Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Thaitai
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-07 12:25
Daar ik nog geen eerder topipc zag voor dit toetstel heb ik deze aangemaakt.

Sinds zaterdag j.l. heb ik dit toestel. Het is mijn eerste smartphone en er valt nog heel wat te ontdekken, merk ik wel. Ik had tot voor kort een Nokia C3-01. Een fijn ding, maar het touchscreen had het begeven. Maar de eerste indrukken van de HTC Desire C zijn prima en veel dingen spreken min of meer vanzelf.

Ik heb gezien dat het "contacten" menu bij de Desire C anders werkt dan bij de Nokia. Bij de Nokia kun je heel makkelijk switchen van de contacten in de telefoon naar contacten op de sim-kssrt en vv. Het telefoon geheugen werkt goed samen met mijn Parrot minikit in de auto. Maar in het buitenland wil ik nog wel eens van sim-kaart wisselen, dus is het handig dat al mijn contacten ook op mijn sim-kaart staan.

Nu probeerde ik in het sim-kaart geheugen te komen. Dat lukte dus niet. Volgens mij is het telefoon geheugen actief en dat heb ik ook helemaal aangepast in de "HTC stijl". Nu wil ik eigenlijk de contacten op de sim-kaart verwijderen en dan die uit het telefoon geheugen naar de sim-kart kopieren. Maar wat ik ook probeer, het lukt me niet.

De tweede vraag is hoe ik een eigen toon kan toevoegen en/of selecteren voor binnenkomende sms-jes. Ik zie alleen maar standaard berichten toontjes.

Heeft iemend tips hiervoor?

Dell Inspiron 15r SE (i7-3612QM) 8Gb RAM met 32Gb mSata SSD - Ubee EVW3200 - Ziggo Alles in 1 Plus

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-08 21:42
Contacten op je SIM zetten is een beetje achterhaald tegenwoordig. Android doet een groot deel in 'the cloud' en daarom is het overzetten van je contacten ook niet zo makkelijk. Mag ik vragen waarom je, juist als je aangeeft dat je in het buitenland nog wel eens van sim wisselt, je contacten op je sim kaart wil hebben staan? De beste manier om je contacten te beheren is met je google account. Als je zorgt dat je contacten op je google account komen te staan, dan komen deze ook direct weer in je telefoon te staan als je je daar met hetzelfde account aanmeldt :)

Mbt je beltoonverhaal: Je kan bij gewone beltonen op het plusje drukken om muziek/tonen op je telefoon te gebruiken. Kan dat niet ook bij sms-tonen? Ik heb zelf geen desire C dus weet niet precies hoe dit werkt. In ieder geval moet je eerst het toontje wat je wilt gebruiken even op je sd-card zetten.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Thaitai
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-07 12:25
Bedankt Maardiweb.

Reden dat ik dat wil is, dat ik in het buitenland mijn huidige sim-kaart in een ander toestel stop en een lokaal sim-kaartje in mijn dagelijkse toestel. Nu dus de HTC. Wel zo prettig, als je langere tijd elders verblijft.
Bij de Nokia kon je makkelijk in een van beide geheugens komen om aan pssingen te doen en dat ik eigenlijk u ook verwacht. Vandaar de vraag..

Dell Inspiron 15r SE (i7-3612QM) 8Gb RAM met 32Gb mSata SSD - Ubee EVW3200 - Ziggo Alles in 1 Plus

• Maardiweb
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14-08 21:42
Ik snap het. Je wil dan graag op beiden telefoons je contacten hebben neem ik aan? Als je 2 androids hebt is dit geen probleem, want dan kan je op beiden inloggen en trekt hij dus je contacten uit de cloud, ongeacht de sim kaart die erin zit.

Als je echt je contacten op je sim wilt, kan je proberen een app daarvoor te downloaden (bijvoorbeeld: Google Play: Contact2Sim#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5oYXBweWRyb2lkLmMycyJd). Je moet misschien je telefoon eerst op vliegtuigmodus zetten om dit te laten werken.

Als je dan eerst de huidige sim contacten wilt verwijderen moet je dit waarschijnlijk handmatig doen. Probeer de zichtbare contacten alleen je sim contacten te laten zijn (telefoonboek openen, recente apps knop lang ingedrukt houden).

succes!

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True