Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

orejas

Omelette du Fromage

Topicstarter
Mijn oude getrouwe HTC Hero is de geest aan het geven. Zelfs de kaalste ROMs zijn hem teveel, de laatste tijd. Ik vrees dat ik 'm binnenkort zal moeten euthanaseren. Nu is de vraag natuurlijk wat zijn opvolger moet worden. Dit zijn de eisen die ik daarbij aan de dag leg.
  • Maximaal €300, tweedehands geen bezwaar
  • De best mogelijke camera, met goede eigenschappen bij weinig licht
  • Maximaal 4,3 inch scherm
  • Android
  • FM radio
De meeste eigenschappen zijn natuurlijk prima door de PW te halen. De camera is echter een heikel punt daarbij. Ik heb vooralsnog geen flauw idee welke sensor het best is en roep daarvoor graag jullie hulp in.

De telefoons die ik nu - aan de hand van de PW - overweeg zijn;
  • Tweedehands Galaxy S II
  • Galaxy S Advance
  • Desire X
Ik hoor graag welke modellen ik mis en welke camera het best zou zijn.

Stam + t

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sony Xperia P wellicht?

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
De Xperia versie heeft een goede camera aan boord. Hier een uitgebreide review van Tweakers.net:

reviews: Sony Xperia P: witte magie

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Zit wel een stuk onder je max budget maar toch noemenswaardig imo:
Enorm veel bang for the buck en voldoet aan je eisen.( al weet ik niet welke sensor daar in zit)
Daar kom je bij de meeste phones sowieso amper tot niet achter, maar wie weet dat een andere tweaker wel weet welke sensor er in deze wolfgang phone zit, hoe dan ook succes!

http://www.aldi.nl/aldi_v...g_2710_48_5_344_4737.html

[ Voor 118% gewijzigd door pino85 op 22-10-2012 21:48 ]

Liefhebber van Tweakers

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
pino85 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:43:
Zit wel een stuk onder je max budget maar toch noemenswaardig imo:
Enorm veel bang for the buck en voldoet aan je eisen.( al weet ik niet welke sensor daar in zit)
Daar kom je bij de meeste phones sowieso amper tot niet achter, maar wie weet dat een andere tweaker wel weet welke sensor er in deze wolfgang phone zit, hoe dan ook succes!

http://www.aldi.nl/aldi_v...g_2710_48_5_344_4737.html
Eerlijk gezegd snap ik de aantrekkingskracht van dit toestel niet. Dan zou ik veel eerder een redelijk nieuwe Galaxy S2 of Sensation kopen. Zeker de S2 heeft ook een goede camera. Ook iets meer betalen voor een Advance lijkt me dan aantrekkelijker.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
^^ Dito, ik kan begrijpen, wanneer mensen een chinese telefoon voor 60 of 70 euro kopen, dan heb je veel telefoon voor 't geld en wanneer hij stuk gaat, koop je een nieuwe :).
Maar om nu 229 euro neer te tellen voor een no-name toestel? Dan toch liever een goede gebruikte, van een merk en type, dat zich al bewezen heeft, zoals in dit geval HTC, Samsung of Sony (Ericsson).

Verwijderd

Vergeet niet dat die Chinezen vaak van fabrikanten komen die voor anderen bouwen of zelf al hele grote zijn. Hetzelfde riep men ook over ZTE, maar men weet dan vaak niet dat ZTE de derde of vierde telefoonbouwer van de wereld is.

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Topicstarter
Ik heb ook meer vertrouwen - ook al is het nergens op gebaseerd - in de namen van de grotere merken. Ik zal de Sony eens naast de twee Samsungs zetten om te zien hoe de camera's zich verhouden.

Stam + t

• Sigis
Toestellen als de Meizu MX (quadcore), Xiaomi Mi (2), ZTE Blade etc. zijn uitstekende toestellen voor hun prijs. Dat geldt voor dit toestel mijns inziens niet. Ik heb het originele toestel in mijn handen gehad en ik was niet bepaald onder de indruk. Ik vond het lomp, niet erg snel, niet slecht maar ook niet erg goed voor de prijs.

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Topicstarter
Potjandrie!

Van de eerste twee genoemde toestellen had ik nog nooit gehoord! Ben me inmiddels aan het inlezen en word enthousiast! Dank voor de suggestie!

Stam + t

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
orejas schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:17:
Ik heb ook meer vertrouwen - ook al is het nergens op gebaseerd - in de namen van de grotere merken. Ik zal de Sony eens naast de twee Samsungs zetten om te zien hoe de camera's zich verhouden.
Je zou anders eens kunnen zoeken op de naam van de toestellen bij flickr.com*, althans dat is iets dat ik zelf altijd doe om een indruk te krijgen wat de camera van een mobieltje ongeveer kan. Geen garantie op succes maar ik heb er in het verleden wel profijt van gehad.
*voor de duidelijkheid, ik heb geen aandelen, maar tot een aantal jaar terug had deze site simpelweg de reputatie van een zeer goede verzamelplek voor goede foto's.

edit, net even gekeken, laat bovenstaande maar rustig zitten, weinig/niks te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Bluepenguin op 29-10-2012 15:30 . Reden: zie 'edit' ]

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dan zou je misschien beter eens kunnen kijken in de foto sectie van Esato.com, dat is een telefoon-site, dus de meeste foto's daar zijn met mobiele telefoons gemaakt en niet door reviewers, maar gewoon door de forumleden.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 16:23

neanderthaler

Are friends electric?

Als ik filmpjes bekijk op YouTube gemaakt met recente toestellen wordt ik helemaal zeeziek. Wat een onstabiele meuk is dat. Helpt wel als ze hem verlagen van 1080p naar 720p.

• djeve
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10 15:24
Waarom niet een htc one s? Nieuw 299 euro en met snelle s4.

Ah sorry die is 399.. had eende verkeerde prijs in m'n hoofd...

[ Voor 37% gewijzigd door djeve op 30-10-2012 19:58 ]

• the_nature
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-09 17:43
De HTC Sensation met deze mod?
krijg je tenminste geen compressieartefacten, komen erg mooie foto's uit op die manier. Moet je het natuurlijk wel aandurven om m te rooten, en heb je een snel sd kaartje nodig

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Topicstarter
the_nature schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:19:
De HTC Sensation met deze mod?
krijg je tenminste geen compressieartefacten, komen erg mooie foto's uit op die manier. Moet je het natuurlijk wel aandurven om m te rooten, en heb je een snel sd kaartje nodig
Met rooten heb ik geen enkel probleem. Is wel een overweging waard, dus. Dank voor de suggestie!

Stam + t

• Sigis
orejas schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:33:
[...]

Met rooten heb ik geen enkel probleem. Is wel een overweging waard, dus. Dank voor de suggestie!
En de Sensation is mijns inziens een heel fijn toestel en heel erg ondergewaardeerd. Daardoor vaak relatief tweedehands te koop. Ik vind het nog steeds het lekkerst in de hand liggende toesztel ooit.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:38
Een S2 heeft een prima camera en is tweedehands ruim onder je budget te krijgen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Pagina: 1