Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
Voor mijn LANparties heb ik een 24 ports 10 / 100 mbit 3COM switch op de kop getikt via E-Bay.
Een 3300 XM 24 ports 3C16985B om precies te zijn. (Heb hem gekoppeld)

Apparaat werkt prima alleen er zit zo'n fijne 3 CM fan in. Die klinkt als iemand die hyperventileert na 36 blikjes Red Bull. En dat op een LAN party, de hele tijd is om gek van te worden.

Ik ben aan het overwegen om er een andere cooler in te modden. De optie die ik heb is een vrij dunne 5 cm AMD CPU cooler die ik van een AMD 4850e over heb gehouden. Door wat dremel en boor werk zal die precies in de Switch gaan passen.
Alternatief is een nog veel grotere 12 CM casefan, waarvan ik er nog twee heb liggen.

Ik vraag me alleen af of het echt nodig is, de Switch werkt op de LAN partys met hooguit 8 aangesloten PC's en een modem voor Internet. En wordt dus niet zo zwaar belast als waarvoor hij ontworpen is. Aan de andere kant meestal staat deze switch in ge-aircode serverruimtes.

Hamvraag: Iemand een idee of koeling eigenlijk wel nodig is?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 20:51
opgelost met een gezellig 12cm fan met rode leds.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:35

Milmoor

Footsteps and pictures.

En ja, koeling is nodig. Die switches worden best warm.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

De koeling is nodig, en de vantilator kun je er gemakkelijk inzagen in een paneel. gewoon een cirkelboor erdoor drukken (of een decoupeerzaag) en dan gaatjes maken voor bouten en moeren en je fan kun je er zo op drukken.

moet je wel even kijken of deze past op de aansluiting van die kleine fan, maar dat zal het probleem niet worden denk ik als je wat plastic weg snijdt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.