten zoals de voeding.

de rest laat ik over aan de mede tweakers.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik neem aan dat je ook games speelt er op? Dan doe je er niet onverstandig aan ook op korte termijn een andere videokaart te halen, of zelfs juist voor nu te focussen op de videokaart. Daarnaast kan de voeding ook te zwak zijn.

Geef eens je volledige specs, zoals voeding en je type processor.

En wie heeft jou een Radeon HD6500 aangeraden destijds?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
standaard onderdelen van een (moderne) PC:

Altijd:
Kast -> maakt niet veel uit, persoonlijke voorkeur
Voeding -> moet voldoende zijn voor config, ga std. uit van 500 watt (ligt vooral aan GPU/CPU)
Moederbord -> maakt niet veel uit, persoonlijke voorkeur en budget
RAM -> ga uit van 8Gb ram
CPU -> ligt aan je budget, ik zou voor een i5 kiezen ..
Harddsik -> maakt niet veel uit, persoonlijke voorkeur
GPU -> ligt aan je budget, ik zou voor Nvidia kiezen (650/660/670 ..)

Optioneel:
Dvd / blue-ray
SSD (meestal naast een (data) harddisk) -> Ik ben er sinds kort achter dat in de praktijk bijna geen verschil te bemerken is tussen SSD's, ik zou kiezen voor een niet te duur type, zonder Sandforce controller .. (Samsung/Crucial/Ocz/Plextor)

Peripherals:
Monitor -> BenQ heeft een goed game monitor
toetsenbord -> maakt niet veel uit, persoonlijke voorkeur
muis -> maakt niet veel uit, persoonlijke voorkeur

Verwijderd

Topicstarter
Ok komt ie dan:
300W voeding
Acer Extensa E470
Pentium Dual Core Cpu E5400 @ 2.70 Ghz
3072 RAM
AMD Radeon HD 6570 (toen gekocht omdat ik graag met dit systeem diablo 3 wilde spelen)
Kunnen jullie hier wat mee?

Verwijderd

Topicstarter
en zoals ik al zei wil ik graag upgraden met dit setje: GigaByte GA-B75M-D3V / i5-3470 / 8GB RAM

• LiquidT_NL
Wat voor merk voeding?

En ik snap dat je nieuw bent, maar neem even de regels door, want je maakt aardig veel fouten hier wat betreft je startpost en je postgedrag.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is een FSP300-60EP

• LiquidT_NL
Ik denk dat je beter kan sparen voor een nieuw systeem. Naast je moederbord, geheugen en processor, is die videokaart ook weinig soeps en die voeding gaat zeker klappen als je alles gaat upgraden.

Verwijderd

offtopic:
Juist, excuses ik was nog niet wakker

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je advies.
Ik ben niet echt van plan hele high-end games erop te gaan spelen (vooral indie games) en gebruik mijn pc ook voor video bewerking. Daarnaast wil ik vooral games vanaf mijn xbox gaan livestreamen (de benodigde hard en software hiervoor heb ik al). is het niet mogelijk om daarvoor alleen het RAM te upgraden?

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:36:
Bedankt voor je advies.
Ik ben niet echt van plan hele high-end games erop te gaan spelen (vooral indie games) en gebruik mijn pc ook voor video bewerking. Daarnaast wil ik vooral games vanaf mijn xbox gaan livestreamen (de benodigde hard en software hiervoor heb ik al). is het niet mogelijk om daarvoor alleen het RAM te upgraden?
Als jij nu RAM tekort komt wel.

Pagina: 1