Draadloos internet valt constant weg.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315443

Topicstarter
Ik zal ff uitleggen hoe het zit hier. Ik woon op een zolderappartement en heb hier boven een router staan voor (draadloos) internet. Beneden staat een modem en een router en vanuit de router beneden gaat er een kabel uit poort 1 naar de wlan/internetpoort van router 2. Zo ontvingen wij altijd draadloos internet en dat ging ok tot vorige vrijdag. Er is wat mis gegaan en daarom heb ik router 2 moeten resetten en heb nu problemen met het internet. Wanneer heb ik internet?

Kabel vanuit router 1 in laptop: Ja
Ethernetkabel vanuit poort 1 router 2: ja.
Draadloos: sporadisch. Valt steeds weg na paar sec en kan er dan niet meer op zonder dat ik het herstart.

Het gaat hier om een Linksys wrt160Nv2. Ik heb router twee al een ander IP gegeven dus daar ligt het niet aan volgens mij. Hoop dat iemand mij (snel) kan helpen. Mochten er vragen zijn of screens nodig kan ik hiervoor zorgen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 11:52

Barrycade

Through the...

Waarom moest je router 2 resetten? Is die niet gewoon gaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Omdat router 1 is vervangen door nieuwe bewoners deed router 2 het niet dus heb ik die net gereset om alles opnieuw in te stellen. Daar doet verder het internet het gewoon en ook als ik mn mac aansluit op die router doet die het. Nu moet ik alleen router 2 goed instellen zodat het weer normaal werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niemand die iets snels weet wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Wellicht dat er sprake is van conflicterende IP-adressen als je twee routers gebruikt.
Wanneer 2 routers dezelfde IP-adressen heeft kun je geen verbinding meer krijgen o.a. met het internet.

Kun je me even vertellen om welke routers het gaat en op welke ip-adressen (ranges) de beide routers werken?

[Edit]
Lees net dat je de IP-adressen al veranderd hebt
Kan idd zijn dat er een ander channel gebruikt wordt waardoor het erg druk wordt.

Je kunt inSSIDer gebruiken om te kijken welke kanalen er vrij zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Rubén89 op 22-10-2012 21:35 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:19

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb je al gechecked of er niet toevallig ook wat veranderd is met het kanaal waarop hij uitzendt? Stel hij stond eerst op 6 en is nu naar 11 waar toevallig de buurman ook net op zit, dan kan dat elkaar aardig gaan verstoren.
Pagina: 1