Toon posts:

celly 466

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiero een celly 466 staan... Als ik de fsb op 75 zet gaat het alleen goed als ik het voltage wat ophoog....

Als ik de fsb op 83 zet start mijn poeter niet meer op... :(
Gelijk zwart scherm... Weet iemand van jullie wat de oorzaak van dit is?

btw er zit 100 MHz geheugen in...

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:49

oCe

aka Dookie.

celeron(1) architectuur houdt qua snelheid op bij zo'n max. 550-600 mhz met normale koeling. bovendien, je celeron is niet voor niets als 466 gemarkeerd, dat houdt in dat 'tie op die snelheid perfect hoort te werken. met enige speling. een processor hoeft niet altijd overklokbaar te zijn... blijkbaar heb je een 'slecht' exemplaar te pakkane... :(

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Wellicht kan de AGP poort de hoge snelheid niet aan. Je kunt proberen in het BIOS of via jumpers (kijk even hoe dat zit bij jouw mobo) de AGP divider van 1/1 op 2/3 zetten. Kijk meteen even of je de PCI divider handmaig op 1/3 kan zetten.

Voltage tweaks zijn vaak noodzakelijk bij hogere snelheden. Dit komt onder andere doordat bij die hogere snelheden er meer ruis ontstaat op de signalen. Door de flanken (signalen) sterker te maken, oftewel de spanning te verhogen, kun je het systeem proberen stabieler te krijgen.

Let wel: Nog steeds geldt P=V*I. Dus als de stroom gelijk blijft en de spanning omhoog gaat, gaat het energiegebruik ook omhoog. Ergo: meer warmte, dus mogelijk ook meer problemen. Mogelijke oplossing: Goeie koeler.

Succes,

mARCO

Verwijderd

Topicstarter
Thx, stom dat ik die agp divider vergeten was.....

Heb een chaintech mobo... Kan hem niet handmatig instellen :(

Ach jah, 525 is voor mijn 2e pc wel voldoende...

Bedankt ieder geval

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 15:11
Heb hier een 466 liggen die nu op 574 draait. Da's 7*82.
83 (581) , 84 (588) en 85 (596) trekt ie ook maar dan moet voltage naar 2,3 en stopt ie na een uur met quake.
Zit een standaard koeler op, dus je zal wel een rot exemplaar hebben.

Verwijderd

ik had ook een cel 466. met een alpha 7ho kreeg ik hem stabiel op 560 (7*80) daarna met een 52 Watt peltier stabiel op 602 (7*86). heb nu een cel 333@500 en die is op een fractie na 3% even snel als een 466@600.
"FSB speed does matter"

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
500 cel1 kun je op 750 krijgen. check overclockers.com maar eens. en celly2 566 op 1156 :) smikkel.

Verwijderd

celly 500@750 kan natuurlijk wel. maar wil je het een beetje simpel houden dan haal je dat echt niet. je zit dus dat elke nieuwe processorlijn in principe best wel een eind te overklokken is. cel 300A coppermine 550
en binnenkort de cel 2 (die moet ik hebben)

Verwijderd

Ik heb dus ook zo'n 466 celly, en hij loopt 525 superstabiel op gewoon standaard 2.0 V. Ik denk dat ik straks eens ga proberen hem een beetje meer stroom te geven. Op 2.1 V werkt ie wel op 581 maar dan kapt ie ermee als ik in Windows kom, ik denk zelf dat mijn PCI busje dat niet aankan, dus waarschijnlijk heeft oc'en op 83 mhz geen zin. (ik ben me toch weer uit m'n nek aan het zwammen hier, hij!!!) Maar ik ga het toch eens op 2.2 of meer V's proberen. Ik wil even aan jullie vragen of dat mogelijk/gevaarlijk is en een paar ervaringen AUB.... Greetzzz

Verwijderd

Topicstarter
hmm...dat ie bij mij 83 mhz niet aankan ligt hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat ik de agp divider niet op 2/3 kan zetten...

heb nl. helemaal geen beeld als ik dat probeer en het lijkt me dat ik anders wel in de bios zou komen...

btw er zit een oude speedstar a55 in... :(

• Qui-Gon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 10:29
Ik heb ook een 466, en ik kom niet stabiel hoger dan 525, ik heb alles geprobeerd:
extra cooling, andere socket 370 converter, voltage tot 2,4 v, agp devider op 2/3 pci devider lager ect.. ik kom wel in windows op 583 maar zodra dutch power cows gaat draaien of als ik een quake 3 sessie start dan zie ik een mooi blauw scherm. Dus ik denk dat mijn processor gewoon niet meer aan kan.. :(

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik heb mijn 466 al een half jaar op 581 (of 582 of 583 ik kan niet rekenen *LOL*)
op standaard K**** cooling.
Ik hoefde geen voltage te veranderen want mijn mainboard (chaintech) zegt dat ie dat automatisch doet... zal wel op standaard voltage draaien hoor, of mijn mainboard ziet "de ruis" :)...
Maybe I am one of the lucky few out there :)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Topicstarter
-=Confuzer=- : wat voor videokaart heb je??

Of heb jij de AGP divider veranderd??

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
die gasten met chaintech mobo's, welke zijn dat? zelf heb ik een 6btm met cel466...

specs

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik heb een Matrox G400 dualhead...
Ik heb de dividers niet veranderd...
:)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Topicstarter
Confuzer: zo'n matrox zal 83 mhz wel trekken jah...
mijn speedstar blijkbaar niet :(

gladiool : ik heb een 6ata2 mobo... zonder agp divider :(

zou het misschien mogelijk zijn om via jumpers de fsb op 100 te zetten?? dan staat de agp op 2/3 en loopt mijn celly op 700...

denk alleen niet dat ie het trekt....

Verwijderd

Dual 466 @ 574 (FSB = 82) op een Abit BP6 met 7HO coolers en op 2.1V. Al maanden stabiel als hell onder W2K.

Ik raad vooral aan om hitte af te voeren: bv door de voeding op te laten...

Verwijderd

YES, I did it!! Ik heb mijn 466 nu stabiel op 581 lopen, met de pci divider op 1/2 (ik heb geen agp-kaartje :()...heb hem 3 uur aangehad zonder vastloper, met UT en NFS 4 (HS) vind ik dat ie toch lekker loopt. Ook geen problemen met mijn SCSI-kaartje ('k heb vanmorgen nog eentje gebakken...)
NU ben ik echt haaapppyyy :) :) :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
wat voor mobo heb je monstar?
Pagina: 1