Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slecht onderzoek artikel Sim Only > Abbonement met Toestel

Pagina: 1
Acties:

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 11:33

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Topicstarter
Geachte Redactie,

in het artikel:
nieuws: Veel gebruikers goedkoper uit met sim-only

is door de keuze voor de drie toestellen (volgens Kiswum populaire toestellen) een verkeerd beeld geschetst. De toestellen in zijn onderzoek zijn niet populaire toestellen, maar alleen toestellen waarbij zijn hypothese klopt. Hierbij heeft hij dus de uitslag van zijn onderzoek beïnvloed.
Een korte rekensom voor bijvoorbeeld de Sony Xperia P (volgens PW 299,-)
Telfort sim only 300m 100 sms 500mb €15,-
icm met hetzelfde abonnement €22,50

het verschil is bij dit abonnement is €7,50 x 24 maanden = €180
waardoor men dus €120 goedkoper uit is.

Ditzelfde geldt voor de volgende populaire toestellen:
Xperia T
Desire C
One V
One X
Galaxy Ace
Galaxy Advance
Iphone 4

Ik zou het dus op prijs stellen als U de berichtgeving aanpast of verwijderd aangezien de user zijn onderzoek onzorgvuldig uitvoert.

mvg,

Bas Lensen

Lege virente, virent cuncta

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zie toch echt allemaal populaire toestellen hoor..

iPhone 5, Galaxy S3, Xperia S.

Dus waar je nou precies op doelt....?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Allereerst: er staat in de tekst dat er bij kpn een wisselend beeld ontstaat.

Experia P is bij Sim only T-mobile - abonnement t-mobile ongeveer even duur. Het probleem is dat abonnementen uitgaan van 170 minuten (kosten: 685,14) en simonly 150 minuten of 250 minuten gekozen moet worden.
Als je uitgaat van 250 minuten dan kost het 426,96, maar dan heb je dus 1920 minuten extra. (+twee keer zoveel MB)
Ga je uit van 150 minuten dan kost het 378,24, maar dan heb je dus 480 minuten minder.

Het toestel kost lost zo'n 300 euro, dus is een abonnement vaak niet rendabel. Tenzij je de minuten toch al niet opmaakt, maar waarom zou je dan geen sim only 50 nemen? Dat kost dan 329,52. 329,52 + 300 = 629,52 wat echt voordeliger is als 685,14.
Daarnaast kan je nog gunstiger uitkomen als je meer belt en meer internet wilt, maar niet de duurste telefoon wilt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Mag ik even hierop reageren.
Ik weet even niet of het bericht tegen mij is gekeerd of tegen Arnoud Wokke.

In het artikel van Tweakers wordt aangegeven dat het het om enkele populaire toestellen ging, dit wil niet zeggen dat alle toestellen in het artikel populair hoeven te zijn.

Om mezelf te beschermen wil ik tevens aangeven dat in mijn eigen artikel het volgende staat:
- De vergelijking gebeurd met een aantal toestellen die op dat moment hot zijn of interessant zijn voor de vergelijking ivm de diversiteit aan prijzen.

Ik heb de toestellen uitgekozen op basis van merk, type en prijs en stand in de pricewatch (populairiteit dus)
Dus in elke prijsklasse wilde ik 1 toestel en het liefst zo nieuw/interessant mogelijk.
Nadat ik T-mobile had afgerond merkte ik dat bij de volgende provider een aantal toestellen niet beschikbaar waren, als ik daarna ging kijken wat ervoor in de plaats kon was het risico weer aanwezig dat deze bij een andere provider ook weer niet beschikbaar zou zijn. Ik heb op dat moment besloten om deze niet aan te passen, doordat ik dan vaak in een verkeerde prijsrange zit. Het heeft voor mij geen nut om een toestel van merk X van 240 te vergelijken met merk Z van 260.

Verder heb ik niets geprobeer te manipuleren of naar een bepaalde richting toe te drukken. Nou ja 1 ding dan wel, wat ik wel heb beinvloed is om te zoeken naar een sim-only abonnement van aanbieder Y en een abonnementsvorm van aanbieder Y zodat het onderlinge verschil van die provider ongeveer dezelfde voorwaarden heeft. Helaas is dat zeer lastig waardoor ik bij bijv. T-mobile i-smart heb gekozen voor de lage bunel van 150 minuten terwilj de rest tussen de 230 en 300 minuten zit.

Het onderzoek is met name opgesteld voor mezelf, doordat dit de mogelijke abonnementskeuzes voor mezelf zal zijn, al bestaat de kans dat ik wellicht 1 trede omhoog kan gaan voor sneller internet of een gratis sms bundel zodat ik nooit over het tegoed zal gaan en daar na 24 maanden voordeel van hoop te behalen.
Verder heb ik niet al te veel aandacht besteed om provider A met provider C te vergelijken, dat kostte voor mij teveel tijd om de kleine extra's erin te verwerken (zoals afronding per minuut/MB en internetsnelheden). Ik wilde met name kijken wat het verschil zou zijn als je bij een bepaalde provider voor sim-only of een volledig abonnement zou kiezen.

Je kunt met dit soort onderzoeken eigenlijk nooit iedereen tevreden houden er zijn altijd adders onder het gras. Wat als ik bij Vodafone voor 1 optie hoger had gekozen voor het internet, dan had je namelijk 10GB onbeperkt, wat als ik de Iphone 4S zou gebruiken bij de vergelijking, dan zou ik de 4S en de 5 hebben, want de Iphone 5 staat eenzaam alleen hoog in de top.

Ik wil je verder wel bedanken voor dit topic. Het voelt namelijk als een eer dat je voor dit onderzoek een nieuw topic start om je mening te geven en eventuele misstanden aan de kaak te stellen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
In dit geval: Telfort hanteert een constructie van leasen, je bent per maand 12 euro kwijt voor de Xperia P gedurende twee jaar, in totaal 288 euro. Scheelt elf euro, maar bij aanschaf moet je na die twee jaar bijbetalen. Bron http://shop.telfort.nl/te...Sony-Xperia-P-silver.html

In het algemeen: ik vind de beschuldiging aan het adres van Kiswum nogal zwaar, terwijl de argumentatiefflinterdun is (Telfort doet aan leasen, combi met abo bestaat niet meer). Ik hoop dat je je terugkomt met deugdelijke argumentatie, want je zegt nogal wat (hij manipuleert het onderzoek met als doel een bepaalde uitkomst) en dat zou nader onderzoek verdienen als je de indruk wekte dat je je ergens op baseert. Nu is dat niet zo.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Ik vind ook niet dat een toestel als de Sony Xperia T populair kan zijn als er niet eens prijzen beschikbaar zijn in de Pricewatch ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Daar ga ik eens achteraan, zal een foutje zijn :p
Pagina: 1