Upgrade vanaf ATI Radeon HD 4770

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:28
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn huidige systeem:

Gigabyte EX58-UD4P Mobo
Core i7 920 @ 3,6 GHz
6GB DDR3 RAM
ATI Radeon HD 4770
2x HDD + 2x SSD
CoolerMaster Real Power M700 voeding
Windows 7 Ultimate x64

Ik gebruik altijd dual screen (1920 x 1200 & 1024 x 768). HDMI aansluiting erbij zou fijn zijn, maar is geen must. Op mijn i7 zit een Scythe Mugen 2 koeler, dus de kaart moet wel passen. Verder zou ik het fijn vinden als de kaart niet al te veel lawaai maakt (hoewel ik een Thermaltake Armor+ kast heb met een side fan die ook redelijk wat geluid produceert).

Ik ben geen echte gamer, dus 't hoeft niet top-of-the-bill te zijn, maar ik wil wel graag spellen als de komende Hitman Absolution op topkwaliteit kunnen spelen. Daarnaast zou het leuk zijn als ik GTA IV ook eens zonder SP lag kan spelen.

Overclock zal niet aan de orde zijn (mijn CPU is wel overclockt).

Mijn budget ligt rond de 200 euro, met een absoluut max van 220,-

Ik heb zelf al een beetje rondgekeken in de Pricewatch, maar ik vond bijna geen geschreven reviews (alleen beoordelingen). Bovendien heb ik me al lang niet meer beziggehouden met hardware, dus ik heb eigenlijk geen idee wat op dit moment de beste koop is voor deze prijs.

Deze kwam ik nog tegen, maar geen idee of die een beetje aan mijn eisen voldoet: pricewatch: MSI N660 TF 2GD5/OC
Deze ook: pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5

En ik weet niet zo goed wat nou het verschil is tussen de twee (op het merk na). Ik heb altijd ATI gehad en daar heb ik goede ervaringen mee, maar geen idee hoe dat tegenwoordig is.

Ik hoop dat jullie mijn van wat advies willen voorzien.

Mvg,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:15
De 660 en 7870 zijn inderdaad de snelsten 'binnen' je budget. Welke het snelst is hangt heel erg af van de games die je gaat spelen.
Gemiddeld is de 7870 net iets sneller, maar kost dus ook net iets meer, beiden zijn geen slechte keus wat betreft bang for buck.
Wil je toch wat geld besparen kun je kijken naar de 7850, deze presteert ook al heel aardig op 1080p.
Als je via google zoekt naar gtx660 benchmarks/reviews zou je een goed idee moeten krijgen van de verschillen (de 660 is de nieuwste en wordt meestal wel vergeleken met de 7870).

Vb: http://www.techpowerup.co...c/GeForce_GTX_660/27.html

Verschillende merken komen nog wel met verschillende koelers, hiervoor zul je ook wat reviews moeten opzoeken.
Doorgaans zijn de modellen met 2-3 fans een stuk stiller dan de (reference) modellen met 1 fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Bedankt voor je antwoord. Ik zie dat de GTX660 die ik gelinkt heb 2x DVI heeft en daarbij nog HDMI. De HD7870 heeft slechts 1x DVI en 1x HDMI.

In dat geval zou de GTX660 mijn voorkeur hebben. Zijn er echt grote verschillen qua prestaties? Ik verwacht van niet.

Edit: hmm, ik vind ook afbeeldingen van HD7870's die ook 2x DVI + HDMI hebben. Beetje confusing om te begrijpen welke ik dan precies koop..?

Deze dus: http://www.sapphiretech.c...pid=1627&psn=&lid=1&leg=0

Deze kan ik alleen niet vinden in de Pricewatch.

[ Voor 37% gewijzigd door Tommiiee op 22-10-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 19:52

yzx

Ik weet het niet 100%
Maar bij mijn Sapphire 6870 ( toen tertijd ) zat een DP to HDMI convertor ;)

660 vs 7850

Tevens
http://www.anandtech.com/...-plans-cat1211-new-bundle

Van of tot wanneer deze actie is weet ik niet, maar hier op tweakers laten de meesten zich wel eens over de streep trekken door freebies :P

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:07

Quad

Doof

Ik zou nu de voorkeur voor de HD7870 hebben: reviews: Nieuwe drivers AMD bieden flinke snelheidswinst

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Ik neig ook naar de HD7870.

Probleem is alleen het volgende:
Ik wil graag de Club3D Joker kaart: http://www.club-3d.com/in...on-hd-7870-jokercard.html

Volgens Club3D heeft deze kaart 2x DVI, 1x HDMI en 2x DP.

Echter, kijk in de pricewatch van Tweakers bij de verschillende shops (zoals bijv. 4Launch, mijn vaste adres), dan wordt deze Joker kaart met maar 1x DVI weergegeven, zowel in afbeelding als in specs:

http://www.4launch.nl/sho...i-dp#p-4-productid-125379

Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Het is inderdaad apart weergegeven.

Misschien heeft het hiermee te maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.club-3d.com/tl_files/club3d/uploads/en/content/Graphics%20cards/Poker%20Series/cgax-7876ds_3.png
Single link DVI-D en Dual link DVI-I.

Ikzelf zou voor de pricewatch: Gigabyte GV-R787OC-2GD gaan (100Mhzjes meer) of voor de pricewatch: Asus HD7870 DirectCU II vanwege de superieure koeling en stille fans.

[ Voor 40% gewijzigd door Quad op 24-10-2012 16:28 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Maar hoe zit dat dan wat betreft afbeelding?

Op 4Launch staat "VGA - met adapter", ik neem even aan dat dat die DVI-I is.
Maar de afbeelding laat maar één DVI poort zien..

Kan ik aannemen dat de afbeelding verkeerd is en het product wel 2x DVI heeft?

Edit: beide suggesties die je geeft zijn boven de €220 (mijn maximum) en hebben allebei maar één DVI + HDMI, terwijl 2x DVI + HDMI toch wel de voorkeur heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Tommiiee op 24-10-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wil je een triple monitor setup?
DVI - HDMI is voldoende voor een dual monitor setup.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Je zou het zo kunnen noemen, maar niet echt.

Ik gebruik dus gewoon dual-screen, maar ik heb een TV boven mijn PC hangen die ik graag makkelijk aan kan sluiten als ik dat wil via HDMI. Vandaar dat 2x DVI + HDMI de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

display naar HDMI bestaat ook nog :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Tsja, dan ben ik weer zo iemand die het liefst zo min mogelijk adapters gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Een update en afronding van het topic:

Vorige week woensdag had ik 4Launch een mail gestuurd met hoe 't nou precies zat. Heb ze gezegd dat de specificaties en de afbeelding op hun productpagina niet overeenkwamen met die van Club 3D zelf. Tot op heden heb ik geen antwoord gehad op die mail.

Maar: ik keek gisterenavond opnieuw op de website van 4Launch, naar de Club 3D HD7870 Joker Card. In tegenstelling tot eerder, werd er nu wel een kaart met 2x DVI afgebeeld en waren de specificaties ook aangepast. Ik heb de kaart direct besteld en hem vandaag opgehaald.

Heb bij de balie maar even aangegeven dat ik het jammer vond dat alles is aangepast zonder mijn mail te beantwoorden. Man achter de balie gaf aan dat dat inderdaad niet de bedoeling is, maar dat het waarschijnlijk kwam doordat de vraag door meerdere bedrijfsafdelingen moest gaan..

Jammer dat ze me niet even netjes en op tijd hebben geïnformeerd, maar ik heb uiteindelijk wel de kaart die ik graag wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Belangrijker nog; hoe bevalt ie?

Ik zit nu ook met een 4770, welke an sich voor dagelijks gebruik prima voldoet.
Echter; met een nieuwe set spellen die eraan zit te komen, wordt een upgrade wel wenselijk...

Neig eigenlijk een beetje naar de 7770, aangezien deze wellicht wat stiller is dan de 7870.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 01-11-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
Hij bevalt hartstikke goed, op het feit na dat hij om één of andere reden het schakelen van mijn speakers naar mijn USB-koptelefoon enorm vertraagd als ik deze aansluit. Heeft iets te maken met de HD-Audio driver die bij de Catalyst suite zit. Verder heb ik alleen nog GTA IV gedaan die enigszins een uitdaging was, en die draait nu perfect, i.t.t. mijn HD 4770.

Al met al ben ik dik tevreden :)
Pagina: 1