DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
Belangrijk om te weten is wel; hoeveel verkort het je levensduur? En hoeveel maakt het uit of je scherm gedimd of niet gedimd is? Dat valt lastig te vertellen. Misschien is het uiteindelijke effect wel te verwaarlozen, dat zou goed kunnen. Maar ik zou zelf liever niet nachten achtereen het scherm van mijn S3 aan willen laten staan. Je loopt in elk geval risico op inbranden, al is dat afhankelijk van het type scherm. Uit is hoe dan ook beter.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
De leds van de achtergrondverlichting zouden iets sneller kunnen slijten en dus op langere termijn wat minder licht geven, al denk ik dat zeker als ze niet op vol vermogen gebruikt worden nog wel meevalt.
DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air
De SIII heeft deze helemaal niet. Inbranden zal een AmoLED scherm echter als de neten bij statische content.Adion schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:32:
De leds van de achtergrondverlichting zouden iets sneller kunnen slijten en dus op langere termijn wat minder licht geven
Nickname does not reflect reality
Dus niet je scherm aanlaten.
[ Voor 3% gewijzigd door Brilsmurfffje op 22-10-2012 14:09 ]
Maar misschien zijn die branduren als je het scherm iets van 18 uur per dag aan hebt wel op na 1 jaar.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn S2 was na een jaar al geheel ingebrand bij de status balk. Zoals elke andere telefoon met zo'n soort scherm. Er is geen enkele AMOLED telefoon waar je geen inbrandverschijnselen ziet na zo'n periode.AzzKickah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:11:
Maar misschien zijn die branduren als je het scherm iets van 18 uur per dag aan hebt wel op na 1 jaar.
Als je begrijpt wat ik bedoel.
Mwah ik doelde niet direct op inbranden specifiek, maar meer op of het scherm uberhaupt blijft werken. Electronica gaat ooit een keer kapot. Hoe vaker/langer het scherm aan is, hoe eerder die kapot zal gaan. Maar of dat na 4 jaar of na 15 jaar is durf ik natuurlijk niet te zeggen.Brad Pitt schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:12:
[...]
Mijn S2 was na een jaar al geheel ingebrand bij de status balk. Zoals elke andere telefoon met zo'n soort scherm. Er is geen enkele AMOLED telefoon waar je geen inbrandverschijnselen ziet na zo'n periode.
Ik had bij mijn S2 binnen 4 maanden de blokjes van Wordfeud al ingebrand zitten
Ah my bad, begreep je verkeerdAzzKickah schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:21:
Mwah ik doelde niet direct op inbranden specifiek, maar meer op of het scherm uberhaupt blijft werken. Electronica gaat ooit een keer kapot. Hoe vaker/langer het scherm aan is, hoe eerder die kapot zal gaan. Maar of dat na 4 jaar of na 15 jaar is durf ik natuurlijk niet te zeggen.
Ja was hier ook al veel eerder zichtbaar maar als je iets verkeerds zegt ontstaat er vaak een "andere" sfeerIk had bij mijn S2 binnen 4 maanden de blokjes van Wordfeud al ingebrand zitten
Dan zou ik gewoon kijken of er op het scherm statische content staat ja of nee. Zo nee zal het weinig kwaad kunnen, zo ja zou ik die app absoluut niet gaan gebruiken op een telefoon zoals die van jou.Steeffoon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:50:
Moet zeggen, bij mijn vorige telefoon, de Galaxy S II is het Swiftkey toetsenbord ingebrand... dat is goed te zien wanneer je bijvoorbeeld een wit vlak hebt. Dat wil ik absoluut niet met de S III...
Dat heeft werkelijk helemaal niéts te maken met de app van de vraagstellerhimlims_ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:28:
tip; easy-batterij-optimiser; werkt ook met slaap-tables, maar scherm kan gewoon uit.
Ik gebruik deze app al minstens anderhalf jaar. Mijn Desire Z is er niet stuk door gegaan en ik heb niet het idee dat mijn Galaxy Nexus erdoor beschadigd gaat raken. Ja: je scherm is gedimd aan en zal misschien wel iets harder slijten, maar ik vermoed dat je dat alleen gaat merken als je je toestel veel langer dan 2 jaar in bezit gaat houden.Steeffoon schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:06:
Kan hem dan wellicht beter niet meer gebruiken denk ik...
Er staat niets op het scherm. De app maakt je scherm volledig zwart en dimt hem.Brad Pitt schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:26:
[...]
Dan zou ik gewoon kijken of er op het scherm statische content staat ja of nee. Zo nee zal het weinig kwaad kunnen, zo ja zou ik die app absoluut niet gaan gebruiken op een telefoon zoals die van jou.
[ Voor 28% gewijzigd door pven op 22-10-2012 15:37 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
klopt; is een alternatief wat WEL aan zijn verwachting voldoet.Brad Pitt schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:29:
[...]
Dat heeft werkelijk helemaal niéts te maken met de app van de vraagsteller
Die app houdt ook je slaap-patroon in de gaten en wekt je op een gunstig moment?himlims_ schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:38:
[...]
klopt; is een alternatief wat WEL aan zijn verwachting voldoet.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
EmoLED zal 'uit' branden (leds gaan minder licht geven), niet 'in' brandenBrad Pitt schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 14:06:
De SIII heeft deze helemaal niet. Inbranden zal een AmoLED scherm echter als de neten bij statische content.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Wat ik doe is, ik zet de app aan, leg hem naast mijn kussen na een halve minuut gaat de grafiek over in een zwart scherm met klok die na nog een halve minuut vanzelf op standby springt. Op deze manier heb ik de volgende morgen wel netjes een grafiek van de hele nacht.instellingen> meer instellingen> scherm dimmen> normaal dimmen met klok
Zal hem vannacht even op die manier proberen. Kijken of het werkt. Wil namelijk echt niet dat een app de levensduur van mijn geliefde S3 verknaltZandpad schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:47:
Wat verschillend... Ik gebruik dezelfde app op mijn Desire S en ik kan met de in app instelling wel het scherm uit hebben.
[...]
Wat ik doe is, ik zet de app aan, leg hem naast mijn kussen na een halve minuut gaat de grafiek over in een zwart scherm met klok die na nog een halve minuut vanzelf op standby springt. Op deze manier heb ik de volgende morgen wel netjes een grafiek van de hele nacht.