• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-02 10:43
Hallo allen!

Afgelopen zaterdag heb ik een Asrock ION 3D 152D gekocht en 2GB extra geheugen in geplaatst. Hierop heb ik Windows 7 x64 geïnstalleerd (vers van MSDN gedownload) en erna bijgewerkt tot de laatste updates.

Hierop is enkel XBMC, sopcast en Chrome geïnstalleerd.

Wat is nu het probleem: af en toe bij het opstarten geeft hij geen video signaal (aangesloten via HDMI 1.4).
Ik heb alle drivers nagekeken deze zijn allen up2date, BIOS instellingen heb ik overigens nog niet nagekeken omdat dat het minst logische was in mijn beleving aangezien het specifiek als HTPC wordt verkocht.

Na wat zoek acties op het forum kwam ik dit topic tegen:
http://gathering.tweakers...69172///asrock%2CION%2C3d

Hierin wordt min of meer geconludeerd dat het aan Windows 7 x64 zou liggen.. maar daar heb ik persoonlijk mijn bedenkingen bij...

edit:
Zou het aan de resolutie liggen? De aanbevolen instellingen (volgens windows) zou 1920*1080 zijn, dit heb ik zelf lager gezet 1680*1050 (geloof ik, moet ik nakijken als ik thuis ben). Maar als het hieraan zou liggen, zou hij dan al niet direct op zwart beeld / geen signaal moeten komen?

Is er iemand die ervaring heeft met deze Asrock HTPC of wellicht zijn licht kan schijnen over dit probleem :?

(Mocht ik een bestaand topic hierover over het hoofd hebben gezien mijn excuses alvast! )

[ Voor 11% gewijzigd door demokert op 22-10-2012 11:21 . Reden: Aanvullende informatie ]

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het zelfde probleem heb ik ook ondervonden.
Hier ook extra geheugen en win7 x64.

Bij mij viel het beeld weg zodra de nvidia drivers in windows werden geladen (de laatste versies)
Ik ben toen terug gegaan naar een oude driver versie van nvidia (260.81) en daarmee het probleem kunnen oplossen.
Er lijkt iets niet goed te zijn in de nieuwere versies

[ Voor 3% gewijzigd door PBloem op 25-10-2012 22:30 ]

• demokert
Hmm ik heb de default drivers geïnstalleerd(via de CD) en daarna via Windows updates waarschijnlijk een nieuwere geïnstalleerd. Het viel me overigens wel op dat het 2x gebeurde nadat ik mijn Windows Updates had gedaan...

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De oude driver (260.81) staat nog op de Asrock site als je zoekt op de ION 3d 152D

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:00
Waar ga je de Asrock ION 3d 152D precies voor gebruiken. Indien je hier een mediaplayer van wil maken zoals ik heb gedaan kun je misschien eens kijken om XBMCbuntu te installeren.

• demokert
_Mitchie_ schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:53:
Waar ga je de Asrock ION 3d 152D precies voor gebruiken. Indien je hier een mediaplayer van wil maken zoals ik heb gedaan kun je misschien eens kijken om XBMCbuntu te installeren.
Ik gebruik hem als mediacenter inderdaad met XBMC. Daarnaast gebruik ik nog wel eens sopcast of iets dergelijks om wat voetbal te kunnen bekijken.

Ik ben er overigens achter gekomen dat dit euvel voorkomt als hij zijn Windows updates heeft geïnstalleerd... Vanmorgen had ik het dus weer, maar ik dacht zal eens ctrl + alt + del indrukken, en voila ineens had ik beeld.. het lijkt dus alsof hij in een soort slaapstand gaat waar hij moeilijk uit komt... als het weer voorkomt ga ik dit dus direct proberen, en houd ik jullie op de hoogte!

• demokert
Nog even een update; vandaag sinds afgelopen week weer voor het eerst de HTPC proberen te gebruiken maar wederom weer geen signaal. Na ongeveer 10x proberen op te starten kreeg ik beeld, heb ik de originele drivers geinstalleerd die via de cd meegeleverd zijn. Na installatie weer gereboot en weer geen beeld.

Toen had ik er schoon genoeg van, heb ik de hele boel ingepakt en terug gebracht naar de winkel. Daar heb ik een vervangend product (Packard Bell 3601) uitgezocht met een bijbetaling van 30 euro. Deze loopt als een zonnetje en qua performance ook stukken beter dan de Asrock. Het is een iets grotere "mini" pc maar qua design is hij nog niet eens zo lelijk om in de huiskamer te hebben staan.

Ik ben voorlopig even van het merk Asrock "genezen" ;-)
Pagina: 1