Toetscombinaties afvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74706

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een methode in een taal (c#?) waarmee ik een toetscombinatie als LEFT-DOWN-UP-RIGHT kan afvangen op mijn windows 7 machine, dus dat deze tegelijk ingedrukt zijn. Ik ben op msdn RegisterHotKey tegen gekomen, maar deze vereist dat een toets als shift ingedrukt is.

Kan iemand mij een richting insturen? Code voorbeeld zou helemaal ideaal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-07 06:57
Even uitgaande van C#...

Moet het alleen als jouw form/applicatie actief is, of ook als hij in de achtergrond draait?

alleen jouw form -> Form.keyDown en keyUp events afvangen en in boolean variabeles opslaan of de goede keys zijn ingedrukt en steeds checken of de goede combinatie bereikt is in de keyDown event

ook in achtergrond -> Hetzelfde alleen dan met keyboard hooks, lijkt me. Niet zoveel ervaring mee, maar google weet daar vast meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74706

Topicstarter
Juist in de achtergrond.. Wil met deze shortcut spotify gaan besturen, door middel van de input van mijn Makey Makey. Deze koppel ik aan de verwarmingsbuizen in mijn huis, en wil dan dmv 1 keer tikken pauzeren, 2 keer tikken volgende nummer etc. :)

Volgens mij heb ik hier de oplossing al gevonden
http://www.codeproject.co...l-Low-Level-Keyboard-Hook

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 74706 op 22-10-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Keylogger bouwen hè :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 16:40
.

[ Voor 134% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47
Is het nu je bedoeling om een combinatie van vier simultaan ingedrukte cursortoetsen te registreren? Los van het feit dat dat fysiek moeilijk is om in te drukken, kunnen de meeste toetsenborden niet zoveel toetsen tegelijk registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Volgens mij hebben de meeste USB-toetsenborden 5KRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Kan zijn. Maar vaak (zeg maar altijd) is het zo dat de toetsen zijn onderverdeeld in groepen. Bepaalde combinaties van groepen zijn niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18

Rmg

Soultaker schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:45:
Is het nu je bedoeling om een combinatie van vier simultaan ingedrukte cursortoetsen te registreren? Los van het feit dat dat fysiek moeilijk is om in te drukken, kunnen de meeste toetsenborden niet zoveel toetsen tegelijk registreren.
Hoe is het fysiek moeilijk om al je 4 cursor toetsen in te drukken :? Daar hoef je niet eens vingers voor te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:22:
Kan zijn. Maar vaak (zeg maar altijd) is het zo dat de toetsen zijn onderverdeeld in groepen. Bepaalde combinaties van groepen zijn niet mogelijk.
Ik weet niet precies hoe dat zit met goedkope toetsenborden.
Ik heb zelf een G15 v1, en daarmee heb ik iig nooit last van ghosting of blocking. Natuurlijk zit ik nog steeds aan de limiet van USB van 4 modifier keys en 5 normale keys tegelijk.

Mechanische toetsenborden op PS/2 hebben zelfs vaak NKRO.

Pagina: 1