Homeplug / Powerline testen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:26
Ha Allen,

Ik woon in een oud pand en er lopen geen UTP kabels door mijn huis (note to self: bij verhuizing het hele pand voorzien van bekabeling). Kabels trekken en mooi wegwerken kan niet zonder dat er muren open moeten etc...

Tijdje terug ben ik overgestapt van KPN naar Ziggo (want het deel van de telefoonkabel dat in de muur was weggewerkt door de vorige bewoner, ene handige Harry, was gaan roesten).

Ik heb een werkkamer op zolder, met mijn desktops, printers, NAS etc.. de Ziggo kabelmodem staat beneden. Ik heb mijn WiFi router met DD-WRT omgebouwd tot wireless bridge. Zou moeten werken alleen... het werkt niet goed genoeg.. Regelmatig heb ik uitval van de verbinding boven etc.. :(

DUS ben ik op zoek gegaan naar een andere oplossing en dan kom ik uit bij een homeplug / powerline verbinding, scheelt me kabels trekken. MAAR, natuurlijk wil ik die homeplug verbinding wél eerst testen in mijn huis. Ik ben (dus) op zoek naar iemand (en dat mag een verkoper zijn) bij wie ik een setje kan kopen / lenen én die mij het recht van retour geeft(!) Wie weet welke zaak (liefst in de buurt van Zwolle) hier niet gek van opkijkt?

Overigens, woon je (in de buurt van) Zwolle en mocht je een homeplug setje hebben liggen die ik hiervoor kan lenen, dan graag!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr.

b.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-07 11:06
Als ik jou was zou ik gewoon even bij de lokale computerboer binnen stappen. Ik zou denken dat je niet de eerste bent die hier mee zit. Eventueel kan je bij diverse webwinkels volgens mij ook retourneren na het testen, bol.com heeft bijvoorbeeld in de voorwaarden staan:
het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking wordt teruggestuurd
Dan heb je alleen natuurlijk nog wel de kosten van het verzenden.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:01

Hoicks

Techno!

Bij de Mediamarkt mag je toch alles weer terugbrengen binnen twee weken zonder opgaaf van reden?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM