Beste router om online mee te gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:36
Geachte Tweakers,

Allereerst hoop ik dat ik het goede subforum te pakken heb.

Ik zal mijn situatie even uitleggen. Ik woon momenteel op een vrij afgelegen plek waardoor ik geen sneller internet kan aanschaffen. Echter er zitten wel meerdere gebruikers op ons netwerk, waardoor het online gamen soms echt problematisch verloopt. Ik ben druk opzoek naar een ander huis, en die locatie zal een stuk minder afgelegen zijn, maar for the time being zoek ik een oplossing.

Ik speel vaak Call of Duty en soortgelijke games, op een xbox 360. Mijn vraag is nu: zou je dit kunnen oplossen door een router aan te schaffen die beter is geoptimaliseerd voor online gaming?

Na even zoeken ben ik de volgende router tegengekomen: Pricewatch

Heeft iemand hier ervaring mee? Of, heeft iemand een soortgelijk probleem opgelost (op dezelfde of op een andere manier)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nee, traag internet los je niet op door een betere router. Hoe is je 3G bereik op die plek? Dat kan nog een oplossing zijn!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Je kunt een proberen om je xbox direct aan je modem te hangen en te kijken of het dan wel goed gaat. Eff speedtesten en pingen en kijken wat je haalt en dan kijken wat je haalt als je je router ertussen zet maar als er niemand anders online is. Valt dit veel lager uit dan weet je dat je router de boel verziekt. Heb er zelf ook ervaring mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
Je zou ook kunnen kijken of in de router een functie zit waarmee je snelheden kan afknijpen (QoS).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:36
Thanks guys.

QoS zit niet op mn huidige router. Wanneer er verder niemand in huis is, heb ik af en toe een lagspike, maar gaat het een stuk beter. Daarom vroeg ik me af of zo'n gaming router (die stelt dat het game-verkeer dan altijd prioriteit krijgt over de rest) een goede tijdelijke oplossing is. Maar het kan natuurlijk ook geldklopperij zijn, met verhalen die mensen zoals ik nu graag willen geloven xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 16:25

BLACKfm

o_O

DennusB schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:27:
Nee, traag internet los je niet op door een betere router. Hoe is je 3G bereik op die plek? Dat kan nog een oplossing zijn!
Gamen op 3G? Met een ping van 2000 zeker..

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik weet niet of er zoiets bestaat als een "gaming router" (en als het bestaat zal het puur marketing zijn).

Een router met QOS ondersteuning lijkt in jouw geval nuttig. Beste (en goedkoopste) oplossing lijkt me een dd-wrt compatibele router te kopen en daar dd-wrt (of tomato) op te zetten

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 22:12

painkill

Pain(k)(ill)

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Is dan een goede aanrader, Gaming router zal misschien makkelijker in te stellen zijn, maar hiermee is het ook wel mogelijk :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:27
Gewoon tegen je mede netwerk gebruikers zeggen dat ze dan niks mogen downloaden. Dan heb je ook volle bandbreedte ;)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Pagina: 1