<video> tag ipv flash object

Pagina: 1
Acties:

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Lieve Devvers,

Waarom is er gekozen voor een flash implementatie voor video?
Ik vind flash onveilig en hier op mijn werk vinden ze dat ook. Zodoende kan ik hier geen video zien.

Nu beschikt volgens mij > 70% van de bezoekers van tweakers.net over een <video> compatible browser (firefox, chrome) en vroeg ik mij af waarom er is gekozen voor flash.

Of is er nog ergens een geheim knopje om toch <video> te gebruiken?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:25

Wish

ingwell

code:
1
 [video]hierjeyoutubelink[/video]
?

No drama

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23

WoutF

Hoofdredacteur
Er is als het goed is een html5-fallback voor devices die geen Flash af kunnen spelen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wish schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:11:
code:
1
 [video]hierjeyoutubelink[/video]
?
Dat is de UBB code om een video op, voornamelijk, het forum te embedden. Dat zegt niks over de gebruikte techniek erachter :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:53
WoutF schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:45:
Er is als het goed is een html5-fallback voor devices die geen Flash af kunnen spelen.
Maar herkent die dan ook het daadwerkelijk niet aanwezig zijn van een Flash plugin? Want een PC kan normaal gesproken prima Flash afspelen, maar zonder plugin natuurlijk niet. Als je puur checkt op devices, dan gaat dat natuurlijk niet werken.

omniscale.nl

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10 16:34
Als je geen flash hebt krijg je de html5 fallback.

Deze werkt echter alleen als je browser h264 ondersteuning heeft, dit het werkt dus goed in Chrome, maar niet in Firefox.

Jij flash aan staan en krijgt hierdoor de fallback niet, als je flash uitzet krijg je wel de html5 player te zien.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

posttoast schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:57:
[...]

Maar herkent die dan ook het daadwerkelijk niet aanwezig zijn van een Flash plugin? Want een PC kan normaal gesproken prima Flash afspelen, maar zonder plugin natuurlijk niet. Als je puur checkt op devices, dan gaat dat natuurlijk niet werken.
In webdesign is feature-detectie logischer dan device-detectie :) Dat wordt uiteraard ook hier gedaan voor zover ik kan zien

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• posttoast
BtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:01:
[...]

In webdesign is feature-detectie logischer dan device-detectie :) Dat wordt uiteraard ook hier gedaan voor zover ik kan zien
Dat is eigenlijk ook wat ik zeg ;) Alleen leek het alsof WoutF iets anders suggereerde. Vandaar dat ik het me afvroeg :)

omniscale.nl

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
mmm

In mijn opinie zou <video> de prefered moeten zijn en flash een fallback maargoed. Dat terzijde.

Op mijn werk hier blokeren ze streaming video in flash, maar flash is wel geinstalleerd.
Vandaar dat het niet werkt. Kunnen jullie denk ik niet zo veel aan doen.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een expliciete knop (of URL parameter) om te switchen naar HTML5 zou wel een mogelijkheid zijn :)

• posttoast
Ik ben het wel eens met BasieP: waarom niet uitgaan van <video> en terugvallen naar Flash? Dat is ook hoe bijvoorbeeld http://videojs.com/ werkt. Bij voorkeur hang je dan ook direct een video erin waarvan de encoding door Firefox ondersteund wordt.

omniscale.nl

Pagina: 1