Beste, tot mijn verbazing zojuist geconstateerd dat de app ITV Online van KPN ongevraagd een like op mijn Facebook pagina heeft toegevoegd. Ik heb hier niet om gevraagd. De app ITV Online heb ik een aantal weken geinstalleerd en nu verschijnen er reclameberichten van KPN op mijn tijdlijn. Dit is toch niet normaal? Als ik op mijn iPhone in de lijst met applicaties kijk die toegang mogen hebben naar mijn Facebook-account staat de App van KPN er niet tussen. In het activiteitenlogboek van Facebook kan ik ook nergens terugvinden dat ik ooit maar iets van KPN 'geliked' heb. Het enigste contact wat mijn iPhone met KPN heeft gemaakt is via de ITV Online App... Lijkt me niet de bedoeling.
In de settings van je Facebook profiel kan je toegang voor apps regelen. Kijk eens hoe (en of) e.e.a. daar ingesteld is.
Launching containers into space
facebook laat het niet toe om ongevraagd toegang te krijgen tot de newsfeed van een user. Je zult waarschijnlijk ingelogd hebben met je facebook account en de settings geaccepteerd hebben.
in de instellingen staat geen enkele App met toestemming tot Facebook. In het activiteitenlogboek van Facebook ook nergens terug te vinden dat ik ooit KPN geliked heb... Dus geen spoor van dat ik ooit op like van KPN gedrukt heb.
Dus als je hier naar toe gaat: https://www.facebook.com/settings/?tab=applications
staat daar nergens iets van kpn tussen?
Als dat het geval is, misschien moet je dan even extra goed kijken naar het bericht? Is het niet een like van een van je vrienden?
staat daar nergens iets van kpn tussen?
Als dat het geval is, misschien moet je dan even extra goed kijken naar het bericht? Is het niet een like van een van je vrienden?
[ Voor 34% gewijzigd door steffex op 22-10-2012 15:07 ]
nee staat er niet tussen en het bericht is echt afkomstig van KPN en niet van vrienden...
Het ging trouwens om dit bericht:
https://www.facebook.com/kpn/posts/10151282877246718
[ Voor 33% gewijzigd door vj_slof op 22-10-2012 15:13 ]
hoe weet je dat dit via die app is gebeurd?vj_slof schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:11:
nee staat er niet tussen en het bericht is echt afkomstig van KPN en niet van vrienden...
Kan het niet zo zijn dat je per ongeluk op vind ik leuk hebt gedrukt op de site? (edit: lees dat dit niet het geval is)
Iemand vertelde mij trouwens dat er laatst in zijn tijdlijn een berichtje stond van mij: dat ik FarmVille leuk vond. Dat heb ik zeker nooit geliked en zelfs nog nooit gespeeld. Het zou dus kunnen dat ze dit random doen of zoiets (ik vermoed dat dit niets met de iTV app te maken heeft)
[ Voor 28% gewijzigd door funk-e op 22-10-2012 17:50 ]
...less is more
Ik kan het niet met zekerheid zeggen dat de app dit heeft gedaan maar het is wel verdacht.funk-e schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:47:
[...]
hoe weet je dat dit via die app is gebeurd?
Kan het niet zo zijn dat je per ongeluk op vind ik leuk hebt gedrukt op de site? (edit: lees dat dit niet het geval is)
Iemand vertelde mij trouwens dat er laatst in zijn tijdlijn een berichtje stond van mij: dat ik FarmVille leuk vond. Dat heb ik zeker nooit geliked en zelfs nog nooit gespeeld. Het zou dus kunnen dat ze dit random doen of zoiets (ik vermoed dat dit niets met de iTV app te maken heeft)
Het zal waarschijnlijk wel een glitch van Facebook zelf zijn dan... Ik heb bij een kennis nu dezelfde app op zijn iPhone gezet en wacht een paar weken af om te zien of er op zijn Facebook-account ook een like van KPN gaat verschijnen.
Ik blijf het raar vinden dat er in het activiteitenlogboek van Facebook niks over de like zichtbaar is. Ik heb ook mijn gehele account opgevraagd en als .zip-file toegezonden gekregen en ook daar staat niks van KPN in terwijl op mijn tijdlijn toch echt staat dat ikzelf KPN geliked heb.
het valt mij ineens op dat ik veel mensen in mijn timeline zie die KPN liken. Onder andere mijn moeder die dat zeker niet geliked heeft. Daarnaast zag ik laatst ook iemand die 'LIBIDO-kruiden' had geliked. Lijkt me ook niet iets wat je bewust aankliktvj_slof schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:26:
[...]
Ik kan het niet met zekerheid zeggen dat de app dit heeft gedaan maar het is wel verdacht.
Het zal waarschijnlijk wel een glitch van Facebook zelf zijn dan... Ik heb bij een kennis nu dezelfde app op zijn iPhone gezet en wacht een paar weken af om te zien of er op zijn Facebook-account ook een like van KPN gaat verschijnen.
Ik blijf het raar vinden dat er in het activiteitenlogboek van Facebook niks over de like zichtbaar is. Ik heb ook mijn gehele account opgevraagd en als .zip-file toegezonden gekregen en ook daar staat niks van KPN in terwijl op mijn tijdlijn toch echt staat dat ikzelf KPN geliked heb.
Lijkt erop dat je blijkbaar op deze manier likes kan kopen.
we zijn niet de enige
[ Voor 8% gewijzigd door funk-e op 01-11-2012 15:26 ]
...less is more
Hoe kan die dan tussen de likes komen te staan?maarud schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:25:
Of het is gewoon een advertentie die als like is nagemaakt.. kan allemaal
Ik zie inderdaad ook meer KPN-likes dan voorheen. Lijkt er dus op dat KPN likes kan kopen maar hoe plaatsen ze die ongevraagd op de Facebook-pagina van de gebruikers?funk-e schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:23:
[...]
het valt mij ineens op dat ik veel mensen in mijn timeline zie die KPN liken. Onder andere mijn moeder die dat zeker niet geliked heeft. Daarnaast zag ik laatst ook iemand die 'LIBIDO-kruiden' had geliked. Lijkt me ook niet iets wat je bewust aanklikt
Lijkt erop dat je blijkbaar op deze manier likes kan kopen.
we zijn niet de enige
Pagina: 1