Gelukkig ben ik inderdaad niet de enige die het huidige systeem verre van efficiënt ervaart. Ik zou graag van een van de devs de achterliggende gedachten willen horen, waarom ervoor is gekozen om zoveel mogelijk producten onder eenzelfde hoofdgroep i.p.v verschillende subgroepen te plaatsen.
Voorbeeld:
Oude systeem (halverwege pagina scrollen voor het PW gedeelte)
- Op zoek naar een compacte draadloze desktopset voor mn laptop
- Invoerapparatuur
- Desktopsets
- Zie populairste modellen
Huidige systeem- Ehm...computers
- ...randapparatuur?
- Toetsenborden
- ..ok, waar zijn de sets? Dit zijn (bijna) allemaal losse keyboards
- Pagina terug
- Jeej, kan ik weer alles selecteren
- Computers > Randapparatuur >.....(scroll naar rechts omdat het niet op mn scherm past)
- Scroll naar beneden in iframe om te kijken of er nog andere categoriën zijn die ik heb gemist
- ...waar zijn de dekstopsets?

- www.google.nl
- --> tweakers pricwatch desktopsets
- http://tweakers.net/pricewatch/cat/529/desktopsets.html
- Kom ik op de hoofdpagina met artikels gerelateerd met toetsenborden (voor pricewatch, die daar "producten" heet, moet ik een ander tabje aanklikken
- ...en ik ben weer op de toetsenbordpagina zonder desktopsets

Dit! 100 x dit! "Breadcrumbs" zijn ontiegelijk handig als je door
een prijsvergelijkingssite een multi gelaagde site met meerdere niveaus wilt navigeren. Vind een product en is het niet wat je zoekt, klik op de desbetreffende subgroep in de breadcrumb link en hoppa, genoeg om uit te kiezen.
Waarom zijn deze weggehaald?
Edit: Ik zag zonet trouwens een post van Femme
Femme in 'plan: Tweakers 7: de puntjes op de i'Bij een product vind je wel breadcrumbachtige links naar de categorie, het merk en eventuele productserie. In een categorie heeft de breadcrumb geen zin omdat de segmenten (Computers, Beeld en geluid enz.) en de hoofdcategorieën (bijv. Basiscomponenten in Computers) geen eigen pagina hebben en geen stap zijn in de navigatie. In een categorie kun je via de hoofdnavigatie terug naar de homepage van de Pricewatch of Vraag & Aanbod.
Wat nog wel zou helpen is een terugknop naar de resultaatlijst als je bij een product bent. De backknop werkt daar niet altijd goed omdat je na een paar keer klikken op tabs niet meer weet hoe vaak je op back moet klikken om terug te komen in de resultaatlijst van bijvoorbeeld een categorie.
Dus de breadcrumbs zijn verwijderd omdat de categoriedeling niet meer bestaat? En een breadcrumb alernatief enkel te vinden is op de productpagina van een item. Dat wordt dan wel heel lastig navigeren als ik niet eens een desktopset kan vinden! En het vreemde is dat jullie het op het forum wél toepassen.
[
Voor 35% gewijzigd door
M-co op 22-10-2012 23:50
]