Toon posts:

Asus A7V133, AMD TB 1,3 Ghz 133FSB en Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op dit moment heb ik een computer, die draait met een Gigabyte GA686BX ATX en een Pentium II 400 Mhz Secc II. :'(
Nu vind ik dit een beetje te oud worden, en zo doende ben ik van plan op korte termijn te gaan updaten. :)

Ik ben van plan, om een Asus A7V133 moederbord te gaan kopen, met een AMD TB 1,3 Ghz 133 FSB.>:) Dit geheel gaat draaien met Windows 2000. :P

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze combi?? Zowel positieve als negatieve reacties zijn zeer welkom..

>:) of :(??

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
:z :z :z

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Sixpacker
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10-2025

Sixpacker

Vakmanschap is meesterschap

Ik heb ook een A7V maar een groot nadeel van deze kaart vind ik dat er teveel pci sloten met elkaar gecombineer worden waardoor je er zeker van moet zijn dat de kaarten die je erin drukt wel met de gecombineerde onderdelen van je A7V moeten werken.

Bijvoorbeel op PCI slot 2 zit bij mij de netwerkkaart op IRQ10. Deze PCI slot 2 is gedeeld met mijn ATA100 aansturing die dus opdezelfde IRG 10 zit. Dit wil bij mij dus wel problemen geven.
En zo is slot 4 en 5 ook met elkaar gedeeld als ik het goed heb. In ieder geval best wel klote.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/utfsey.gif

De 1,33GHz is na 2 april uitgebracht, maar toch...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Carda
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 23:13
Ik heb een k7ta-RAID..en heb (nog) geen problems.. (en ik draai ook nog geen raid)

Naja alleen met me geforcejes.. ene draait nie andere past nie goed in slot..

Voor de rest draait alles puik!

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

Verwijderd

[b]Op donderdag 31 mei 2001 23:00 Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met deze combi?? Zowel positieve als negatieve reacties zijn zeer welkom..

>:) of :(??
Je hoort het vanavond / morgen van me. Als het goed is komt Tante Pos mijn procje vandaag inleveren >:)

Pim

Verwijderd

Topicstarter
ok.. nog meer meningen??

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Ik heb zelf een systeem inelkaar moeten zetten voor kennissen met een A7V133 met Win2K en het draait prima hoor.

Wat ik alleen vind zuigen is dat het wel eens voor kan komen dat als je een verkeerde CPU snelheid instelt, hij niet zo 1-2-3 wakker te krijgen is, zelfs niet met pogingen de CMOS te resetten. Ben gisteren een uur of twee bezig geweest het ding uit en aan te zetten, op de reset knop te raggen, CPU in en uitdoen, totdat ie eindelijk weer wou p.o.s.t.en. (Dan heb ik het nu over mijn eigen systeem en niet over die van mijn kennissen ;))

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

ja hoor, goede keuze...

loopt snel & stabiel

Verwijderd

Heppum zelf ook, no prob verder. Zelfs mijn SB!live werkt. Tevens een netware client draaien zonder probs. Het bord heeft alleen een chipset koeler dat wel wat geluid produceert :(

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Hij loopt perfect bij mij (900@990), maar je moet kijken als je een sblive! hebt in welke pci slot je die doet, en effe via4in1 4.31 installeren.

Dan doet alles het perfect.

Oh, en als je een interne zip hebt, die op de UDMA100 controller zetten; werkt ie tenminste :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 10:05 schreef bliekp het volgende:
Als het goed is komt Tante Pos mijn procje vandaag inleveren >:)
Met de nadruk op als het goed is. Ik wacht ook al een week op mijn proc (vorige week vrijdag op de post gedaan for sure) en is er nog steeds niet.
En 3 weken geleden een harddisk besteld en is er ook nog steeds niet. PTT/TNT sucken!

Verwijderd

En er bestaat trouwens geen 1.3GHz op 133mhz bus. Reken maar uit:
9*133=1200
9.5*133=1266
10*133=1333

:)
Ik denk dat je de 1.33GHz bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil niet lullig doen, maar zijn er nog meer cpu's op 1,3 Ghz dan?? dan is het toch logisch dat ik de 1,33 Ghz hiermee bedoel... duhhh...

Verwijderd

ja, je hebt de 1,3 tb (13 * 100)
en de 1,33 tb (10 * 133)
:)

Verwijderd

Topicstarter
o... eehhmm.... bij deze dan, dat ik het over de TB 1,33Ghz 133 FSB heb..

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:59
Maar je gaat zo'n ding toch niet op slechts 133 mhz FSB draaien? Wat uit de tijd.... ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Dat zie ik wel als ik em eenmaal heb.....
Pagina: 1