Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 14:55
Beste tweakers,

Ik zit hier met een systeem waar ik echt niet van weet wat ik er mee aan moet. Het betreft een Acer Aspire 7715.

De laptop is zojuist van de tafel op de grond gevallen en het scherm flikkert. Ik dacht al meteen aan een lcd module die brak zou zijn of evt. de kabel die naar de lcd module toe gaat, maar ik ben bang dat er meer aan de hand is.

Het scherm flikkert namelijk erg regelmatig, precies om de 2 seconden. (maar dan ook echt precies 2 seconden). In de 2 seconden dat het scherm 'flikkert' is er nagenoeg niets op te zien. Doffe, horizontale strepen maar er is niets van de content op het scherm te herkennen.

Het is uitgesloten dat het aan de onboard videokaart ligt: een extern beeldscherm verhelpt de zaak.

Ik verdenk dus de lcd module maar deze kost een paar centen. Ik sluit liever 100% uit dat het niets anders is. Wat zou de reden kunnen zijn voor het feit dat het scherm zo regelmatig flikkert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
de kabel die je scherm verbind met je laptop is stuk of de backlight.. maar gok op 't eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
De backlight blijft tijdens het flikkeren aan. De kabel zou kunnen, maar als de laptop (overigens: hij was gesloten tijdens het vallen) van een tafel valt en dan plots begint te knipperen, kan het dan niet eerder zijn dat de module zelf iets aan mankeert? Heb de laptop zojuist gedemonteerd en de connector op het moederbord zag er prima uit, alleen de tape-isolatie rond de aders was brak bevestigd. Verder geen bijzonderheden.
Zou het vervangen van de LCD module het probleem verhelpen? Of is er op het moederbord iets kapot? Aangezien het éxact 2 seconden duurt voordat het scherm weer begint - en weer stopt met flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieknikey
Ik weet dat het niet geapprecieerd wordt op tweakers maar ik zou graag nog wat leven in dit topic blazen.

Ik kom er namelijk nog steeds niet uit. Ik heb de gehele lcd module nu apart eruit genomen. Het spelen met beide connectoren (kabel - lcd en kabel - mobo) levert geen resultaat op. Ook blijft het display regelmatig om de 3 seconden knipperen en helderbeeld geven (en weer 3 seconden knipperen, dan weer 3 seconden helder beeld). Ongeacht wat ik doe met de connectors, deze timing blijft. Zijn er hier echt geen mensen die weten wat er aan de hand is? Ik verdenk het moederbord en als dat kapot is is het einde oefening, maar is er iemand die het kan bevestigen? Ik ben niet van plan een lcd module van 80 euro te bestellen als het geen zin heeft...

//Edit kan dit topic anders niet verplaatst worden naar Beeld & Geluid - LCD, Plasma & Projectie? Wellicht dat daar mensen dit topic lezen die het probleem herkennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nieknikey op 30-10-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb je heel toevallig niet nog een (vergelijkbare) notebook liggen waar je dat scherm op in kunt steken? Nu is het echt maar de gok of het scherm defect is of je moederbord. En denk dat je nog beter kunt berekenen wanneer je de 5 miljoen wint, dan dat je kunt berekenen welk onderdeel kapot is...