Omdat ik de prestatie-verbetering van de nieuwe client (v27.7) nogal vond tegenvallen op sommige systemen, heb ik op 2 systemen de opbrengst van verschillende configuraties gemeten.
(Bij een 8-1 configuratie zijn er 2 meetwaarden: de eerste meetwaarde is van de 'logical cores', en de tweede van de HT cores.)
Core i7 950 @ 3680MHz (1st Generation Core i7)

- Duidelijk is dat deze generatie Core i7's geen profijt hebben van de nieuwe client (t.o.v. v26.3)
- Het gebruik van de HT cores geeft bij elke configuratie een redelijke prestatie-vermindering
Core i7 2600 @ 3400MHz (2nd Generation Core i7)

- De 2e en 3e generatie Core i7's geven met de nieuwe client een flinke prestatie-verbetering.
- Wanneer de HT cores als helper (2e thread) zijn geconfigureerd, geeft dit een minimale prestatie-vermindering (lood om oud ijzer)
- Een volledige worker per HT core (8-1 configuratie) geeft een merkbare prestatie-vermindering
Samenvatting- Gebruik van nieuwe client aan te bevelen, Sandy Bridge en nieuwere architecturen hebben profijt, oudere architecturen ondervinden geen negatieve gevolgen.
- Het is niet aan te bevelen HT cores te gebruiken, deze geven altijd een prestatie-vermindering!
Dit zijn in het kort mijn bevindingen.
Computing...