Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257048

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Wat ik dus wil, is net als in iTunes:

Een playlist maken in Zune, check.
Via drag and drop mappen vol muziek toevoegen aan het desbetreffende playlist. Ik drop de map dus IN de playlist. Zodra ik dat doe verwerkt Zune alle nummers maar hij gooit ze gewoon in "de collectie"
Dus niet in de playlist.

Hoe dom kan een programma zijn? :X

De enige manier hoe ik nummers aan een playlist kan toevoegen is nummer voor nummer uit de algemene collectie. Dit doormiddel van een rechtermuisklik en toevoegen aan een playlists of de nummer slepen naar het papieren icoontje linksonder.

Ik ga dus niet al mijn nummers 1 voor 1 slepen naar een playlist. :(

Zie ik iets over het hoofd of hebben jullie een manier waarbij ik in 1 keer een map kan toevoegen aan een playlist zonder de nummers daar 1 voor 1 naartoe te slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07
Anoniem: 257048 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:34:
[...] Ik ga dus niet al mijn nummers 1 voor 1 slepen naar een playlist. :(

Zie ik iets over het hoofd of hebben jullie een manier waarbij ik in 1 keer een map kan toevoegen aan een playlist zonder de nummers daar 1 voor 1 naartoe te slepen?
Alle nummers die je wilt selecteren (met shift of ctrl dus) en dan in 1 keer er naar toe slepen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat is er dan precies "net zoals in itunes"? Je kunt in iTunes toch ook geen playlist maken met muziek die niet in je library staat?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Caelorum schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:40:
[...]

Alle nummers die je wilt selecteren (met shift of ctrl dus) en dan in 1 keer er naar toe slepen? ;)
Helaas dat is niet praktisch, angezien ik meerdere nummers van verschillende mappen in de library heb staan. Dat betekend dat Zune alle nummers mixt(sorteerd op naam, album, etc.) En ik daardoor niet een hele rij nummers kan selecteren. Dus dan zou ik handmatig de hele lijst :X moeten nagaan om de nummers apart te selecteren. want de nummers die ik wil selecteren zitten dan verspreid over de hele library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Donstil schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:47:
Wat is er dan precies "net zoals in itunes"? Je kunt in iTunes toch ook geen playlist maken met muziek die niet in je library staat?
Als ik in een (verse) iTunes installatie muziek toevoeg in een open tab van een playlist, dan voegt itunes deze direct toe in de desbetreffende playlist. Daarnaast voegt itunes de muziek ook toe in de bibliotheek/Library. Alleen bij Zune gooit ie alle muziek in de library en niet in de playlist terwijl ik de map gewoon in de playlist drop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:07
Anoniem: 257048 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:50:
[...] Helaas dat is niet praktisch, angezien ik meerdere nummers van verschillende mappen in de library heb staan. Dat betekend dat Zune alle nummers mixt(sorteerd op naam, album, etc.) En ik daardoor niet een hele rij nummers kan selecteren. Dus dan zou ik handmatig de hele lijst :X moeten nagaan om de nummers apart te selecteren. want de nummers die ik wil selecteren zitten dan verspreid over de hele library.
Klinkt alsof je metadata niet helemaal overeen komt met hoe Zune het graag wil. Dus Album Artist die hetzelfde is voor verzamelalbums en Artist voor elke track apart, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 257048 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:55:
[...]

Als ik in een (verse) iTunes installatie muziek toevoeg in een open tab van een playlist, dan voegt itunes deze direct toe in de desbetreffende playlist. Daarnaast voegt itunes de muziek ook toe in de bibliotheek/Library. Alleen bij Zune gooit ie alle muziek in de library en niet in de playlist terwijl ik de map gewoon in de playlist drop!
Ooh dat bedoel je, nee dat klopt idd.
Anoniem: 257048 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:34:
Hallo Tweakers,

Wat ik dus wil, is net als in iTunes:

Een playlist maken in Zune, check.
Via drag and drop mappen vol muziek toevoegen aan het desbetreffende playlist. Ik drop de map dus IN de playlist. Zodra ik dat doe verwerkt Zune alle nummers maar hij gooit ze gewoon in "de collectie"
Dus niet in de playlist.

Hoe dom kan een programma zijn? :X

De enige manier hoe ik nummers aan een playlist kan toevoegen is nummer voor nummer uit de algemene collectie. Dit doormiddel van een rechtermuisklik en toevoegen aan een playlists of de nummer slepen naar het papieren icoontje linksonder.

Ik ga dus niet al mijn nummers 1 voor 1 slepen naar een playlist. :(

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:19

TF0

Ik gebruik daar een *.bat bestandje voor met de volgende twee regels:
code:
1
2
@echo off
dir /o:n /b *.mp3 > "Playlist.m3u"

Dit bestand zet je in de map met de liedjes en voer je uit. Hierna staat er een playlist (*.m3u) bestand in de map met een verwijzing naar de liedjes in die map die wordt herkend door Zune.

Ik heb die regels code ooit ergens op het internet gevonden en ik claim dan ook geen rechten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TF0 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:59:
Ik gebruik daar een *.bat bestandje voor met de volgende twee regels:
code:
1
2
@echo off
dir /o:n /b *.mp3 > "Playlist.m3u"

Dit bestand zet je in de map met de liedjes en voer je uit. Hierna staat er een playlist (*.m3u) bestand in de map met een verwijzing naar de liedjes in die map die wordt herkend door Zune.

Ik heb die regels code ooit ergens op het internet gevonden en ik claim dan ook geen rechten ;).
Ik heb dit geprobeerd, maar het werkt niet. Zowel in VLC, Windows Media Player en Zune. Bij VLC zie ik als enige titel het m3u bestandje zelf staan.

Ik heb ontdekt dat dit komt omdat alle nummers zijn gesorteerd in aparte mappen. Deze methode werkt overigens bij mij alleen als de nummers ook daadwerkelijk in de map zitten bij het m3u bestandje. Dit werkte trouwens alleen bij VLC goed. Bij Windows Media Player speelde het de nummers wel af, maar liet het geen playlist zien. Bij Zune werkte het helemaal niet.

Jammer, want het leek zo een leuke oplossing. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Heb het nog eens getest en het werkt gewoon. In Zune zie je een afspeellijst met de naam:
MapNaam - NaamUitBat

Waarbij MapNaam de naam is van de map waar de liedjes in staan en NaamUitBat dus "Playlist" is indien je het *.bat bestand hebt gemaakt zoals ik hierboven heb beschreven.

Je zou het *.bat bestand ook kunnen aanpassen dat hij het pad ervoor zet, dan kun je je *.m3u overal neerzetten als je dat graag wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TF0 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:37:
Heb het nog eens getest en het werkt gewoon. In Zune zie je een afspeellijst met de naam:
MapNaam - NaamUitBat

Waarbij MapNaam de naam is van de map waar de liedjes in staan en NaamUitBat dus "Playlist" is indien je het *.bat bestand hebt gemaakt zoals ik hierboven heb beschreven.

Je zou het *.bat bestand ook kunnen aanpassen dat hij het pad ervoor zet, dan kun je je *.m3u overal neerzetten als je dat graag wilt.
Wat ik heb gedaan:
Ik heb de text opgeslagen als *.bat bestand in de map met muziek. (Hier zitten weer weer meerdere mappen met muziek in)
Ik heb erop dubbelgeklikt en toen verscheen er een m3u bestand.
Rechtermuisklik op m3u bestand en openen met: Zune.
Ik heb ook geprobeerd om het pad ervoor te zetten. Dus nu staat er 1 eerste regel bij met de padnaam van de desbetreffende map, Dus in totaal 3 regels. Maar dit werkt ook niet.

Wat doe ik verkeerd? Hoe doe jij het? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Anoniem: 257048 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:12:
[...]

Wat ik heb gedaan:
Ik heb de text opgeslagen als *.bat bestand in de map met muziek. (Hier zitten weer weer meerdere mappen met muziek in)
Ik heb erop dubbelgeklikt en toen verscheen er een m3u bestand.
Rechtermuisklik op m3u bestand en openen met: Zune.
Ik heb ook geprobeerd om het pad ervoor te zetten. Dus nu staat er 1 eerste regel bij met de padnaam van de desbetreffende map, Dus in totaal 3 regels. Maar dit werkt ook niet.

Wat doe ik verkeerd? Hoe doe jij het? :?
Het oude voorbeeld werkt goed als je een hitlijst met veel nummers als playlist wilt gebruiken; alle liedjes moeten in dezelfde map staan als het *.bat bestand.

Ik heb de code even uitgebreid zodat hij ook in mappen zoekt en hij zet er nu blijkbaar ook een pad bij :P.

code:
1
2
@echo off
dir /s /o:n /b *.mp3 > "Playlist.m3u"

Tenslotte kun je sowieso bovenstaande bestandje gewoon openen met Zune zoals je beschreef. Zelf keek ik altijd in Zune bij Collectie - Muziek - Afspeellijsten.

Laat maar even weten of dit wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TF0 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:09:
[...]

Het oude voorbeeld werkt goed als je een hitlijst met veel nummers als playlist wilt gebruiken; alle liedjes moeten in dezelfde map staan als het *.bat bestand.

Ik heb de code even uitgebreid zodat hij ook in mappen zoekt en hij zet er nu blijkbaar ook een pad bij :P.

code:
1
2
@echo off
dir /s /o:n /b *.mp3 > "Playlist.m3u"

Tenslotte kun je sowieso bovenstaande bestandje gewoon openen met Zune zoals je beschreef. Zelf keek ik altijd in Zune bij Collectie - Muziek - Afspeellijsten.

Laat maar even weten of dit wel werkt!
Het werkt! :D

Zune speelde eindelijk deze lijst af, maar liet geen lijst zien. Dus ik klikte rechtsonderin op "now playing" en toen verscheen er een now playing lijst welke ik kon opslaan als playlist. De eerste keer dat ik het probeerde op te slaan crashte Zune maar bij de 2de poging ging het vlekkeloos.

Zelfs na een herstart van Zune onhoud ie de playlist.

Bedankt TF0 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF0

TF0

Anoniem: 257048 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:52:
[...]

Het werkt! :D

Zune speelde eindelijk deze lijst af, maar liet geen lijst zien. Dus ik klikte rechtsonderin op "now playing" en toen verscheen er een now playing lijst welke ik kon opslaan als playlist. De eerste keer dat ik het probeerde op te slaan crashte Zune maar bij de 2de poging ging het vlekkeloos.

Zelfs na een herstart van Zune onhoud ie de playlist.

Bedankt TF0 _/-\o_
Ik ben niet bekend met de crashes maar mooi dat het uiteindelijk werkt, graag gedaan :).
Pagina: 1