Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik maak een website voor een klant, wordpress, die naar verwachting zo'n 2000 pageviews per dag gaat krijgen. De website moet echter altijd snel reageren, en ik wil ruimte hebben om te customizen met bijvoorbeeld caching, nginx ipv apache e.d. Een dedicated server is iets te duur, en shared hosting geeft mijn klant te weinig dus het verzoek is of ik naar een VPS wil kijken tussen de 20 en 30 euro. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer... Ik heb een aantal VPS providers gevonden:
  • Direct VPS SSD 3, 1GB, 2x3.2GHz processor 1GB geheugen, en SSD € 20 per maand
  • CloudVPS 1GB 2x2.3GHz processor 1GB geheugen € 18,50 per maand
  • TransIP 1GB 2x2.67GHz Xeon processor 1GB geheugen € 15 per maand (Na 3 maanden € 20)
Ik heb op ispgids van alle drie bedrijven reviews gelezen en daar heeft Cloudvps een score van 90 uit 43 reviews, Transip 79 uit 84 reviews en directvps 100 uit 45 reviews. Qua performance is het denk ik precies andersom, transip het beste, daarna Direct VPS en dan CloudVPS.

Wat moet ik nu kiezen? Zijn ze alle drie goed, is er eentje veel beter? Zijn er misschien andere hosters in deze prijscategorie waar ik naar moet kijken?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zou je vooral niet blindstaren op specificaties. Het gaat uiteindelijk om de SLA's, verdeling van resources (hoeveel users per server/per cpu/storage etc) en de mate van overboeking.

Ik heb zelf goede ervaringen met Tilaa, kost wat meer, maar verreweg de beste performance (heb Transip en Direct vps getest). Succes!

PS: Je kunt vaak gratis test vps-en aanvragen om te testen. Doe een korte benchmark en vergelijk ze met elkaar. Het gevaar is echter dat men meer resources uitgeeft voor een testmachine om je als klant binnen te halen..

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 22-10-2012 18:44 ]

Mijn V&A

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 19:00
Kijk ook goed hoe de betreffende hoster de opslag en fallback geregeld heeft. In mijn ervaring zit daar nogal verschil in.
Ik heb onderhand zakelijk een 3-tal VPSen bij CloudVPS en ben er wel goed over te spreken. Er wordt aardig goed meegedacht op moment dat je een probleem met de VPS hebt. Ik liep aan tegen de performance van het storage netwerk, buiten mijn macht dus, maar daar wordt ook goed op in gesprongen. CloudVPS heeft de SSD caching in beta lopen dus dat gaat wel komen.

Qua performance hoef je je denk ik niet direct zorgen te maken, een Wordpress site is vrij simpel en kan al vrij snel uit de query cache en filesystem cache draaien dus dan heb je bar weinig zorgen over prestaties.

t.k.a. sig space t.e.a.b.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik hoorde bij TransIP verhalen dat hun storage zwaar onder de maat is, dus daar huiver ik eigenlijk voor. Het gaat om een klant dus ik wil ze geen slechte server aanbevelen. Ik neig naar tilaa maar ik denk ook dat noch cloudvps en directvps een slechte keuze zijn...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb ook goede ervaringen met CloudVPS (voorheen XLS Hosting). Men denkt er goed met je mee en schakelt snel als je contact opneemt. Als je dat niet belangrijk vindt kun je net zo goed een nog goedkopere buitenlandse host zoeken die ongetwijfeld nog bettere specs heeft, maar ik betwijfel of je daar blij van wordt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:23

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

CloudVPS/XLS Hosting heb ik wisselende ervaring mee. Een aantal VPS-en daar gehad met IO problemen. Maar dat is al weer een jaar geleden.
Met het budget wat je noemt kun je ook een dedicated server nemen bij Hetzner, maar dat is met een verwachte 2000 pageviews overkill.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik denk toch dat ik voor Tilaa ga, daar heb ik gewoon het beste gevoel bij

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Zit zelf bij Linode, kwalitatief zeer goede host waar je ook erg veel krijgt voor je geld. Doen ze ook niet moeilijk als je voor langere tijd veel CPU gebruikt, IO is ook prima.

http://www.linode.com/

Is wel een amerikaanse partij, maar hebben een datacenter in London. Kost 19,95 dollar (~15 euro)/maand voor een VPS met 512MB.

• hommer
Ik kende Tilaa niet (thx voor de tip), ik Ik zie dat je daar niet standaard op een HA cluster zit maar dan op Raid10 schijven van het systeem(?) Vraag ik me direct af wat er met je server gebeurt als het systeem besluit er mee op te houden.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Misschien is het wel een storage cluster in Raid 10?

• hommer
Ik lees hier dat het HA cluster bij Tilaa echt een aparte optie is voor een apart stuk storage, los van de VM image. Als je het verhaal van CloudVPS leest dan geven zij aan dat je VPS image in het HA cluster zit en dus ook snel over te booten is naar een andere fysieke server.
Dat was voor mij een reden om daar heen te gaan in ieder geval.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hier schrijven ze weer wat anders: http://blog.tilaa.nl/2011...e-nfs-storage-is.html?m=1

Afijn, we merken t vanzelf. Een ander iets, ik heb een domein aan rereserveerd bij hostnet, hoe ga ik in godesnaam zorgen dat die naar de server gaat linken?

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-11 09:09

kishan4uall

kiesjan mag ook

Beatboxx schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:32:
Hier schrijven ze weer wat anders: http://blog.tilaa.nl/2011...e-nfs-storage-is.html?m=1

Afijn, we merken t vanzelf. Een ander iets, ik heb een domein aan rereserveerd bij hostnet, hoe ga ik in godesnaam zorgen dat die naar de server gaat linken?
Je DNS zonefile wijzigen bij Hostnet? Je zorgt dat de A-records doorverwijzen naar je VPS IP adres, de rest doe je op je VPS met de webserver. Zie hier.

[ Voor 6% gewijzigd door kishan4uall op 23-10-2012 23:51 ]

desktop, laptop

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11 11:46
Ik zou je een oud werkgever: vellance van mij aanraden. Misschien iets prijziger maar ik durf je daar wel behoorlijke garantie te geven.
Voordeel is dat je storage redundant op netaps staat en dat je je eigen VM krijgt. Gaat de fysieke machine stuk dan wordt het zooitje gewoon gemigreerd naar een andere fysieke bak en merk je er als het goed is bijna niets van.

too weird to live too rare to die

Pagina: 1