Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fiat Seicento probleem met wegrijden

Pagina: 1
Acties:

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-11 18:33
Gister dacht ik, ik rij even naar de hoogvliet om wat eten te halen. (ja op zondag)
Maar op het moment dat ik wilde weg rijden leek het wel alsof mijn wielen vastgevroren zaten.
Op het moment dat ik vol gas gaf schoot hij ineens los alsof er iets klemde... (Ja handrem zat er niet op! :P en hij stond in z'n 1ste versnelling..)

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fygbnbbk85_480.jpg
Plaatje van internet

Wat zou het probleem kunnen zijn? mijn remschijven?
Het probleem doet zich alleen voor als de auto eventjes (een weekje) heeft stil gestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door ReTechNL op 22-10-2012 11:33 ]

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:16
Hangende zuigers in de remklauw lijkt mij een goede mogelijkheid, je zou ze dan moeten reviseren en goed invetten om dit probleem te kunnen verhelpen.

Bovenstaande is gebaseerd op logisch nadenken, niet op ervaring :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Begin eens met de auto in de versnelling weg zetten en niet op de handrem, goede kans dat het dan over is.
In hoeverre je daar iets aan moet doen, je kunt m naar de garage brengen om alles gangbaar te laten maken en evt wat te laten vervangen.
Je kunt ook gewoon het ding altijd in de versnelling zetten, dan merk je tegen de apk wel of de handrem nog goed genoeg is om er doorheen te komen, zo ja: mooi, zo nee: zie optie 1

leeg

• ReTechNL
Beerkeeper schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:21:
Hangende zuigers in de remklauw lijkt mij een goede mogelijkheid, je zou ze dan moeten reviseren en goed invetten om dit probleem te kunnen verhelpen.

Bovenstaande is gebaseerd op logisch nadenken, niet op ervaring :P
Oké, is dat iets dat ik makkelijk kan laten doen? hij is net namelijk APK gekeurd. (1,5 maand geleden)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heeft je handrem er wel op gezeten? Misschien kwam die niet los (ook al heb je die pook naar beneden gedaan). Als het vriest dan is het vrij normaal dat remmen s'nachts kunnen vastvriezen, maar bij zo'n ritje als jij omschrijft (het was 20 graden) niet :p
[edit] een weekje stilstaan? misschien wat roest op je remschijven (het was wel heel nat afgelopen periode)? Een paar keer flink remmen moet dat wel oplossen.

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 22-10-2012 11:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 20:49
Gewoon de handrem die blijft steken toch? Vastzittende zuigers in de remklauwen lijkt me sterk, waarom zou je de rem intrappen voordat je wegrijd (zolang je niet op een helling staat). En de handrem bediend alleen de achterwielen en achter heeft ie remtrommels, daar zitten geen zuigers in toch? Gewoon een soort van actuator dacht ik. Zit wel een zuiger in dus (wikipedia :+ ).

Anyway, klink alsof de handrem bleef hangen

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 22-10-2012 11:49 ]

• ReTechNL
Marzman schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:40:
Heeft je handrem er wel op gezeten? Misschien kwam die niet los (ook al heb je die pook naar beneden gedaan). Als het vriest dan is het vrij normaal dat remmen s'nachts kunnen vastvriezen, maar bij zo'n ritje als jij omschrijft (het was 20 graden) niet :p
[edit] een weekje stilstaan? misschien wat roest op je remschijven (het was wel heel nat afgelopen periode)? Een paar keer flink remmen moet dat wel oplossen.
Het heeft niet gevroren en het was 15,17 graden buiten rond en het was 19:00.
Misschien zat inderdaad de handrem klem... Ik zal vanaaf als ik thuis ben even kijken of er roest op zit.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Hoogstwaarschijnlijk zaten de remblokken vast aan de schijven, komt door regen en daarna zonneschijn. Dan verroesten ze en zitten ze vast en dan moet je even er doorheen rijden. Dit is gebaseert op ervaring, al moet ik zeggen dat het meestal gebeurd op auto's die weinig van zijn plaats gaan (tussen ritjes meerdere dagen stilstaan)

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• FastFred
Wat je dan op je schijven of in (volgens mij is een trommelrem waterdicht, iig spatwaterdicht) een trommelrem hebt is vliegroest, no way dat het dan echt vast gaat zitten, zelfs als ze even blijven plakken zou je wel normaal weg kunnen rijden, of met wat meer gas dan normaal. Maar als je pas weg komt wanneer je volgas geeft zit gewoon de handrem even klem. Heb het bij een ouder model Smart Fortwo ook gehad, in dat geval kwam het omdat ik de handrem altijd te strak aantrok en kwam hij dus niet goed van de rem af

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

4x2 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:28:
Begin eens met de auto in de versnelling weg zetten en niet op de handrem, goede kans dat het dan over is.
In hoeverre je daar iets aan moet doen, je kunt m naar de garage brengen om alles gangbaar te laten maken en evt wat te laten vervangen.
Je kunt ook gewoon het ding altijd in de versnelling zetten, dan merk je tegen de apk wel of de handrem nog goed genoeg is om er doorheen te komen, zo ja: mooi, zo nee: zie optie 1
Dit.
Heb hetzelfde gehad met m'n Mazda 626. Alleen heb ik er met een nieuwe APK geen last van, omdat ik 'm nu verkocht heb :P

Vaak bu'j te bang!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Hoeft geen rem probleem te zijn :+

Bij mijn ex was het dat de bezinnepomp niet goed werkte... Leek alsof de auto inhield bij volgas. En ineens kreeg de auto meer power.. garage 100x gekeken niets kunnen vinden op een gegeven moment starte de auto niet of moeilijk..

Uiteindelijk na aandringen van mij of ze naar de benzine pomp konden kijken kwamen ze er achter dat deze kapot was..

Bij mn oude auto Atos. deze hield op de snelweg ineens in met horten en stoten. alsof je tegen een harde windstoot reed.. Blijkt dat de bezine filter dig geslipt is../

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar het verschil tussen wel willen trekken maar tegengehouden worden, of gewoon inhouden voel je wel lijkt me. Ook volgens mij is het gewoon het vastroesten van de remmen. Heb ik ook wel eens, vooral als ik op zaterdag de auto poets, en dan pas op maandagmorgen naar mijn werk ga. Niets om je druk over te maken.

Als dit voorkomt kun je soms ook bij de eerste keren remmen een schrapend geluid horen; dit is gewoon de roest die eraf wordt geschraapt. Niets spannends. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 12:18
Oplossingen zijn al gegeven, maar onder het motto voorkomen is beter dan genezen kan je beter niet meer je handrem gebruiken als je de auto parkeert. Gewoon de auto bij het parkeren in z'n 1 laten staan en dan kan er ook niets gebeuren.

Wel even je koppeling inhouden bij het starten 8)7

• FastFred
Die handrem zit er toch niet voor niks? Jwlb's methode is handig voor in de winter voor het geval de handrem vast gevroren zit. Onder het motto voorkomen is beter dan genezen, laat de garage er eens naar kijken, misschien is het een handremkabel die niet lekker afgesteld is, of moeten de achterremmen even nagekeken worden

Zoals ik eerder al zei, van 2 dagen stil staan krijg je geen vliegroest op je remschijven/remschoenen. Bijv. op zaterdag je auto gewassen en op maandag al moeite hebben met weg komen is gewoon een mankement. Zelfs als je in zo'n korte periode vliegroest op gebouwd hebt is het nog lang niet genoeg om de remmen te laten vast zitten, dan mankeert er gewoon wat

[ Voor 60% gewijzigd door FastFred op 23-10-2012 07:59 ]

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Iets vergelijkbaars ik ook ooit bij mijn 306 gehad, begon met moeilijk wegrijden en dan opeens met een schok loskomen. Vervolgens werd de handrem opeens heel licht om te bedienen, en daarna viel de remdruk weg. Bleek toen om een losgeslagen remvoering te gaan in de trommelrem achter.

Kan zijn dat het iets in de handrem is, dan blijft het bij een nuisance gok ik. Echter als daadwerkelijk je trommelremmen aan onderhoud toe zijn is het wel zo veilig om dat te (laten) doen.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

Dipsausje schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:04:
Iets vergelijkbaars ik ook ooit bij mijn 306 gehad, begon met moeilijk wegrijden en dan opeens met een schok loskomen. Vervolgens werd de handrem opeens heel licht om te bedienen, en daarna viel de remdruk weg. Bleek toen om een losgeslagen remvoering te gaan in de trommelrem achter.

Kan zijn dat het iets in de handrem is, dan blijft het bij een nuisance gok ik. Echter als daadwerkelijk je trommelremmen aan onderhoud toe zijn is het wel zo veilig om dat te (laten) doen.
Dat kan vaker gebeuren. Vroeger waren de remvoeringen vastgeklonken aan het remblokje. Tegenwoordig zitten ze gelijmd. Dat kan loskomen , en als dat gebeurd in een trommelrem, dan kan de boel even blokkeren. Dan is het wel zaak de rem zo snel mogelijk te controleren en indien nodig repareren.

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
Hoe veel gas moest je geven om het "los" te maken? Was het een beetje meer of was het daadwerkelijk veel meer?

Als het een klein beetje meer was dan zou ik me geen zorgen maken want dan is het gewoon roest op de remschijf. Mijn auto heeft daar ook snel last van.

Moet je echt veel gas geven dan zou ik er een garage naar laten kijken.

• FastFred
ReTechNL schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:19:

Op het moment dat ik vol gas gaf schoot hij ineens los alsof er iets klemde
;)

• ReTechNL
Ik laat vandeweek me oom er ff naar kijken, die zal waarshijnlijk gelijk het eufel zien. Anders ga ik ff naar de garage.
Maar als ik de auto in z'n 1 laat staan is dat dan niet slecht voor de koppeling? Kreeg van vrienden ook deze tip maar heb nog niet zo erg lang mijn rijbewijs dus ik heb altijd de auto op de handrem staan omdat ik niet beter wist.

[ Voor 49% gewijzigd door ReTechNL op 23-10-2012 11:18 ]

• FastFred
Als je de auto parkeert, handrem eraf en gewoon in de 1e versnelling zet, dan is dat niet schadelijk voor de koppeling nee. Ik zet een auto echter altijd op de handrem, heb nog nooit gehad dat een handrem vast vriest, of ik niet kan schakelen omdat de versnellingsbak olie te dik is van de kou (je merkt wel dat de olie dik is, maar gewoon wat rustiger schakelen dan). Ik heb wel eens gehad dat de auto weer van de handrem af schoot, niet goed in de vergrendeling ofzo. Liep van de auto weg, *insert-droge-metalen-klik, kijk achter me, rolt de auto achterwaarts het parkeervak uit 8)7

Het kan wel kwaad als je vaak voor het stoplicht staat in de 1e versnelling, met de koppeling dus continue ingedrukt, slecht voor de drukgroep ofzo ooit eens ergens gelezen. Maar dat is pas schadelijk als je dit altijd doet. Als ik meer dan 2 auto's voor me heb zet ik 'm dan gewoon in de vrij en blijf ik van de koppeling af. Als ik echter dichter bij het stoplicht sta wil ik snel van m'n plek zijn en hou ik de koppeling gewoon ingedrukt

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 23-10-2012 11:49 ]

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 14:28
Sorry overheen gelezen. Maar volgas is natuurlijk iets subjectief. Want lijk me sterk dat hij 6.000RPM nodig had om los te komen.
Pagina: 1