Philips Acoustic Edge 5.1 (deel 2)

Pagina: 1
Acties:

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
hejjj,

forum doet ut weer!

ok, ik had eerder gepost over de Philips Acoustic Edge 5.1 geluidskaart:
[topic=147370]

nu even dit:

de kaart is vanaf half juni te koop bij Memo Systems ( http://www.memo.nl/ ).
hij zal daar voor 369 gulden te koop liggen. dit is twee keer zo duur als de 75$ in de VS. het is dan ook een retailversie.
wat houdt dit nu precies in??? is dat met bergen additionele software ofzo??

als ik de kaart in de VS bestel dan is-tie incl. porto, invoerrechten etc. nog goedkoper dan wanneer ik hem bij Memo koop.

ps: adjes, als jullie vinden dat dit topic in hardware algemeen thuis hoort, dan moeten jullie hem maar verplaatsen. ik zat nogal te twijfelen in welk forum dit precies thuis hoort!

Verwijderd

Ik heb 'm uit de USA laten komen, en bij die versie zat al bergen software. Daar wordt/werd ook geen onderscheid gemaakt tussen retail en OEM.
Verder kan ik zeggen dat de totale kosten in ieder geval in de buurt zullen komen van die 369 piek. De hoge dollarkoers, veel verzendkosten, administratiekosten, overboekingskosten werken hieraan mee. Overigens zijn de invoerrechten nihil voor geluidskaarten.
Maar ook de verzending vanaf Schiphol moet je bijvoorbeeld betalen.

Ik zou gewoon nog ff wachten (zeker nu nog dat laatste beetje) en de kaart hier in NL halen als ik jou was.

• Molybdenum
He, volgens mij heb je een oude signature, want daar staat nog steeds SB Live!

Ben je nog steeds tevreden met de AE5.1?
Op donderdag 31 mei 2001 22:57 schreef Thundermol het volgende:
Ik heb 'm uit de USA laten komen, en bij die versie zat al bergen software. Daar wordt/werd ook geen onderscheid gemaakt tussen retail en OEM.
Verder kan ik zeggen dat de totale kosten in ieder geval in de buurt zullen komen van die 369 piek. De hoge dollarkoers, veel verzendkosten, administratiekosten, overboekingskosten werken hieraan mee. Overigens zijn de invoerrechten nihil voor geluidskaarten.
Maar ook de verzending vanaf Schiphol moet je bijvoorbeeld betalen.

Ik zou gewoon nog ff wachten (zeker nu nog dat laatste beetje) en de kaart hier in NL halen als ik jou was.

Verwijderd

Zoals je in je vorige post al kon lezen koste het enkele maanden geleden zo'n dfl. 265,- als je hem uit de VS laat komen. Dat is inderdaad een groot prijs verschil met Nederland. Maar ik zou toch even wachten en hem hier kopen. Dat is wel zo gemakkelijk met garantie e.d. en minder gedoe.

Bedankt voor te tip trouwens waar hij te koop is. Ik heb vandaag nog even rond gebeld, maar ik heb in de omgeving van Rotterdam nog niet 1 winkel gevonden waar ze hem in het assortiment nemen. Als iemand nog iets weet dan is het misschien wel handig om dat even te posten. Ik kom regelmatig in Brabant en in Utrecht dus misschien dat ik hem ook maar bij MEMO haal.

Verwijderd

Op donderdag 31 mei 2001 23:23 schreef Molybdenum het volgende:
He, volgens mij heb je een oude signature, want daar staat nog steeds SB Live!

Ben je nog steeds tevreden met de AE5.1?
[..]
Hehe geloof je de rest van mijn sig ook dan.. ?
Ja ben zeer tevreden, nog steeds.

• Molybdenum
haha jahaa, vooral je waterkoeling van 800 l/h, die tot -25 °C koelt!! knap hoor!

ik wacht nog wel even op de AE5.1, als deze vanaf half juni in de schappen bij Memo ligt, dan zal die ook wel in andere zaken liggen.

wat ik overigens met mijn eerste vraag bedoelde: retail: is dat met allerlei extra software als spellen enzo? de standaard software is natuurlijk noodzakelijk (drivers, dvd-software etc.).

er schijnt ook een gave mp3-speler (software-matig dan he?) bij te zitten. Thundermol, heb jij dat ook erbij gekregen?
Op vrijdag 01 juni 2001 09:15 schreef Thundermol het volgende:

[..]

Hehe geloof je de rest van mijn sig ook dan.. ?
Ja ben zeer tevreden, nog steeds.

Verwijderd

Ja klopt heb ik erbij gekregen maar ik gebruik 'm niet hoor... kheb niet echt zo'n pc als ik zeg (natuurlijk ;) ) en dat ding VREET geheugen volgens mij. Plus ik vind progjes vrij snel traag werken (moet de eerste pc nog vinden die mij kan bijhouden).

Er zit idd behalve de drivers en PowerDVD 3.0 nog extra software bij zoals die mp3speler, maar ook andere behoorlijk geavanceerde software wat i.o.v. Yamaha gebouwd is. Geweldig leuk, vooral om mee te spelen. 8-)

Verwijderd

Ik ben dan toch ook wel benieuwd hoe ze bij Philips dit prijs verschil verantwoorden als er geen verschil is in het pakketje hard en software. :?

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Maar dat kaartje komt nooit in europa?(Behalve als je hem importeert)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 12:01 schreef Onik het volgende:
Kan jij ook gewoon ff de postings lezen ofzo ?

• Molybdenum
lees mijn posting: de eerste van deze draad.

vanaf half juni is-tie te koop bij Memo Systems (o.a. Geldropse Weg, Eindhoven)

dus...
sommige mensen...
Op vrijdag 01 juni 2001 12:01 schreef Onik het volgende:

• Molybdenum
ja hoor, ik zie op de site van Memo dat hij te koop is!

maar wel errug duur...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Kan iemand erbij vertellen waarom dit zo'n geweldige kaart is?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:41 schreef Molybdenum het volgende:
ja hoor, ik zie op de site van Memo dat hij te koop is!
Maar let op, hij is nog niet op voorraad, zelfs niet in het magazijn! Ze verwachten dat ze hem binnen anderhalf a twee weken binnen hebben. Dit soort dingen hoor ik al zo lang :r Dus nog maar even blijven afwachten :(

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:37
:)

Sinds vorige wek zit er een A.E.5.1 in mijn pc.
Een kennis heeft hem voor me besteld in de Vs en meegenomen.
Ik had er heel veel van verwacht, maar met koptelefoon vind ik em niet echt goed.
Verders heb ik hem nog niet goed getest.
Qua software: sonic mp3 player (niet de fullversion dus je kunt maar 5 albums rippen :( )
DVD nogwat 3.0 die is idd wel goed. Maar ik heb geen idee of dat wel draaid op mijn 266mhz p2...
Volgende week ga ik ECHT spelen met die kaart dus dan zal ik je veel meer kunnen vertellen.

Tot zover valt hij qua verwachtingen die ik had een beetje tegen. Er zijn veel te weinig instellingen vor je geluid en de demo's vind ik ook maar matig. Die van A3d zijn bijv. een stuk realistischer.

diskeltische lurker

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 09:19 schreef technopeuter het volgende:
:)

Sinds vorige wek zit er een A.E.5.1 in mijn pc.
Een kennis heeft hem voor me besteld in de Vs en meegenomen.
Ik had er heel veel van verwacht, maar met koptelefoon vind ik em niet echt goed.
Check je instellingen. Je weet niet wat je zegt volgens mij.
Verders heb ik hem nog niet goed getest.
Tja...
Qua software: sonic mp3 player (niet de fullversion dus je kunt maar 5 albums rippen :( )
Duh... dat doe je toch niet DAARmee...
DVD nogwat 3.0 die is idd wel goed.
Maar ik heb geen idee of dat wel draaid op mijn 266mhz p2...
POWERDVD heet dat... en hoe weet je of dat goed is als je het nog niet gedraaid hebt... :?
Volgende week ga ik ECHT spelen met die kaart dus dan zal ik je veel meer kunnen vertellen.
Ik wou dat je een weekje gewacht had.
Tot zover valt hij qua verwachtingen die ik had een beetje tegen. Er zijn veel te weinig instellingen vor je geluid en de demo's vind ik ook maar matig. Die van A3d zijn bijv. een stuk realistischer.
Te WEINIG instellingen... je doet echt iets niet goed hoor ! En demo's... tja ook daar koop ik mijn kaart niet voor. Leuk om een keer te bekijken en te luisteren, maar that's it.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54
Hij is dus bij memo 369,-
bij www.buyitdirect.nl 299,- en de bulk 267,- zie hier nadeel levertijd van 21 dagen
bij www.asci.nl 300,67 zie hier

Eindelijk te krijgen vor een normale prijs.
En klaar met het wachten

Verwijderd

Stunter,
heb je gechecked of de kaart ook echt bij memo aanwezig is? Volgens de website zou dit inderdaad het geval moeten zijn, maar het duurt nu al zo lang... Als ze hem echt hebben dan ga ik hem morgen even halen.
Memo is wel duurder (339,-) in vergelijking met de anderen, maar ik ben het nu zat om nog langer te wachten :( .

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54
Op dinsdag 03 juli 2001 18:15 schreef Raampie het volgende:
Stunter,
heb je gechecked of de kaart ook echt bij memo aanwezig is? Volgens de website zou dit inderdaad het geval moeten zijn, maar het duurt nu al zo lang... Als ze hem echt hebben dan ga ik hem morgen even halen.
Memo is wel duurder (339,-) in vergelijking met de anderen, maar ik ben het nu zat om nog langer te wachten :( .
Heb niet gechecked bij memo.
Ik wacht nog ff met aanschaf tot na de vakantie. Moet de komende weken werken opvakantie en naar het strand.
Ja dan hou je weinig geld over :P

Verwijderd

FF met Memo gebeld, maar ze hebben hem nog steeds niet op voorraad maar verwachten hem ieder moment (dat heb ik de afgelopen maanden al eerder gehoord |:( ). Maar ik heb hem bij ze besteld en als hij binnenkomt dan bellen ze me. Ik ben benieuwd hoelang dat gaat duren. ;)
Pagina: 1