[Feat.] [PW] Navigatie naar PW categorien omslachtig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:44
De nieuwe navigatie opzet in de PW is omslachtig.
In de oude opzet met direct zichtbare sub-categorien was navigeren een stuk sneller en duidelijker.

Voorbeeld:
Ik wil naar Sata HDDs.

Oude opzet:
- klik op Pricewatch
- klik op 'interne storage' onder 'computers'
en ik kan gaan filteren

Nieuwe opzet:
- klik op Pricewatch
- klik op Computers
- klik op Opslag
- scroll naar beneden
- klik op Interne harde schijven

Daarnaast ging ik in de oude situatie met een 'back' in de browser precies een level terug.
Nu ga ik weer helemaal naar de hoofd PW pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik ben het met je eens van de back-button en dat 5 klikken teveel van het goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:44
Even in oplossingen proberen te denken...

Het zou wat mij betreft al veel beter werken als je door op een hoofdcategorie te klikken de hele onderliggende boom zichtbaar maakt.

Dus klik op 'Computers' en je ziet iets als:

Computers

Laptops, desktops en servers
Desktops Docking stations Laptops Laptoptassen Servers Computer accessoires
Basiscomponenten
Barebones Processorkoeling Behuizingen Geheugen intern Moederborden Processors VideokaartenVoedingen
Aanvullende componenten
Backup drives en removable storage Bluetooth en IR dongels Casemodding Fan-controllers en lcd's Overclocking
Overige componenten Tv-kaarten Ventilatoren Waterkoeling Controllers Optische drives Geluidskaarten
Netwerk
Access points Modems en routers Netwerkaccessoires Netwerkkaarten Netwerk switches Powerline
Opslag
(Re)Writable media Geheugenkaartlezers enz....

Je ziet dan in één keer waar je moet zijn, en hoef ook maar één keer te klikken om daar te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Het is idd behoorlijk omslachtig om interne HDD's te vinden, en helemaal onmogelijk om in "alle opslag-media" te zoeken. nogal iritatant dat er bij hooveren niks gebeurt, ik klik me 'n ongeluk. Hoe gaat dat straks als tablets hoovers gaan detekteren?

Ook kan ik met geen mogelijkheid een categorie omhoog gaan als ik er weer eens net naast geklikt heb. Dan maar weer helemaal van voor af aan beginnen.

Edit:
Het volgende zou ook handig zijn in de PW:
Home » Forum » Tweakers.net Feedback » Lieve Devvers

[ Voor 11% gewijzigd door A4- op 22-10-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-co
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 10:09

M-co

Arf!

Gelukkig ben ik inderdaad niet de enige die het huidige systeem verre van efficiënt ervaart. Ik zou graag van een van de devs de achterliggende gedachten willen horen, waarom ervoor is gekozen om zoveel mogelijk producten onder eenzelfde hoofdgroep i.p.v verschillende subgroepen te plaatsen.

Voorbeeld:
Oude systeem (halverwege pagina scrollen voor het PW gedeelte)
  • Op zoek naar een compacte draadloze desktopset voor mn laptop
  • Invoerapparatuur
  • Desktopsets
  • Zie populairste modellen
Huidige systeem
  • Ehm...computers
  • ...randapparatuur?
  • Toetsenborden
  • ..ok, waar zijn de sets? Dit zijn (bijna) allemaal losse keyboards
  • Pagina terug
  • Jeej, kan ik weer alles selecteren
  • Computers > Randapparatuur >.....(scroll naar rechts omdat het niet op mn scherm past)
  • Scroll naar beneden in iframe om te kijken of er nog andere categoriën zijn die ik heb gemist
  • ...waar zijn de dekstopsets? :|
  • www.google.nl
  • --> tweakers pricwatch desktopsets
  • http://tweakers.net/pricewatch/cat/529/desktopsets.html
  • Kom ik op de hoofdpagina met artikels gerelateerd met toetsenborden (voor pricewatch, die daar "producten" heet, moet ik een ander tabje aanklikken
  • ...en ik ben weer op de toetsenbordpagina zonder desktopsets
  • Afbeeldingslocatie: http://i206.photobucket.com/albums/bb285/Kristy-smile/smileys/weep.gif
A4- schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:22:
Het volgende zou ook handig zijn in de PW:
Home » Forum » Tweakers.net Feedback » Lieve Devvers
Dit! 100 x dit! "Breadcrumbs" zijn ontiegelijk handig als je door een prijsvergelijkingssite een multi gelaagde site met meerdere niveaus wilt navigeren. Vind een product en is het niet wat je zoekt, klik op de desbetreffende subgroep in de breadcrumb link en hoppa, genoeg om uit te kiezen.

Waarom zijn deze weggehaald? :F

Edit: Ik zag zonet trouwens een post van Femme

Femme in 'plan: Tweakers 7: de puntjes op de i'
Bij een product vind je wel breadcrumbachtige links naar de categorie, het merk en eventuele productserie. In een categorie heeft de breadcrumb geen zin omdat de segmenten (Computers, Beeld en geluid enz.) en de hoofdcategorieën (bijv. Basiscomponenten in Computers) geen eigen pagina hebben en geen stap zijn in de navigatie. In een categorie kun je via de hoofdnavigatie terug naar de homepage van de Pricewatch of Vraag & Aanbod.

Wat nog wel zou helpen is een terugknop naar de resultaatlijst als je bij een product bent. De backknop werkt daar niet altijd goed omdat je na een paar keer klikken op tabs niet meer weet hoe vaak je op back moet klikken om terug te komen in de resultaatlijst van bijvoorbeeld een categorie.
Dus de breadcrumbs zijn verwijderd omdat de categoriedeling niet meer bestaat? En een breadcrumb alernatief enkel te vinden is op de productpagina van een item. Dat wordt dan wel heel lastig navigeren als ik niet eens een desktopset kan vinden! En het vreemde is dat jullie het op het forum wél toepassen. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door M-co op 22-10-2012 23:50 ]