Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:48:
[...]
Misschien dat je meer met de architectuur/lijnen had kunnen doen. Je hebt nu een vooraanzicht van het gebouw en een schuin van opzij aanzicht. Je zou ook stukken van het gebouw kunnen uitlichten, bv: de portiek recht van voren, de raampjes aan de voorkant, langs het gebouw omhoog, het hele middenstuk, etc
[...]
Dat kan, niet helemaal mijn ding eerlijk gezegd maar wie weet dat ik er een keer mee aan de slag ga. Die nacht ging het niet lukken aangezien we met een grote groep waren en je dus dan voor iedereen langs loopt enzo. Later toen iedereen weg was heb ik de meeste van mijn foto's pas kunnen schieten, het schijnt toch lastig te zijn niet voor iemand zijn camera rond te lopen bij HDR / long exposures of met een zaklamp te schijnen
Ik ga er nog wel een keer heen maar dan met een paar vrienden of alleen, wil dan ook wel eens van binnen kijken. Ik kwam er toen ik thuis was pas achter dat de achterkant van het gebouw ook ontzettend gaaf is, echter had ik de puf niet meer om daar ook nog heen te lopen ... allemaal voor de volgende keer

Royz schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:45:
Ik vind de eerste het meest geslaagd. De eerste vraag alleen die bij mij opkomt, is dat ik ze zo soft vind over komen. Alsof je teveel ruis in de HDR hebt gekregen waardoor je de noise reduction voluit hebt gezet.
Verder vind ik de lucht mooi, en ik vind het zeker cool dat je een aparte sfeer hebt kunnen creeeren en een soort eigen stijl hebt ontwikkeld

Je onderscheidt jezelf in ieder geval wel en dat is knap. Ik ben wel benieuwd of je deze stijl ook kan krijgen in andere foto's.
Dat zou aan je monitor kunnen liggen, de eerste zal wat zachter zijn dan de anderen omdat dit een panorama is maar nog is hij haarscherp als ik op 100% kijk. De andere platen zijn 100% scherp

Allemaal overigens zonder noise reduction aangezien alles op ISO 100 geschoten is en ik afgezien van een verloren hot pixel nergens last van had.
Kijk naar mijn andere (urbex) foto's op mijn website (zie sig) zou ik zeggen, dit zijn heus niet mijn eerste foto's die ik geschoten heb

douPel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:40:
[...]
Wat me, nu ik de andere ook zie, boeit in de eerste foto, is het contrast in het beton. Ongetwijfeld heb je dat zo bewerkt. En het is dat ik er van het weekend nog geweest was en dus weet hoe het beton eruit ziet, maar het geeft wat mee om naar te kijken: 'he, het lijkt wel verweerd ofzo', 'Is het nat?', 'Is het een oud gebouw', 'Ok, laat die urbex foto's maar komen! Wat heeft ie binnenin gezien?!'. Foto 2 en 3 (en eigenlijk 4 ook) roept die spanning niet op bij mij.
Mooi dat het zo veel doet met je die foto, zo zie je maar dat het voor iedereen weer verschillend is!

Bovendien was foto 1 ook maar een proef, toch goed gelukt dan denk ik zo

Nordlys schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:21:
[...]
Done

Voor een showcase is diversiteit wel belangrijk. Ik zou zelf één van de eerste 3 foto's pakken, de tweede foto vind ik persoonlijk erg netjes. Je zou zo'n foto dan beter in het solo showcase topic kunnen plaatsen.
Cheers!

Ah ... solo showcase topic, nu wordt het ingewikkeld

Ik ga de volgende keer gewoon lekker iemand zijn inbox vol spammen met de vraag wat ik moet doen

marceltuit schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 06:55:
Ik vind ze ook cool, maar ook meer van hetzelfde. Vooral 1 t/m 3. Daar zou ik er twee van weggelaten hebben.
Inhoudelijk: ZOnde van die zwarte vignetting. Maar dat is persoonlijk, heb het vermoeden dat je die zelf toegevoegd hebt?
Zonder vind ik ze zwaar onrealistisch aangezien het vignet grotendeels natuurlijk is bij deze foto's

Maargoed, dat is inderdaad persoonlijk denk ik