SLI functioneert niet goed (8800GTS)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willymichiels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03 14:56
Ik heb 2x een nvidia geforce 8800GTS 640 MB in mijn PC.
Verdere specs:
Intel Core 3570K
Asrock Extreme4 mobo
Corsair 16GB quad kit
2x Geforce 8800GTS 640MB
7x SATA 2 HD
1x Bluray brander
Corsair TX 650Watt voeding
Zalman fancontroller + 4x 120mm casefan
Windows 7 x64
DirectX 10

Mijn vorige mobo ondersteunde geen SLI dus toen had ik de tweede kaart als Physx kaart ingesteld.
Als ik dat nu doe werkt alles ook goed.

Echter als ik de kaarten als SLI instel werkt de pc goed totdat ik een game opstart (artifacts en enorme lag)
10fps bij stronghold 2 (alles op hoogste) zou niet mogen. Dus functioneert niet goed onder load.
3Dmark vantage crasht en ik krijg een melding dat de nvidia drivers zijn gecrasht en hersteld (laatste versie 306.x)

Dus waar zou het probleem kunnen liggen? De kaarten zijn afzonderlijk getest en ook omgewisseld. SLI brug omgedraaid etc. Maar niets helpt.

Ik dacht zelf aan de voeding die misschien wat te licht is... Maar dan zou het ook niet functioneren als er een tweede kaart als Physx kaart is ingesteld toch? Of misschien dat de nieuwe nvidia drivers deze oude kaarten niet meer goed ondersteunen?

Edit: overigens start nvidia control panel regelmatig niet op. Hij is wel actief maar kan niet opgestart worden.
Dus rechtsklik op nvidia logo en nvidia-configuratiescherm werkt niet en ook via het windows configuratiescherm werkt het niet altijd

[ Voor 9% gewijzigd door willymichiels op 22-10-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:31

Nemesizz

Untouchable

Weet je heel zeker dat de kaarten afzonderlijk écht goed werken? Geforce 8800 kaarten zijn helaas niet bepaald bekend om hun betrouwbaarheid qua levensduur....

Kan zijn dat een van de 2 kaarten al kuren heeft.
Soms werkt de kaart een tijdje goed (zware last enz geen probleem) en dan toch zo ineens dat ie crashed en artefacts geeft.

Voeding kan misschien ook een beetje krap worden, gezien je er ook 7 HDD's in hebt hangen.
(ik reken dan grofweg 2x 150W max voor de videokaarten, dus 300W max, en van je 650W voeding gaat niet alles naar je 12V lijnen, zal denk ik rond de 450W of 500W zitten <de rest zit op de 3.3 en 5V lijnen enzo>, en dan komen er nog 7 HDD's bij die ook snoepen van de 12V lijnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willymichiels
Ja ze werken afzonderlijk beide goed. Elk een paar dagen alleen gebruikt en geen enkel probleem mee tijdens games, benchmarks etc.
Over de problemen met deze kaarten heb ik inderdaad ook gehoord maar tot nu toe nog nooit problemen gehad.
De HDD's worden door windows trouwens uitgeschakeld tenzij ik ze gebruik. Worden alleen als opslag voor films/series/muziek gebruikt dus gebruik ze maar af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:21
het zou ook de brug kunnen zijn

probeer het eens zonder brug, dat kan nog met zulke ouwe kaarten. Pas vanaf de 400 heb je de brug nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door haarbal op 22-10-2012 16:26 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Een wonder dat die kaarten het uberhaupt nog doen anno Q4 2012!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 22-10-2012 17:53 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willymichiels
Zonder SLI brug werkt het perfect! Had ik zelf nooit aan gedacht om die eraf te halen. Ik krijg bij het opstarten wel de melding dat ik een SLI brug moet gebruiken voor betere performance, ik zal dus een nieuwe moeten aanschaffen, ik neem aan dat de prestaties dan nog beter worden?
Windows prestatie index is van 6,7 naar 7,1 gestegen voor 3D prestaties en 3Dmark vantage score van 5285 naar 9401 doordat SLI nu naar behoren werkt.

En ja de kaarten functioneren nog prima na al die jaren. Ik speel niet meer heel veel games. Heb wel mijn PC onlangs geupgrade, ik draaide eerst een c2d E6400 op 3 Ghz met 4GB ram dat werd mij te langzaam met multitasken. Maar deze videokaarten voldoen voor mij nog prima. Had er eerst één en de tweede heb ik er een jaar geleden voor 30 euro bij gekocht. Toen bleek dat mijn oude mobo alleen SLI ondersteunde op 32-bit en ik gebruik windows 7 64-bit dus gebruikte ik hem als Physics kaart.

Edit: Ik denk er trouwens net aan dat er bij mijn mobo een SLI brug meegeleverd werd, dus ga deze even zoeken en erop zetten om te testen. Zal hier te testresultaten posten

[ Voor 8% gewijzigd door willymichiels op 22-10-2012 20:02 ]

Pagina: 1