Toon posts:

Mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers _/-\o_

naar aanleiding van dit artikel zit ik met een aantal vragen.

ik wil in de nabije toekomst een systeem aanschaffen waarmee ik simpel gezegt, films en muziek op tv's/ipads/iphones etc etc kan afspelen.

nu heb ik begrepen dat er meerdere mogelijkheden zijn

- NAS systeem
- Mediaspeler
- Zelfbouw

Wat ik er graag mee zou willen is extern, dus niet op mijn eigen pc, de films op te slaan en wellicht ook vanaf daar te downloaden (spotnet sabnzb etc) en vanaf daar de films te benaderen met een ipad, iphone of tv.

Mijn vraag is: wat gebruiken jullie en waar hebben jullie het meeste ervaring mee?
Natuurlijk wil ik het zo goedkoop en efficiënt mogelijk houden. >:)

Ik hoor het wel :)

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 11:04
Een NAS is een goede optie, mits je voldoende wireless signaal & een fatsoenlijk (gigabit) netwerk hebt.
Je kan bijvoorbeeld op een (zelfgebouwde) NAS SabNZB gebruiken.
Op die manier kan je bijvoorbeeld met een smartphone een .nzb download aanzetten. De NAS download deze vervolgens en zet hem op z'n HDD.
Die bestanden kan je vervolgens streamen over het netwerk naar je smartphone, tablet of mediaspeler.

Ik heb ervaring met de Synology serie, hier ben ik heel tevreden over :)

Houd er ook rekening mee dat de NAS soms mediabestanden moet transcoden om het speelbaar te maken voor je smartphone of tablet.
Dit betekend dat de NAS een bestand moet omzetten naar een ander formaat of codec, deze taak is heel CPU intensief. Dit betekend dat als je CPU niet genoeg juice heeft dat de film gaat haperen.

[ Voor 32% gewijzigd door Hoteldebotel op 22-10-2012 16:02 ]

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-03 21:22

Audione0

Strijdt der titanen

@spartanmaikk

Waarom wil je extern werken? Dit ivm energiekosten?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Verwijderd

Topicstarter
Audione0 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:18:
@spartanmaikk

Waarom wil je extern werken? Dit ivm energiekosten?
Onder andere stroomverbruik idd, heb hier een i7 920 oude generatie met een HD5850 staan die nogal wat stroom trekt, daarnaast begint mijn 1TB HDD aardig vol te raken. Ook download ik soms vanaf mijn laptop en wil liever niet HD films van 10GB op een 320GB C directory hebben :P Ik weet het geen partities heel slecht :+

En vooral met het streamen lijkt het me handig, dat ik niet constant mijn pc aan moet staan om de films/muziek etc te benaderen

Verwijderd

Topicstarter
Hoteldebotel schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:56:
Een NAS is een goede optie, mits je voldoende wireless signaal & een fatsoenlijk (gigabit) netwerk hebt.
Je kan bijvoorbeeld op een (zelfgebouwde) NAS SabNZB gebruiken.
Op die manier kan je bijvoorbeeld met een smartphone een .nzb download aanzetten. De NAS download deze vervolgens en zet hem op z'n HDD.
Die bestanden kan je vervolgens streamen over het netwerk naar je smartphone, tablet of mediaspeler.

Ik heb ervaring met de Synology serie, hier ben ik heel tevreden over :)

Houd er ook rekening mee dat de NAS soms mediabestanden moet transcoden om het speelbaar te maken voor je smartphone of tablet.
Dit betekend dat de NAS een bestand moet omzetten naar een ander formaat of codec, deze taak is heel CPU intensief. Dit betekend dat als je CPU niet genoeg juice heeft dat de film gaat haperen.
Ik heb een Netgear WDR3700 dus dat moet wel lukken :P

Wat bedoel je met een zelfgebouwde NAS? pc met NAS OS erop? neemt wel weer veel ruimte in beslag.

Welk type Synology gebruik je? ik neem aan dat deze via een webinterface benaderbaar zijn?Draait er op de NAS ook een "OS" waarop je programma's kan installeren zoals Itunes en sabnzb etc. of is dit gewoon een "domme" schijf die benaderbaar is via het netwerk? Klinkt trouwens wel goed hoe je het zo uitlegt, thanks

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2012 20:45 ]

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-01 11:04
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:41:
[...]

Ik heb een Netgear WDR3700 dus dat moet wel lukken :P

Wat bedoel je met een zelfgebouwde NAS? pc met NAS OS erop? neemt wel weer veel ruimte in beslag.

Welk type Synology gebruik je? ik neem aan dat deze via een webinterface benaderbaar zijn?Draait er op de NAS ook een "OS" waarop je programma's kan installeren zoals Itunes en sabnzb etc. of is dit gewoon een "domme" schijf die benaderbaar is via het netwerk? Klinkt trouwens wel goed hoe je het zo uitlegt, thanks
Met een zelfbouw NAS doel ik inderdaad op een systeem waar bijvoorbeeld FreeNAS op staat. FreeNAS neemt maar een paar honderd MB aan ruimte in beslag :)

Ik gebruik zelf de 412+ van Synology, op de NAS draait inderdaad een op Linux gebaseerd OS, bij de Synology is dit "DSM".
DSM is inderdaad een webinterface, hier kan je packages installeren zoals SabNZB bijvorbeeld.
Het is geen full-blown OS zoals Windows dus iTunes en dergelijke kunnen er niet op worden geïnstalleerd, je bent hierbij echt gelimiteerd aan de packages.
Pagina: 1