Is er een manier om dit op het vizier van een devver te krijgen?
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Intentionally left blank
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee, twitter doet zelf al urls verkorten
Intentionally left blank
Er zijn 2 plekken waar ik het ding sowieso veel handiger voor vind.crisp schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:16:
Mag ik vragen waar je ze precies voor zou willen gebruiken? Waar precies heeft een kortere url voordeel boven de normale url?
1. in forumposts, om het er allemaal een beetje netjes uit te laten zien. een PWlink nu geeft je gelijk een hele lange URL, dat maakt het niet altijd overzichtelijker
2. In m'n signature.De URLs die je af en toe hebt zijn erg lang, dan is het wel handiger om een twk.rs shortlink daarin te kunnen zetten
En evt 3, om te gebruiken naar individuele foto's in het fotoalbum, die nu ook allemaal een vrij lange URL hebben.
Het delen van zoekresultaten/gefilterde lijsten in de pricewatch is vaak net wat praktischer met zo'n compact linkje, elk medium waar je het wilt gebruiken heeft wel een limiet - opmaak/optisch of expliciet aan de verzendmethodecrisp schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:16:
Mag ik vragen waar je ze precies voor zou willen gebruiken? Waar precies heeft een kortere url voordeel boven de normale url?
Overigens kan je
Productlinks kan je eenvoudig een stuk korter maken: haal domweg alles achter de laatste forward slash weg, dus:TERW_DAN schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:20:
Er zijn 2 plekken waar ik het ding sowieso veel handiger voor vind.
1. in forumposts, om het er allemaal een beetje netjes uit te laten zien. een PWlink nu geeft je gelijk een hele lange URL, dat maakt het niet altijd overzichtelijker
http://tweakers.net/pricewatch/302772/samsung-galaxy-s-advance-i9070-zwart.html
http://tweakers.net/pricewatch/302772
Voordeel van de naam in de url laten staan is natuurlijk dat duidelijker is waar je terecht gaat komen. Dat ga je met deze en de twk.rs-linkjes niet terugkrijgen.
Ditzelfde geldt ook voor mensen die niet weten dat twk.rs een verkorting is voor TweakersWiethoofd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:52:
Twitter mag dan best een eigen URL-shortner hebben, maar een twk.rs linkje ipv een bit.ly of een t.co url klik ik toch eerder aan omdat ik weet waar deze naar toe gaat. En zoals gezegd voor in signatures of chatprogramma's die een maximale tekenlimiet hebben per bericht.
Twitter maakt van alle linkjes t.co urls of je nu de lange variant pakt of een geshortende versie. Dus dat probleem verhelp je er sowieso niet mee.Wiethoofd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:52:
Twitter mag dan best een eigen URL-shortner hebben, maar een twk.rs linkje ipv een bit.ly of een t.co url klik ik toch eerder aan omdat ik weet waar deze naar toe gaat. En zoals gezegd voor in signatures of chatprogramma's die een maximale tekenlimiet hebben per bericht.
Maar twitter is idd niet de enige valide usecase zoals ACM al aangaf.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
I know, alleen 't id in de URL laten staan is genoeg. Voor een standaar PWurl is dat handig. Maar pak maar eens een URL met alle filters erop, dat is en bult code waarbij een shortlink wel wat handiger isACM schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:04:
http://tweakers.net/pricewatch/302772/samsung-galaxy-s-advance-i9070-zwart.html
http://tweakers.net/pricewatch/302772
Voordeel van de naam in de url laten staan is natuurlijk dat duidelijker is waar je terecht gaat komen. Dat ga je met deze en de twk.rs-linkjes niet terugkrijgen.
Intentionally left blank
Het feit dat de functionaliteit in TWK6.5 oid beschikbaar was maar compleet weggelaten is in TWK7 is de reden voor dit topic geweest. Het hoeft niet groot in beeld of de main URL te worden van een artikel, maar zelf als user in staat zijn zo'n quicklinkje te vinden (voor welk gebruik dan ook!) zou er gewoon weer moeten zijn.
Het feit dat iets er ooit was is imo geen valide reden om te stellen dat dat weer terug moet komen. Voor artikelen en forumtopics vind ik de usecase niet echt overtuigend eerlijk gezegd. Voor filter-url's wel weer meerWiethoofd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:14:
Prominent faciliteren is ook weer overdreven, maar het is nu überhaupt niet mogelijk om een quicklink van een artikel, pricewatch filter, V&A advertentie, forumreactie te krijgen.
Het feit dat de functionaliteit in TWK6.5 oid beschikbaar was maar compleet weggelaten is in TWK7 is de reden voor dit topic geweest. Het hoeft niet groot in beeld of de main URL te worden van een artikel, maar zelf als user in staat zijn zo'n quicklinkje te vinden (voor welk gebruik dan ook!) zou er gewoon weer moeten zijn.
Intentionally left blank
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Daar gaat het niet om. Het is puur een afweging van nut/noodzaak tegen opoffering van ruimte en onderhoud. De site volhangen met allerlei features 'omdat het kan' is geen handige productontwikkelstrategie.F.West98 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:07:
Maar de API/het systeem erachter is er nog, aangezien de apps wel een twk.rs linkje genereren. Niet zo moeilijk om dan ook weer in de site te zetten lijkt mij...
Intentionally left blank
Nee, maar als het helemaal weg zou zijn zou ik snappen dat het dan meer werk is om weer in te bouwencrisp schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 00:29:
[...]
Daar gaat het niet om. Het is puur een afweging van nut/noodzaak tegen opoffering van ruimte en onderhoud. De site volhangen met allerlei features 'omdat het kan' is geen handige productontwikkelstrategie.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Overtikken was in dat geval het snelste (
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Intentionally left blank
Als je de url op een touchscreen in moet typen wordt het weer een stuk langzamercrisp schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:31:
Het ligt er natuurlijk aan wat je wil delen, tweakers.net/nieuws/<id> is ook nog wel snel te tikken
Ook in de 'xml' versie van een topic vind ik geen quicklinkje terug, dus zelfs via een omweg is het op dit moment ook niet mogelijk de url te achterhalen.
Mocht er in een toekomstige iteratie een bredere layout komen, is er dan ruimte te maken voor 1 icoontje voor de quicklink?