Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gaat een MSI GX60 genoeg zijn voor TW Shogun 2?

Pagina: 1
Acties:

• leon1989
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-11 19:48
Beste mede tweakers,

Ik heb onlangs voor een goede vriend de vraag gekregen om een goede gaming laptop uit te zoeken.
Nu is begin augustus mijn oog al gevallen op de MSI GX60, maar wilde eigenlijk afwachten op de eerste benchmarks e.d.

Echter heb ik die tot nu toe nog steeds niet kunnen vinden, maar is hij wel al beschikbaar :)

nu is mijn vraag, aangezien ik enkel ervaring heb met intel i'x' processoren en nvidia kaarten:
Hoe goed is deze laptop nou echt.

- Is de cpu goed genoeg (waar zou je hem mee kunnen vergelijken met een intel variant)
- de videokaart geloof ik wel in, deze zou net even wat minder moeten zijn als een hd7870.

het gaat om de volgende spellen:
Total War Shogun 2 en Rome 2 (die nog moet komen)

zover ik weet, hij speelt nu op een e6600, maar daar is de cpu gewoon niet toereikend genoeg.
dus ik zit gewoon echt met de vraag, gaat deze cpu de bottleneck worden in deze laptop?
of hoef ik me daar geen zorgen over te maken?

ik hoop dat jullie me weer kunnen helpen:)

Verwijderd

Heb je misschien een linkje? Ik heb namelijk nog geen prijzen gezien.

Ik had een tijd geleden al en analyse geplaatst:
Verwijderd in "nieuwe gamelaptop voor €1150,- max"

De A10 lijkt een erg grote bottleneck te vormen.De i7 is average wel 30-40% sneller met uitschieters naar 80%. Ik zeg: niet kopen voordat er benchmarks beschikbaar zijn. Of de prijs moet wel heel goed zijn.

• leon1989
Bij informatique

1199.
Uiteraard ook bij de dochter laptopshop.nl

Maar ik ga maar eens het bestand lezen.
Als ik zo vrij mag zijn, vind je benchmarks over deze laptop, post ze hier

Verwijderd

Dat valt nog best tegen. Volgens de eerste berichten zou hij €1050 worden.

• leon1989
Maar om deze laptop af te zetten tussen de laptops inde range 1100-1300
Heeft deze wel veel meer GPU kracht.
Zou hij dan nog steeds slechter presteren dan een i7 met een gtx570?

Oftewel zou de cpu voor een GPU uit deze prijsklasse ook een bottleneck vormen?
Of is hier niets zinnigs over te zeggen zonder de eerste benchmarks te zien.

Verwijderd

leon1989 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:45:
Zou hij dan nog steeds slechter presteren dan een i7 met een gtx570?
Volgens de benchmarks van (de ietswat partijdige) MSI niet.

Maar het hangt erf af van de game. Ik kan je nu al vertellen dat de i7 + GTX 570m heel hard over de GX60 heen gaat denderen in guild wars 2. En zo zijn er ongetwijfeld meer te vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 16:57 ]

• leon1989
ik denk dat ik een paar "onafhankelijke" benchmarks heb gevonden. (correct me if i'm wrong)
Kitguru
en een simpele vergelijking met een gtx680m, maar deze heb ik zo mijn twijfels over,
overclockers

als ik (voor mij even) naar de eerste benchmark kijk naar TW Shogun 2, lijkt het mij dat deze laptop voor o.a. dit spel heel erg aardig is met 47fps op 1080P.
overigens wordt ook hier genoemd dat de cpu al de botleneck is op 720P

echter kan ik dit niet echt goed naast bijv een gtx570/gtx670 zetten uit een prijs-range van 1100-1300.
maar denk zelf dat dit prijs/prestatie toch wel een heel aaridge game-laptop is (ook met een prijs van 1199)

@darkstone,
misschien dat jij hier nog even je mening over kan geven.

Verwijderd

Bron1: ik zie 3 game benchmarks waar nergens mee vergeleken wordt en een shitload aan reclame van MSI.. Juist ja.

Bron 2: Unigine heaven is een benchmark die ontworpen is om de prestaties van de GPU te testen. En stresst de CPU nauwelijks. Geschikt om een HD 7970m met een GTX 680m te vergelijken: ja, als je nog 5 van dat soort benchmarks pakt. Geschikt om 2 laptops te vergelijken waarvan de CPU performance mijlenver uit elkaar ligt. Nee, helemaal niet.

De benchmark met TW: het is slechts 1 benchmark, met slechts 2 laptops, met onbekende settings. Daar kan je ook geen conclusies uit halen.

En 3: Er worden al ongeveer 9 maanden laptops verkocht met de HD 7970m. En al 9 maanden hoor ik niets anders dan gezeik met de drivers. Er is een heel goede reden dat ik altijd de M17x aanraad: bij die laptop heb je dat gezeik niet.

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 21:04
Hier ook een review van de GX60, wel in het duits. Qua gaming stelt het absoluut niet teleur, en aangezien je de CPU kan upgraden in de toekomst is het geen slechte keuze. Ik twijfel nu ik naar de prijs ook namelijk.

Review

Misschien kan Darkstone iets zinnigs zeggen over de scherm van de MSI GX60, op pagina 7 staan de scherm resultaten. Snap er niks van :P

[ Voor 15% gewijzigd door Iceman1987 op 28-10-2012 10:23 ]

Verwijderd

De color gamut is vrij crap... Vergelijkbaar met de M14x die ik op dat gebied altijd afkraak :P

En ik zou niet zeggen dat de performance niet teleur stelt, hoor. In metro is een laptop met NVIDIA GeForce GTX 670M flink sneller. En de GTX 660m die je toch voor een paar honderd euro minder kan krijgen komt daar erg van in de buurt.

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 21:04
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 12:33:
De color gamut is vrij crap... Vergelijkbaar met de M14x die ik op dat gebied altijd afkraak :P
Crap, waarom hebben alle gamelaptops een slechte scherm (behalve de M17x, maar wil geen 17 inch laptop).
En ik zou niet zeggen dat de performance niet teleur stelt, hoor. In metro is een laptop met NVIDIA GeForce GTX 670M flink sneller. En de GTX 660m die je toch voor een paar honderd euro minder kan krijgen komt daar erg van in de buurt.
Klopt, maar dat is de enige spel waar de AMD teleur stelt( en de fps van de andere laptops zijn ook zo laag dat het spel onbespeelbaar is).
Bij de andere games is GX60 duidelijk de winnaar, kijk bijvoorbeeld naar BF3, dus wellicht dat bij jou de glas half leeg is? ;)

Maar we hebben waarschijnlijk meer benchmarks nodig

Verwijderd

Iceman1987 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:53:
Klopt, maar dat is de enige spel waar de AMD teleur stelt( en de fps van de andere laptops zijn ook zo laag dat het spel onbespeelbaar is).
Met AAA en AF, ja. Het probleem is dat je de andere laptops speelbaar kan krijgen door de settings omlaag te schroeven. En dat kan bij de MSI niet omdat de CPU de bottleneck is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2012 18:07 ]

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 18:42
YouTube: Skyrim on MSi GX60 notebook with HD 7970m GDDR5 and A-10 4600m CPU demo 2 skyrim filmpje op gx60.

Klein vraagje van mijn kant : Als skyrim zo goed draait dan zal WoW,Diablo3,Dota2 en CS:GO geen problemen opleveren of is dan een nvidia 660M met i5 ook al genoeg ?

[ Voor 34% gewijzigd door randomice op 30-10-2012 10:12 ]

Diablo 3 Profiel

Pagina: 1