Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Doorsturen van domeinnamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Het lukt me niet om duidelijk te krijgen waarom een van de onderstaande optie beter is dan de ander. Een domeinnaam doorsturen kan op een aantal manier:
1. Doorsturen via een redirection URL
2. De A records aanpassen naar het juiste IP
3. De nameservers aanpassen

Welke is het beste en waarom? Het IP aanpassen gaat een stuk sneller dan de nameservers, dat vind ik zelf wel prettig.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 17:08
Wat is de bedoeling?
Zijn allemaal voor totaal andere doeleinden.

Verwijderd

Topicstarter
brambo123 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:27:
Wat is de bedoeling?
Zijn allemaal voor totaal andere doeleinden.
Om een domeinnaam door te sturen naar een andere website. Wat is het verschil dan?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Per saldo waar je toegang tot hebt met je domein en webhosting. Heb je een simpele .nl host, kans groot dat ze optie 2 en 3 niet accepteren, bieden meestal enkel optie 1 aan. Optie 1 is veelal niet meer dan een iframe of redirect vanuit een bestaande URL naar een andere URL, niets bijzonders en bij de goedkope jongens de meest gebruikelijke manier.

De wat betere hebben optie 2 wel als mogelijkheid, maar of kost je extra geld of je moet wel een host hebben die non-hosted domeinen accepteert (en ze opneemt in bv de hostfiles van Apache, het ligt maar net aan de host of ze dit willen doen of niet).

Optie 3 is enkel mogelijk als je ook volledige controle hebt over (2) nameservers, de eisen van 2 blijven trouwens dan ook gewoon nog aanwezig, maar met eigen nameservers kan je in principe alles helemaal zelf instellen.

Per saldo is optie 3 de beste, mits je dus alle middelen hebt om dit te kunnen doen. Zoneedit bied bv nameservers aan, kan je makkelijk voor meerdere servers beheren, gros van de .com domeinmannetjes accepteren ook gewoon zelf in te voeren nameservers.

In mijn geval heb ik dus Godaddy voor al mijn domeinen (kan je snel groepsgewijs aanpassen) en zoneedit voor al mijn nameserver zaken. Hosting doe ik in engeland, ik kan daar enigzins vrij nieuwe domeinen invoeren (dus komt er een request op dat IP, weet de server ook welk domein hij moet serveren) en ik heb aardig vrij emailopties (MX records).

Sinds kort ondersteunt Godaddy ook gewoon email ondersteuning (mits je MX records goed staan), deze laat ik gewoon door'bouncen' naar mijn gewone email, werkt ook :)

Maar gaat het per saldo om www.a.nl en www.b.nl beide door te sturen naar www.c.nl, vraag gewoon je webhoster en je registar welke opties ze aanbieden.

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 22-10-2012 21:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-11 17:08
Wees eerst even heel duidelijk wat het doel is.
Een verwijzing kan op veel verschillende niveaus.
Geef anders een concreet voorbeeld.

1. Die gebruik je bij het verwijzen van een URL.
Dus als je bijvoorbeeld van http://example.nl/ naar http://example.com/ gaat.
2. Is voor als je server ip verandert, je naar een andere hosting gaat of iets dergelijks.
bv. als je server eerst 1.2.3.4 heeft en straks 2.3.4.5 heeft.
3. gebruik je als je ip van de nameserver wilt verandert.

Vergeet niet dat een DNS record totaal iets anders is al domeinnaam.
DNS is om een client te vertellen welke domeinnaam waar op een server draait (welk IP)
Naar dat ip adres wordt vervolgens een pakketje gestuurd.
Indien er sprake is van een website wordt door je browser in dat pakketje vermeld om welke domeinnaam het gaat.
Je kan namelijk een heleboel site draaien op 1 ip adres.
In optie 2 en 3 wordt er niets verandert aan het pakketje die naar een webserver wordt gestuurd.
Dan zeg je alleen dat er een andere server gebruikt moet worden.
Maar de webserver moet wel weten wat die met het betreffende pakketje moet doen.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 11:38

Eijkb

Zo.

Naast de technische uitleg heb je ook nog zoiets als SEO. De iframe manier is wat dat betreft niet de beste. Verwijzing via IP, DNS of eventueel een alias (als domein op dezelfde server draait als waar het naar te verwijzen domein draait) is wat dat betreft beter.

.

Pagina: 1