Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2010] Out of Office perikelen

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Ik ben momenteel voor mijn werkgever bezig om een ticket systeem op te zetten voor onze Support Desk.
De software die ik hiervoor gebruik luistert naar de naam Dell KACE.

Gaat opzich aardig, maar ik zit met een irritant probleem waar ik niet echt uit kom. Het is nogal complex dus ik zal het hieronder zo uitgebreid mogelijk beschrijven:

In de software is het mogelijk om iemand owner van een ticket te maken. Hierdoor zal de owner na verloop van een x aantal minuten een herineringsmail krijgen zodat hij deze ticket niet uit het oog verliest. Maar als deze owner zijn Out of Office ( hierna te benoemen OoO ) aanzet omdat hij/zij niet aanwezig is dan veroorzaakt dat een probleem.

Het is namelijk zo dat er van elke ticket een log history wordt bijgehouden. Dus als er een mail wordt gestuurd naar de owner dan verschijnt dit ook in de log, en van elke wijziging in de ticket krijgt de melder (submitter) een mail. Mocht de owner van de ticket een reminder krijgen dan kan het dus zo zijn dat de Out of Office ook in de ticket verschijnt en de submitter krijgt dan dus ook een update mail (er is immers iets in de ticket gewijzigd) omdat die OoO er dus in staat. Werkt allemaal verwarrend en frustrerend, want het betekent voor de submitter van de ticket dus alleen maar dat het langer gaat duren voordat de ticket is opgelost aangezien de owner niet op kantoor is om naar de ticket te kijken.

Dus ik wil het volgende:
Ervoor zorgen dat er naar een bepaald e-mailadres geen OoO gestuurd wordt terwijl er naar andere mailadressen wel gewoon een OoO gestuurd mag worden. Er moet dus een herkenningspunt zijn waarbij ik aangeef dat wanneer er een email binnenkomt van e-mailadres X (in dit geval het ticket-systeem) er geen actie ondernomen moet worden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6P0l20pRHXjYjyStnhmxCeHy/medium.png

Nu kan ik volgens bovenstaand voorbeeld wel messages deleten, moven, forwarden of laten replyen. Maar is het ook mogelijk om dus als de mail van e-mailadres X komt ervoor te zorgen dat die niet verstuurd wordt?

Ik zou enorm geholpen zijn met een goede oplossing :)

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Een OOF wordt door Exchange verstuurd en niet door Outlook. Aangezien OOF antwoorden vóór regels toegepast worden, gaat een regel je dus ook niet helpen.

Een oplossing is om op Exchange een Transport Rule aan te maken. Je kan dan bijvoorbeeld filteren als de mail gericht is aan het adres van je ticketsysteem en het bericht een OOF betreft de mail te laten vervallen.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info