Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
A'dam PVOutput
@ericplan
Ik gebruik de klok in mijn thermostaat vooral om de verwarming uit te schakelen. Dat geeft wel wat gemak. Aanzetten doen we ook gewoon handmatig.
[ Voor 36% gewijzigd door blissard op 22-10-2012 10:29 ]
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Ik heb destijds vrij veel gezocht naar klokthermostaten. Maar daar was (nog) niet veel keus. Grootste manco is, wat mij betreft, een vaste temperatuur in het klokprogramma. Ik wilde per schakelperiode de temperatuur kunnen instellen. In de ochtend wat koeler en na het avondeten iets warmer. Misschien dat de iSense dat kan? Of de Honeywell Vision?mkleinman schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:31:
Precies om die reden twijfel ik enorm om die 175 euro uit te geven en het te testen. Bij ons is er bijna altijd iemand thuis en ons klokprogramma is redelijk vast per dag. Ook zetten we de thermostaat lager wanneer we ergens op visite gaan ( even weg functie ).
En daarbij, besparen op iets dat je niet uitgeeft is onmogelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door ericplan op 22-10-2012 11:08 ]
A'dam PVOutput
Alleen kunnen besparen wat je uitgeeft is erg waar. Met 650 m3 gas per jaar, gebruiken we waarschijnlijk meer voor warmwater en koken dan voor verwarming. Isoleren doen we hier dan ook alleen voor het comfort. Een klokthermostaat is daarvoor ook een handige aanvulling.
[ Voor 42% gewijzigd door blissard op 22-10-2012 11:17 ]
De ICY kan dat dus niet, als ik de documentatie goed lees. Verder was ik op zoek naar een thermostaat met een onafhankelijke klok voor WW. Daar was/is bij mijn Daalderop Combifort wel iets op te besparen. Waarom de hele dag water op 60+ warm houden, terwijl het slechts een klein gedeelte van de dag nodig is. Daar zou een eigen klokprogramma voor moeten zijn. Doe ik nu ook niet meer, regeling van WW buiten de verwarming getrokken.blissard schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:13:
Mijn nefit van 12 jaar oud kan dat al wel. Volgens mij kunnen wel veel thermostaten per tijdvak een aparte temperatuur instellen. 's avonds wil je het vaak wat warmer hebben dan overdag.
A'dam PVOutput
Niemand ervaring met dit soort slimme thermostaten?
Deze werkt ook modulerend via Opentherm, maar daar merk ik weinig van omdat er volgens mij geen zelflerende functionaliteit in zit. De Nefit Moduline thermostaat had dat wel.
Maar het bedienen vanaf internet vind ik heel handig. Pas aanzetten vlak voordat ik naar huis ga en mocht ik onverwacht ergens anders blijven dan overrule ik het ingestelde klokprogramma door 'm handmatig op afstand lager te zetten.
De bewegingssensor vind ik wel vrij slecht. Soms kun je zwaaien wat je wilt voor de thermostaat, maar reageren ho maar.
Het display is namelijk alleen bij beweging voor enkele seconden zichtbaar. Van mij mag het continu zichtbaar blijven, zodat ik elk moment de temperatuur en instelling kan zien.