Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Met een groepje fotografen via facebook afgesproken bij Radio Kootwijk om nacht foto's te gaan maken. Met z'n allen een hele leuke avond gehad en van alles kunnen proberen. Hier dus mijn resultaten van die avond! :)

Radio Kootwijk
Radio Kootwijk5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, HDR panorama 3x9*, f/2, ISO 100
* 3 panorama shots in HDR formaat van elk 9 exposures (-4, -3, -2, -1, 0, +1, +2, +3, +4)

Radio Kootwijk II (Portret)
Radio Kootwijk II - Portrait
5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 9 shot HDR, f/4, ISO 100

Radio Kootwijk II (Landschap)
Radio Kootwijk II - Landscape5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 12 shot HDR, f/4, ISO 100

Wallpaper:
  • 1920x1200
  • 1920x1080 (1080p / full-hd)
  • 1680x1050
  • 1600x900
  • 1280x800
  • 1280x720 (720p / hd-ready)
Download (alle formaten in een ZIP)

Radio Kootwijk III
Radio Kootwijk III5D Mark II, Samyang 35mm f/1.4, 9 shot HDR, f/2.8, ISO 100

Wallpaper:
  • 1920x1200
  • 1920x1080 (1080p / full-hd)
  • 1680x1050
  • 1600x900
  • 1280x800
  • 1280x720 (720p / hd-ready)
Download (alle formaten in een ZIP)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:53
Als je het moet hopen, waarom maak je er dan niet eerst gewoon een testcase van? Er valt een stuk meer eer te behalen als je topic opgewaardeerd wordt van test- naar showcase.

Wat betreft je foto's, ik vind ze heel cool, maar wel veel van hetzelfde. Bij de eerste drie is het net alsof je zit te kijken naar het uitzoomen vanaf de eerste foto. En dan de laatste, precies hetzelfde, maar dan van de zijkant. Dit is imo een onderwerp waarbij je het moet laten bij één (goede) foto.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:46:
Als je het moet hopen, waarom maak je er dan niet eerst gewoon een testcase van? Er valt een stuk meer eer te behalen als je topic opgewaardeerd wordt van test- naar showcase.

Wat betreft je foto's, ik vind ze heel cool, maar wel veel van hetzelfde. Bij de eerste drie is het net alsof je zit te kijken naar het uitzoomen vanaf de eerste foto. En dan de laatste, precies hetzelfde, maar dan van de zijkant. Dit is imo een onderwerp waarbij je het moet laten bij één (goede) foto.
Dan maken we er toch gewoon een testcase van ;) Oh dat kan dus niet meer, tenminste ik niet :/ Maar je hebt gelijk ... tis veel van het zelfde maar toch benieuwd wat jullie er ondanks dat van vinden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 23-10-2012 01:18 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind ze ook cool, maar ook meer van hetzelfde. Vooral 1 t/m 3. Daar zou ik er twee van weggelaten hebben.

Inhoudelijk: ZOnde van die zwarte vignetting. Maar dat is persoonlijk, heb het vermoeden dat je die zelf toegevoegd hebt?

[ Voor 36% gewijzigd door Polariteit op 23-10-2012 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ventieldopje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:16:
[...]

Dan maken we er toch gewoon een testcase van ;) Oh dat kan dus niet meer, tenminste ik niet :/
Done :) Voor een showcase is diversiteit wel belangrijk. Ik zou zelf één van de eerste 3 foto's pakken, de tweede foto vind ik persoonlijk erg netjes. Je zou zo'n foto dan beter in het solo showcase topic kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
De eerste vind ik verreweg het meest geslaagd, verder commentaar staat in de solo testcase.
Bij de 2e vind ik de voorgrond te licht in verhouding tot het gebouw. Voor mij doet dit af aan de sfeer die zo mooi is in de eerste. Maargoed, als de voorgrond hier ook donker had geweest, had het helemaal hetzelfde geweest natuurlijk :p
De belichting en compositie van de derde vind ik meer passen bij een gebouw dat van zichzelf mooi is en je in het geheel wil laten zien. Dit gebouw vind ik daar niet interessant genoeg voor. Dit geldt eigenlijk ook wel voor de 4e, al vind ik de 4e dan toch wel weer boeiender dan 2 en 3. De lampen storen bij 4 wel meer dan bij de andere.

Wat me, nu ik de andere ook zie, boeit in de eerste foto, is het contrast in het beton. Ongetwijfeld heb je dat zo bewerkt. En het is dat ik er van het weekend nog geweest was en dus weet hoe het beton eruit ziet, maar het geeft wat mee om naar te kijken: 'he, het lijkt wel verweerd ofzo', 'Is het nat?', 'Is het een oud gebouw', 'Ok, laat die urbex foto's maar komen! Wat heeft ie binnenin gezien?!'. Foto 2 en 3 (en eigenlijk 4 ook) roept die spanning niet op bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind de eerste het meest geslaagd. De eerste vraag alleen die bij mij opkomt, is dat ik ze zo soft vind over komen. Alsof je teveel ruis in de HDR hebt gekregen waardoor je de noise reduction voluit hebt gezet.

Verder vind ik de lucht mooi, en ik vind het zeker cool dat je een aparte sfeer hebt kunnen creeeren en een soort eigen stijl hebt ontwikkeld :) Je onderscheidt jezelf in ieder geval wel en dat is knap. Ik ben wel benieuwd of je deze stijl ook kan krijgen in andere foto's.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jammer dat je niet ook binnen hebt mogen fotograferen. De inrichting is namelijk ook vrij interessant te noemen. Niet alles is nog aanwezig, maar zeker in de diverse zij- en bovenruimtes zijn leuke dingen te vinden :)
Verder mooie platen :)

Een klein dingetje: ik meen te zien dat je net niet recht voor het pand stond bij de eerste foto's. Het is miniem, maar het lijkt alsof de foto's net niet helemaal recht / horizontaal zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door The Eagle op 23-10-2012 12:53 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199803

Van de eerste vind ik de kleuren erg mooi. De derde heeft een mooie compositie, jammer dat het niet helemaal symmetrisch is, de lucht is wel mooi. De 4e spreekt me gelijk aan door de andere hoek. Maar als ik wat beter kijk vind ik de schuinlopende donkere streep nacht op de voorgrond niet zo, en net als douPel de lampen te aanwezig tov de andere foto's.

Misschien dat je meer met de architectuur/lijnen had kunnen doen. Je hebt nu een vooraanzicht van het gebouw en een schuin van opzij aanzicht. Je zou ook stukken van het gebouw kunnen uitlichten, bv: de portiek recht van voren, de raampjes aan de voorkant, langs het gebouw omhoog, het hele middenstuk, etc

Binnenkort ook eens proberen met Magic Lantern wat '9 of meer' shot HDR's te maken. :) Tot nu toe alleen HDR met 3 foto's geprobeerd, maar dat werd nooit echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Anoniem: 199803 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:48:
[...]

Misschien dat je meer met de architectuur/lijnen had kunnen doen. Je hebt nu een vooraanzicht van het gebouw en een schuin van opzij aanzicht. Je zou ook stukken van het gebouw kunnen uitlichten, bv: de portiek recht van voren, de raampjes aan de voorkant, langs het gebouw omhoog, het hele middenstuk, etc

[...]
Dat kan, niet helemaal mijn ding eerlijk gezegd maar wie weet dat ik er een keer mee aan de slag ga. Die nacht ging het niet lukken aangezien we met een grote groep waren en je dus dan voor iedereen langs loopt enzo. Later toen iedereen weg was heb ik de meeste van mijn foto's pas kunnen schieten, het schijnt toch lastig te zijn niet voor iemand zijn camera rond te lopen bij HDR / long exposures of met een zaklamp te schijnen :+

Ik ga er nog wel een keer heen maar dan met een paar vrienden of alleen, wil dan ook wel eens van binnen kijken. Ik kwam er toen ik thuis was pas achter dat de achterkant van het gebouw ook ontzettend gaaf is, echter had ik de puf niet meer om daar ook nog heen te lopen ... allemaal voor de volgende keer :)
Royz schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:45:
Ik vind de eerste het meest geslaagd. De eerste vraag alleen die bij mij opkomt, is dat ik ze zo soft vind over komen. Alsof je teveel ruis in de HDR hebt gekregen waardoor je de noise reduction voluit hebt gezet.

Verder vind ik de lucht mooi, en ik vind het zeker cool dat je een aparte sfeer hebt kunnen creeeren en een soort eigen stijl hebt ontwikkeld :) Je onderscheidt jezelf in ieder geval wel en dat is knap. Ik ben wel benieuwd of je deze stijl ook kan krijgen in andere foto's.
Dat zou aan je monitor kunnen liggen, de eerste zal wat zachter zijn dan de anderen omdat dit een panorama is maar nog is hij haarscherp als ik op 100% kijk. De andere platen zijn 100% scherp :) Allemaal overigens zonder noise reduction aangezien alles op ISO 100 geschoten is en ik afgezien van een verloren hot pixel nergens last van had.

Kijk naar mijn andere (urbex) foto's op mijn website (zie sig) zou ik zeggen, dit zijn heus niet mijn eerste foto's die ik geschoten heb ;)
douPel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:40:
[...]

Wat me, nu ik de andere ook zie, boeit in de eerste foto, is het contrast in het beton. Ongetwijfeld heb je dat zo bewerkt. En het is dat ik er van het weekend nog geweest was en dus weet hoe het beton eruit ziet, maar het geeft wat mee om naar te kijken: 'he, het lijkt wel verweerd ofzo', 'Is het nat?', 'Is het een oud gebouw', 'Ok, laat die urbex foto's maar komen! Wat heeft ie binnenin gezien?!'. Foto 2 en 3 (en eigenlijk 4 ook) roept die spanning niet op bij mij.
Mooi dat het zo veel doet met je die foto, zo zie je maar dat het voor iedereen weer verschillend is! ;) Bovendien was foto 1 ook maar een proef, toch goed gelukt dan denk ik zo :9
Nordlys schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:21:
[...]

Done :) Voor een showcase is diversiteit wel belangrijk. Ik zou zelf één van de eerste 3 foto's pakken, de tweede foto vind ik persoonlijk erg netjes. Je zou zo'n foto dan beter in het solo showcase topic kunnen plaatsen.
Cheers! :*) Ah ... solo showcase topic, nu wordt het ingewikkeld 8) Ik ga de volgende keer gewoon lekker iemand zijn inbox vol spammen met de vraag wat ik moet doen O-)
marceltuit schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 06:55:
Ik vind ze ook cool, maar ook meer van hetzelfde. Vooral 1 t/m 3. Daar zou ik er twee van weggelaten hebben.

Inhoudelijk: ZOnde van die zwarte vignetting. Maar dat is persoonlijk, heb het vermoeden dat je die zelf toegevoegd hebt?
Zonder vind ik ze zwaar onrealistisch aangezien het vignet grotendeels natuurlijk is bij deze foto's ;) Maargoed, dat is inderdaad persoonlijk denk ik :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Gave locatie he!
Binnen ligt een super gave vloer!
Ik kom er graag iig, Ik vind de foto's herkenbaar, heb er zelf nog nooit in het donker foto's gemaakt alleen.
Ik weet ook dat je dus niet uit alle hoeken kan fotograferen, maar de achterkant is ook super idd en dat had variatie gebracht in deze serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Prozac[NL] schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:37:
Gave locatie he!
Binnen ligt een super gave vloer!
Ik kom er graag iig, Ik vind de foto's herkenbaar, heb er zelf nog nooit in het donker foto's gemaakt alleen.
Ik weet ook dat je dus niet uit alle hoeken kan fotograferen, maar de achterkant is ook super idd en dat had variatie gebracht in deze serie.
Ik neem in deze dagen een Samyang 14mm f/2.8 over van iemand dus ik ga zeker snel een keer terug naar deze locatie, misschien is het gebouw dan wel verlicht :) Kan ik iig me weer lekker uitleven, ook foto's van de achterkant maken.

Meh, ik mag dan wel eindigen met allemaal dezelfde foto's ... qua stijl zijn ze toch allemaal anders dan wat de rest er van heeft gemaakt en dat vind ik wel grappig ... had ik ook niet verwacht. Maargoed, het is een goed en mooi onderwerp om dingen op uit te proberen, zo had ik nog nooit successvol een HDR pano gemaakt :)

www.maartendeboer.net

Pagina: 1