SSL bij een Hostingsbedrijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-07 15:10
Hoi,

Kan iemand mij iets uitleggen, ik ben het spoor bijster.

Ik wil een eigen server ergens in een rek hangen met een website. Die website wil ik beveiligen met SSL.
Nu heb ik de domein naam geregistreerd via een Hostingspartij en had gehoopt de DNS zo te zetten dat mijn domein op mijn server uitkomt (dit werkt), via een SSL verbinding.

Ik wilde via een losse SSL aanbieder een Multidomain UCC certificaat aanvragen, maar nou krijg ik terug dat het domein niet op de juiste gegevens staat geregistreerd en dat ik root toegang tot de server moet hebben.

Root toegang heb ik uiteraard, maar de WHOIS gegevens van het domein staan op naam van de Hoster.

Ik vroeg deze aan te passen naar mijn gegevens, maar dit gaat niet omdat wij geen Registar zijn of aangemeld bij SIDN...

Nu ben ik het draadje kwijt en weet ik even niet meer wat ik moet doen.

Hoe hoor je dit aan te pakken? Dit is de eerste SSL voor mij dus moet het nog leren. Googlen helpt, maar concreet krijg ik het niet.

Bij voorbaat alvast excuses voor mijn domme vraag.... Maar SSL heb ik nog nooit mee mogen spelen.

Alvast bedankt!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
Ik denk persoonlijk dat het slim is om je domein naar een hosting te verhuizen waar je zelf de eigenaar-gegevens mag aanpassen, een officiele registrar die is aangesloten bij de SIDN.

Dat zou eigenlijk als je problemen oplossen als ik het zo lees, al kost het je een paar euro's (tussen de 3 en 8 euro meestal) om je domein te verhuizen. Maar goed, nu heb je iets dat niet werkt...

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
M-Opensource schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:50:
Ik denk persoonlijk dat het slim is om je domein naar een hosting te verhuizen waar je zelf de eigenaar-gegevens mag aanpassen, een officiele registrar die is aangesloten bij de SIDN.

Dat zou eigenlijk als je problemen oplossen als ik het zo lees, al kost het je een paar euro's (tussen de 3 en 8 euro meestal) om je domein te verhuizen. Maar goed, nu heb je iets dat niet werkt...
Dus ik begrijp hieruit dat de Hoster mij tegenhoud in hoe ik het wil hebben?

Technisch is het dus wel gewoon mogelijk om je Domein bij een 3e partij te hebben, je server zelf in beheer te hebben... en daar een SSL over heen te sturen?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
World Citizen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:24:
[...]

Dus ik begrijp hieruit dat de Hoster mij tegenhoud in hoe ik het wil hebben?

Technisch is het dus wel gewoon mogelijk om je Domein bij een 3e partij te hebben, je server zelf in beheer te hebben... en daar een SSL over heen te sturen?
Op je eerste vraag, ja daar lijkt het wel op.

Wat je tweede vraag betreft, ik heb geen ervaring met SSL. Maar heb zelf wel een server (vps) bij de ene hoster en m'n domeinen bij een andere. Dat geeft geen enkel probleem.

Al denk ik dat jouw situatie ook gewoon moet kunnen, zolang je domeinen maar naar de juiste server verwijzen middels DNS.

Nogmaals, heb geen ervaring met SSL maar er zit hier vast iemand die dit kan bevestigen voor je.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
als ik een nieuwe certificaat aanvraag (via sslcertifcaten.nl) dan moet ik mijzelf verifiëren als eigenaar van het domein, dit gebeurt door een mailtje naar het betreffende domein te sturen. er wordt dus niet gecheckt bij de SIDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Heb je de hoster al gebeld / gemaild met je vraag?

Of met de vraag om de gegevens bij het SIDN aan te passen?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Schnor schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:30:
als ik een nieuwe certificaat aanvraag (via sslcertifcaten.nl) dan moet ik mijzelf verifiëren als eigenaar van het domein, dit gebeurt door een mailtje naar het betreffende domein te sturen. er wordt dus niet gecheckt bij de SIDN.
Ik krijg van bovengenoemde website support terug:
Domeinnaamhouder gegevens
De domeinnaamhouder van het domein wijkt af van de gegevens in uw aanvraag. U kunt de domeinnaamhouder wijzigen bij uw registrar of hostingprovider. Graag ontvangen wij een bericht als de wijzigingen zijn doorgevoerd.
Wellicht zit ik er naast en bedoelen ze hier niet de WHOIS gegevens mee, maar de account gegevens bij de hoster?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
wie staat er bij de SIDN geregistreerd als domeinhouder, dat moet jij zijn toch?

als ik mijn bedrijfsnaam check:

de houder dat is onze bedrijfsnaam
de registrar is het bedrijf waarbij wij onze DNS namen hebben geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arendvw
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-07 07:31
Laatste keer dat ik bij sslcertificaten iets bestelde kon ik afaik kiezen uit een verificatie naar info@domain.xyz of admin@domain.xyz of hostmaster@domein.xyz, maar dit verschilt per type certificaat dat je besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Als de term domeinnaam houder wordt gebruikt, hebben ze het waarschijnlijk toch over de whois gegevens.

Je hebt daar:
Houder (Jij als het goed is)
Administratief contact (Ligt er een beetje aan)
Tech contact (Je hoster)

Er zijn helaas nog altijd hosters, die bij de houder hun eigen naam invullen, en als ik dit zo lees, is dat hier ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Ik heb het nu ter discussie staan bij de Hoster.

Ik verwacht dat het domein naam mijn gegevens krijgt, zo niet moeten we verhuizen.

Althans, dat denk ik van jullie te begrijpen.

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 22-10-2012 12:54 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:47

PowerSp00n

There is no spoon

World Citizen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:40:
Root toegang heb ik uiteraard, maar de WHOIS gegevens van het domein staan op naam van de Hoster.

Ik vroeg deze aan te passen naar mijn gegevens, maar dit gaat niet omdat wij geen Registar zijn of aangemeld bij SIDN...
Dit mag een hoster volgens de voorwaarden van de SIDN niet doen zonder toestemming van de aanvrager van de domeinnaam. Een domeinnaam moet geregistreerd worden op naam van de aanvrager. Je hoeft ook helemaal geen registrar of aangemeld te zijn bij de SIDN om houder van een domeinnaam te zijn.
Schnor schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:30:
Dit zijn de domain-validated certificaten, deze zijn goedkoper maar bevatten geen organisatiegegevens. Bij certificaten waar wel de gegevens van een organisatie worden gechecked kan dit bijvoorbeeld gedaan worden via de whois. Maar wellicht dat dit nog wat verschilt bij de verschillende 'merken'.
World Citizen schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:53:
Ik verwacht dat het domein naam mijn gegevens krijgt, zo niet moeten we verhuizen.
Het is maar de vraag of ze meewerken met een verhuizing, als het domein inderdaad volledig op naam van de hoster staat heb je helemaal niets te vertellen (om het maar even bot te zeggen). Het gaat dan een lastige zaak worden als ze niet willen meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arendvw
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-07 07:31
Mocht je er niet uitkomen kan je wel even contact opnemen met het sidn: https://www.sidn.nl/over-...chten-over-een-registrar/
Pagina: 1