Bedrijf levert via aanbiedingssite gekochte dienst niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:28
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen.

ik kocht begin januari 2011 bij een bekende aanbiedings website 2 vouchers van € 150,- per stuk voor een dag om niet te vergeten, racen met 4 verschillende wagens.
Vrij snel na betalen kreeg ik 2 coupon codes in mijn email. Helemaal geweldig.
Toen bleek vrij snel dat we te maken hadden met een Duitse aanbieder, alle communicatie moest ook in het Duits, of van Duits naar Engels vertaalde emails.
Helaas stond dit nergens aangegeven en ik had verwacht gewoon met een Nederlandse organisatie zaken te doen.
Maar uiteindelijk is het gelukt om een reservering te doen in augustus 2011. Helaas 2 dagen voor de daadwerkelijke dag werd het geannuleerd wegens uitval van 2 auto's. Ik kreeg mijn voucher terug en kon in maart 2012 een nieuwe reservering maken.
Na lang nadenken toch maar hiervoor gekozen ook al duurde het ruim een half jaar alvorens een nieuwe reservering überhaupt te maken is.
In maart 2012 een nieuwe reservering kunnen maken voor half oktober 2012.
Nu is er WEER door de Duitse afnemer 2 dagen van te voren afgezegd met dezelfde opgaaf van redenen.
Aangezien het me nu al 2 vrije dagen heeft gekost en ik al 1,5 jaar bezig ben met schijnbaar een malafide organisatie wil ik mijn geld terug.
Helaas geeft **** helemaal geen gehoor. Binnen 24 uur zou er per mail een reactie komen. Maar tot op heden nog geen enkele reactie gekregen.
De Duitse afnemer geeft ook helemaal geen gehoor afgezien van het feit van mijn voucher met 1 jaar verlengd gaat worden.

Nu lees ik op internet heleboel verhalen:
Zelf heb ik vouchers besteld om te racen in Duitsland. € 150 heb ik betaald en nu na 2 jaar eindeloos gemaild te hebben en na oeverloze gesprekken ben ik mijn geld kwijt. Er zijn geen data beschikbaar om te racen en mijn geld retourneren ze ook niet. Ze doen ook geen enkele moeite om met een passende oplossing te komen. Dus ben gewaarschuwd en koop niks via ****
In 2011 ergens voucher gekocht voor DTM rijden. Goeie aanbiedingen, netjes geleverd, informatie kon wat beter.***-Events daarin tegen is een drama. Site zuigt, heel weinig data om te boeken en uiteindelijk geboekte dag ging door vanwege defecte wagen. Maar... Vandaag was het zover, het weer was goed, wij waren op tijd, het circuit was open en zelfs Hammer had de moeite om langs te komen met auto's die het deden en klaar stonden om eens wat rubber te gaan branden. Totdat, je bedenkt het niet, de deurwaarder binnenstapte en op twee prive auto's na de hele boel (911's, Ferrari, Lambo etc) oplade en dus in beslag nam. Schuldeiser: **** . Klote natuurlijk onze dag naar de klte maar wel goed dat vertegenwoordiger van **** er bij was om toe te lichten. Een enorme lijst met klagers en een hopeloos reageren ****-Events was de aanleiding. Rechtzaak binnen een maand en dan zouden we meer moeten weten. We weten inmiddels dat het om grote bedragen gaat en insteek van **** om alle klanten terug te betalen of wat vervangends te zoeken (zal niet mee vallen voor dat geld en wrschijnlijk werkt ****-events niet meer mee ;-) ***** hummm,.. ik geef ze het voordeel van de twijfel. Ik heb tot nu toe goede ervaringen met ze.
Vouchers voor racen bij **** gekocht. Boeken was maar op één dag, zes maanden na aankoop, mogelijk en deze dag verviel. **** weigert te restitueren, zij verwijzen naar de derde partij.

Pure oplichting dus van ****. Koop hier niets zou ik zeggen!
Helaas allemaal dezelfde ervaringen met deze bekende aanbiedingssite.

Nu rest nog de vraag, is er een schuldige aan te wijzen?
Moet ik bij de aanbiedingssite zijn? Of toch bij de duitse afnemer (die schijnbaar oplichtingspraktijken erop na houd) ik heb niet gekozen om zaken te doen met deze duitse afnemer daar ik er vanuit ging dat het betrouwbare Nederlandse partij ging.

Helaas is deze aanbiedingsssite niet bij een keurmerk of brancheorganisatie aangesloten.
Maar het kan niet niet zomaar zijn dat iedereen nu zijn geld kwijt is en deze site vrolijk door blijft gaan?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
SG->SF + titel verduidelijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:24
Laat me raden: gaat om hammer events en 1dayfly?
Heb daar inmiddels al zoveel klachten over gelezen. Sommigen schijnen na veel gezeur overigens wel hun geld terug gekregen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Nu weet ik niet of er voor aanbiedingsites andere voorwaarden gelden, maar in principe heb je een overeenkomst met hun, en dienen zij er voor te zorgen dat hetgeen wat jij wil geleverd wordt. Echter, als de overeenkomst enkel het leveren van de vouchers betreft, is het het Duitse bedrijf waarmee je nu je zaken moet regelen je aanspreekpunt. Wat staat er in de voorwaarden hierover?

Ik zou de aanbiedingsite er sowieso even van op de hoogte stellen en kijken wat zij voor je willen doen. En het blijkt maar weer: let voortaan op! Zeker met die aanbiedingsites is het echt niet onverstandig even na te trekken wie de dienst levert en of beide partijen betrouwbaar zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Zelfde ervaring met Hammer en iBood; 2x last minute geannuleerd, eerstvolgende mogelijkheid pas het jaar er op. Ik heb toen iBood een mail gestuurd maar hier kreeg ik niet zo snel een reactie op. Toen heb ik ze maar opgebeld en ik werd netjes te woord gestaan, er waren meer klachten over Hammer en mijn order zou, ondanks dat deze al 1,5 jaar terug gedaan was, geannuleerd worden en ik zou het geld terug krijgen. Dit is dan ook netjes gebeurt. Als het hier dus iBood betreft dan zou ik ze gewoon even opbellen.

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
JeroenV_ schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 07:58:
Laat me raden: gaat om hammer events en 1dayfly?
Heb daar inmiddels al zoveel klachten over gelezen. Sommigen schijnen na veel gezeur overigens wel hun geld terug gekregen te hebben.
Yep, dat klopt. Helaas blijft 1dayfly verwijzen naar Hammer - events, alleen deze reageren helemaal nergens op.
Echt bizar slechte klantenservice.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verdomme zeg wat een vreselijke houding heeft 1dayfly op hun site.
Waar blijft mijn zending?!

...is eigenlijk de enige vraag die we vaak krijgen.

Omdat wij zo aardig zijn om werkelijk óveral op deze website ons lokale telefoonnummer te plaatsen, vinden we dat wij een beetje bijdehand mogen doen.
Maar als ik later pas wil bestellen?
Dan heeft u pech, want er staat alweer een andere super aanbieding op onze site. Dat wordt een tripje naar de winkel en nog duurder ook. Als u niets wilt missen komt u dus elke dag bijtijds langs.

Of u neemt een abonnement op de nieuwsbrief, kan ook. Vinden wij slimmer.
bleeeeegh

Hoe dan ook, bel ze en leg de klacht bij hun neer, dan moeten ze wel reageren. Verwijs hierbij ook naar de verhalen die je leest op internet en dat deurwaarder verhaal. Als ze je doorsturen, moet je het gewoon heel simpel stellen dat je met HUN een overeenkomst hebt gehad.

Ik weet niet of je echt in je recht staat of niet, omdat het een beetje apart product betreft, maar bedrijven komen er erg makkelijk mee weg door te wijzen naar de schuldenaar (in dit geval Hammer Events), maar vergeten hun eigen verantwoordelijkheid.

Punt is, gewoon een naam regelen van iemand die je te woord kan staan en elke paar dagen bellen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
LiquidT_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:47:
Verdomme zeg wat een vreselijke houding heeft 1dayfly op hun site.

[...]

[...]

bleeeeegh

Hoe dan ook, bel ze en leg de klacht bij hun neer, dan moeten ze wel reageren. Verwijs hierbij ook naar de verhalen die je leest op internet en dat deurwaarder verhaal. Als ze je doorsturen, moet je het gewoon heel simpel stellen dat je met HUN een overeenkomst hebt gehad.

Ik weet niet of je echt in je recht staat of niet, omdat het een beetje apart product betreft, maar bedrijven komen er erg makkelijk mee weg door te wijzen naar de schuldenaar (in dit geval Hammer Events), maar vergeten hun eigen verantwoordelijkheid.

Punt is, gewoon een naam regelen van iemand die je te woord kan staan en elke paar dagen bellen.
Klopt, dat is waarschijnlijk de enige manier nog.
Inmiddels heb ik van Hammer een zeer korte email gekregen waarin mij duidelijk gemaakt werd ik geen geld terug krijg maar mijn voucher moet inwisselen. Maar goed inmiddels ben ik er wel achter dat het racen nooit gaat gebeuren.

To be continued.

Zou wellicht wel goed zijn als andere gedupeerden zich hier ook melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Uiteindelijk zou je gewoon bij 1DayFly aan kunnen kloppen met een gevalletje non-comformiteit. Je verwachtte namelijk een inwisselbare coupon/voucher voor een dag racen. Echter is dit al twee keer niet doorgegaan en voldoet het product dus niet aan jouw verwachtingen.

Aan de andere kant denk ik wel dat het een lastige klus wordt om je gelijk hierin te halen. Zelf zou ik gewoon bij 1DayFly blijven zeuren en het hun maar mooi met Hammer events laten uitzoeken. Want blijkbaar heeft het geen zin om met hun in conclaaf te gaan, ze reageren niet eens zeg je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ook opgeletopinternet (de opvolger van opgelichtopinternet). Wellicht dat je daar in contact kan komen met mede-gedupeerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Korte update,

ik heb nog een paar keer intensief contact gezocht met de webshop.

uiteindelijk konden ze me een tegoed aanbieden voor bestedingen op de webshop.
Nu hebben zowel ik als mijn maat waarmee ik de race zou doen 150 euro tegoed gekregen.

Het is geen geld retour, maar hier hebben we allebei vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
madmaus schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:57:
Korte update,

ik heb nog een paar keer intensief contact gezocht met de webshop.

uiteindelijk konden ze me een tegoed aanbieden voor bestedingen op de webshop.
Nu hebben zowel ik als mijn maat waarmee ik de race zou doen 150 euro tegoed gekregen.

Het is geen geld retour, maar hier hebben we allebei vrede mee.
Toch blijkt dat dus sommige van die couponsites niet echt verantwoording durven te nemen over hun product en wel lekker de centen willen verdienen, maar niet uiteindelijk de lasten zoals "aansprakelijkheid" en dat soort zaken. Toch wel een trieste zaak, ik weet in ieder geval goed op te letten voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
LiquidT_NL schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:22:
[...]

Toch blijkt dat dus sommige van die couponsites niet echt verantwoording durven te nemen over hun product en wel lekker de centen willen verdienen, maar niet uiteindelijk de lasten zoals "aansprakelijkheid" en dat soort zaken. Toch wel een trieste zaak, ik weet in ieder geval goed op te letten voorlopig.
Absoluut.

Het balletje is ook gaan rollen nadat zij een email stuurde waarin stond dat ze webshop gingen uitbreiden.
Daar heb ik op gereageerd waarom ze niet eerst klanten helpen die door hun toedoen met een oplichtende partij opgescheept zitten in plaats van zelf zoveel mogelijk winst maken.

Hierop kwam vrijwel direct het voorstel om geld te storten op het account.

Pagina: 1