Per saldo waar je toegang tot hebt met je domein en webhosting. Heb je een simpele .nl host, kans groot dat ze optie 2 en 3 niet accepteren, bieden meestal enkel optie 1 aan. Optie 1 is veelal niet meer dan een iframe of redirect vanuit een bestaande URL naar een andere URL, niets bijzonders en bij de goedkope jongens de meest gebruikelijke manier.
De wat betere hebben optie 2 wel als mogelijkheid, maar of kost je extra geld of je moet wel een host hebben die non-hosted domeinen accepteert (en ze opneemt in bv de hostfiles van Apache, het ligt maar net aan de host of ze dit willen doen of niet).
Optie 3 is enkel mogelijk als je ook volledige controle hebt over (2) nameservers, de eisen van 2 blijven trouwens dan ook gewoon nog aanwezig, maar met eigen nameservers kan je in principe alles helemaal zelf instellen.
Per saldo is optie 3 de beste, mits je dus alle middelen hebt om dit te kunnen doen. Zoneedit bied bv nameservers aan, kan je makkelijk voor meerdere servers beheren, gros van de .com domeinmannetjes accepteren ook gewoon zelf in te voeren nameservers.
In mijn geval heb ik dus Godaddy voor al mijn domeinen (kan je snel groepsgewijs aanpassen) en zoneedit voor al mijn nameserver zaken. Hosting doe ik in engeland, ik kan daar enigzins vrij nieuwe domeinen invoeren (dus komt er een request op dat IP, weet de server ook welk domein hij moet serveren) en ik heb aardig vrij emailopties (MX records).
Sinds kort ondersteunt Godaddy ook gewoon email ondersteuning (mits je MX records goed staan), deze laat ik gewoon door'bouncen' naar mijn gewone email, werkt ook
Maar gaat het per saldo om
www.a.nl en
www.b.nl beide door te sturen naar
www.c.nl, vraag gewoon je webhoster en je registar welke opties ze aanbieden.
[
Voor 32% gewijzigd door
SinergyX op 22-10-2012 21:40
]