Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CSS] Gedeelte afbeelding transparant terwijl dat niet hoort

Pagina: 1
Acties:

• xarow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:19
Beste,

Op een webshop hebben we afbeeldingen staan van de producten en als je daar overheen gaat krijg je een close-up van de print op dat product te zien. Alleen bij sommige van die close-ups wordt de achtergrond van de afbeelding zelf transparant terwijl die gewoon de kleur hoort te hebben van dat product.

Als ik de afbeeldingen gewoon vanaf de hdd bekijk, zijn ze wel gewoon goed, het helpt ook niet als ik er een andere extensie van maak, en het gebeurt ook niet bij alle afbeeldingen, meestal wel bij een donkere achtergrond, maar ook niet bij alle.

Ik hoop dat jullie het snappen en misschien weten waar dit vandaan kan komen :)

Groet,
Xander

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Kun je wellicht de relevante code van de website posten?

Zijn het .png-bestanden? Alleen de extensie zelf wijzigen heeft geen zin. Dan moet je het bestand echt in een ander formaat opslaan (converteren).

• xarow
Problem solved. :)

Afbeeldingen waren PNG maar nadat ik ze had geconverteert, was ik vergeten om m'n cache leeg te gooien en dus bleef hij de PNG afbeelding laden in plaats van de JPG.

Maar hoe kan het dan toch dat die PNG afbeeldingen een transparante achtergrond krijgen, terwijl dat niet hoort?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat gebeurt niet zomaar. Waarschijnlijk hadden ze die al of heb je die (onbedoeld) zelf toegevoegd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• xarow
Kan dat dan toegevoegd worden via css, html of php? Ik ben namelijk niet degene die de afbeeldingen maakt, en weet daar ook niet heel veel van af, maar als ik die afbeeldingen gewoon bekijk in het admin gedeelte, of de afbeelding-link open in de browser krijg ik de gewone achtergrond te zien.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ook als je je default achtergrond op een andere kleur zet? Het kan heel goed zijn dat ze daar ook transparant zijn, maar dat het niet opvalt omdat er niks achter zit.

Met css en html kan het niet zomaar aangepast worden. Met php kunnen de afbeeldingen wel gewijzigd worden, maar het is de vraag of dat hier van toepassing is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• xarow
Ik heb bij meerdere afbeeldingen gekeken en inderdaad showen die ook gewoon een transparante achtergrond, dus dan zit het toch in de afbeeldingen.

in ieder geval bedankt allemaal :)
En topic kan dicht.
Pagina: 1