Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147084

Topicstarter
Sinds vorige week heeft mijn computer moeite met opstarten, het moederbord geeft een lange piep en het beeld blijft zwart. Het display op mijn moederbord geeft helaas geen nuttige info weer. Na een aantal pogingen (+/- 10) start de computer vaak wel op en draait dan zonder problemen. Ik heb alle onderdelen al opnieuw geplaatst, geprobeerd met verschillende geheugen modules te booten, etc, maar het probleem blijft helaas.

De computer geeft de volgende pieptoon: http://www.2shared.com/audio/6RFbq3QZ/bootbeep.html

Hardware:
Mobo: EVGA X58 3xSLI Classified
CPU: Intel Core I7 930
Mem: Corsair Dominator 3x2GB 1600MHz DDR3
GPU: Sapphire Radeon HD7970
PSU: Corsair HX1000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je voor de grap al eens in de handleiding van je Mobo gekeken wat die piep daadwerkelijk betekend? ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147084

Topicstarter
Notna schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:50:
Heb je voor de grap al eens in de handleiding van je Mobo gekeken wat die piep daadwerkelijk betekend? ;)
1 lang 2 kort zou een gfx error moeten zijn, ik vindt het alleen vreemd dat er dan niks aan de hand is (ook niet in games) wanneer de computer wel opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 147084 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:27:
[...]

1 lang 2 kort zou een gfx error moeten zijn, ik vindt het alleen vreemd dat er dan niks aan de hand is (ook niet in games) wanneer de computer wel opstart.
De vraag is dan alsnog: doet het probleem zich voor met een andere videokaart?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
De klok blijft ook goed staan? Niet dat bv je cmos batterij gewoon leeg is.