Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SEO idee maar kan het werken?

Pagina: 1
Acties:

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-11 08:36
Beste medetweakers,

ik ben redelijk nieuw op SEO gebied en heb veel artikels gelezen, maar ik kan niet het antwoord vinden op mijn volgende vraag.
Ik heb en website genaamd X op deze website staan filmpjes, als er op mijn website filmpjes geupload worden wil ik deze automatisch laten posten naar blogs die ik maak op basis van wordpress inclusief een SEO module.
Als het filmpje dus op de website van mij staat heet die:

Titel: leuk filmpje gemaakt blabla
description: dit is een leuk filmpje gemaakt door pietje puk en klaasje

Ik wilde dus een link maken dat als het filmpje geupload is er een nieuwe blog post gemaakt wordt op mijn wordpress site met de titel, description en een paar thumbs van het filmpje dat gepost is op mijn website.

Kan dit goed werken SEO wize? het zullen blogs zijn die ik op verschillende ip segmenten zal zetten, en tevens maakt het uit of ik blabla.websitex.com gebruik of moet het websitea.com zijn ipv subdomein? of maakt dat niet meer uit?
Hoop dat iemand me hier wat duidelijkheid over kan geven.

• catscanner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 16:38
Ik begrijp je verhaal en wat betreft inkomende links kan dit idee goed zijn voor je positie in de zoekmachines. Google kijk voorbeeld naar het aantal links op relevante websites.

Bedenk wel dat je bij SEO niet alleen naar inkomende links moet denken, ook je content moet relevant zijn. Zorg dat titels, metatags en andere content allemaal overgenomen naar de websites die je filmpjes reposten. Daarnaast kan het geen kwaad om een toelichting bij deze filmpjes te plaatsen met alle zoekwoorden waarop je wil scoren.

Tot slot win je niet alleen met SEO. Zorg dat je content kwaliteit goed genoeg is zodat je bounce rate goed genoeg is. Je kan beter een bezoeker hebben die meerdere pagina's bezoekt en meerdere keren terug komt dan een bezoeker die na 1 pagina weggaat en nooit meer terugkomt.

Verwijderd

MrHarry schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:23:
Beste medetweakers,

ik ben redelijk nieuw op SEO gebied en heb veel artikels gelezen, maar ik kan niet het antwoord vinden op mijn volgende vraag.
Ik heb en website genaamd X op deze website staan filmpjes, als er op mijn website filmpjes geupload worden wil ik deze automatisch laten posten naar blogs die ik maak op basis van wordpress inclusief een SEO module.
Als het filmpje dus op de website van mij staat heet die:

Titel: leuk filmpje gemaakt blabla
description: dit is een leuk filmpje gemaakt door pietje puk en klaasje

Ik wilde dus een link maken dat als het filmpje geupload is er een nieuwe blog post gemaakt wordt op mijn wordpress site met de titel, description en een paar thumbs van het filmpje dat gepost is op mijn website.

Kan dit goed werken SEO wize? het zullen blogs zijn die ik op verschillende ip segmenten zal zetten, en tevens maakt het uit of ik blabla.websitex.com gebruik of moet het websitea.com zijn ipv subdomein? of maakt dat niet meer uit?
Hoop dat iemand me hier wat duidelijkheid over kan geven.
Begrijp ik je goed: er worden automatisch links naar een video op blogs die (relevant) zijn aan de content van de video? In beide situaties zeg ik niet doen en persoonlijk verwacht ik ook niet dat gebruikers en zoekmachines dit zullen warderen. Mijn redenen: allereerst de toegevoegde waarde voor de gebruiker en zoekmachines. Wat hebben beide aan een lege blogpost met daarin een link naar een video. Dit is volgens mij niet het doel van een blog. Ook komt het op mij over als een linkfarm doordat dezelfde links op veel blogs in één keer worden verspreid. Dit zijn geen praktijken welke naar mijn mening alleen een negatieve impact op je zoekmachine "vindbaarheid" zullen hebben.

x.domein.land of domein.land gebruikt heeft zover mij bekend nul komma nul impact zolang je er consequent gebruik van maakt op je eigen domein. Zoek maar eens op canonical tag.
Subdomeinen, tjah dat weet ik niet 100 procent zeker maar meende dat in de voorgaande jaren iets minder gunstig was dan reguliere domeinen. Maar zoals hierboven reeds gezegd. Online marketing is veel meer dan zoekmachine optimalisatie. Het technische element bij online marketing is zeker aanwezig en ook wel van belang. De techniek zou in mijn ogen echter niet het einddoel moeten zijn. Techniek zal veranderen en heeft dit gezien de Google updates ook daadwerkelijk gedaan. Stel jezelf bijvoorbeeld eens de vraag: Waarom zouden bezoekers van mijn website gebruik moeten maken? Laat je online marketing activiteiten vervolgens op deze vraag aansluiten. Als bezoekers de content, diensten, artikelen of wat je ook aanbiedt interessant vinden zullen deze het met anderen delen waardoor het balletje vanzelf aan het rollen komt.

Tweakers is een mooi voorbeeld. De bedrijfsnaam is nou niet bepaald een "makkelijk" begrip en als je ziet waar Tweakers nu staat. Begrijp je wat ik bedoel?