Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460511

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik zoek een vervanging voor mijn huidige telefoon. Echter heb ik een probleem met een goede vervanging te zoeken. Mijn eerste smartphone was een G1 met fysiek toetsenbord omdat ik touch screens niet fijn vond typen.

Toen die telefoon echter kapot ging was er naast de verouderde Desire Z geen enkele degelijke qwerty telefoon meer (Desire Z kampte in het begin met nogal veel problemen met die hinge) dus toch maar besloten om een 3Gs te kopen. Ik heb die telefoon nou al een flinke tijd maar kan toch niet aan het touch screen wennen. Het gaat gewoon zoveel trager en maak er zoveel meer fouten mee als met een qwerty keyboard. Bovendien is de 3Gs al behoorlijk verouderd.

Nu wil ik dus een nieuwe telefoon kopen. Aangezien ik niet zo'n klein budget Samsung Ch@t / HTC Chacha achtig telefoontje wil. (no offence voor de Ch@t fans) Blijft er als enige qwerty optie de Sony Ericsson Pro over. Op zich geen slechte telefoon, echter is de hardware al behoorlijk verouderd en het scherm slecht. De import qwerty's zoals de Motorola Droid 4 en de HTC MyTouch 4g Slide ( :9~ ) vind ik echter toch net wat te duur om in 1x 400 á 500 euro voor neer te leggen.

Ik ken veel mensen die overgestapt zijn van qwerty naar touch en er na een tijdje toch goed aan konden wennen. Echter na de 3Gs en wat te spelen op de SII ben ik toch wat huiverig om weer een touch screen telefoon te kopen. Ik zat te twijfelen over de Note II, aangezien deze lekker groot is en ik minder snel mis zou typen. Ik vraag me af of een groot touch screen meer het comfort van een qwerty toetsenbord haalt of toch meer als de iphone. Want het grote heldere scherm, pennetje, 2 screen opties en top of the line specs spreken me toch ook wel aan.

In het android qwerty topic hier op Tweakers las ik dat er ook nog wel wat mensen zijn die liever een qwerty toetsenbord hebben maar gelimiteerd zijn aan het karige aanbod. Heeft iemand daar misschien ervaring met een groot touch screen zoals de note? Hopelijk kan iemand me hier verder helpen. Alvast bedankt voor je hulp :)

- PricewatchJunk

Edit: pfffff wat is dit een lange onduidelijke post geworden. Excuses voor het ongemak, ik zal het zo even aanpassen naar iets wat wat duidelijker is.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 460511 op 22-10-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je vast aan Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al het een en ander gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
In de VS komt de Mach beschikbaar bij Sprint, dit is de LG LS860. Volgens mij ondersteund die echter alleen LTE. Ik weet niet of daar ook een internationale versie van uitkomt.
Met een dual core Snapdragon S4, 800x480 ips-lcd en een slider qwerty toetsenbord met 5 rijen niet slecht lijkt me op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460511

Topicstarter
Eigenlijk wel. De enige WP telefoon met qwerty is de Pro 7, en deze is vrijwel nergens meer te verkrijgen. Blackberry's vind ik niet interessant door de kleine schermen. Andere systemen zoals badu/tizen vind ik persoonlijk niet interessant.
Heb ik natuurlijk eerst al gedaan. Hier komen echter alleen maar budget of hele oude modellen uit.
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:31:
Heb je al het een en ander gevonden?
Niet echt om eerlijk te zijn. Als het er zo uit blijft zien denk ik dat ik de gok van de note 2 maar waag.
Sigis schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:43:
In de VS komt de Mach beschikbaar bij Sprint, dit is de LG LS860. Volgens mij ondersteund die echter alleen LTE. Ik weet niet of daar ook een internationale versie van uitkomt.
Met een dual core Snapdragon S4, 800x480 ips-lcd en een slider qwerty toetsenbord met 5 rijen niet slecht lijkt me op het eerste gezicht.
Dit ziet er zeker niet slecht uit. Ik zal eens kijken of deze ook GSM gaat ondersteunen. Al is Sprint ook nogal gek op telefoon uit brengen waar je zelf de simkaart niet in kan veranderen. Ben erg benieuwd.
Pagina: 1