This message was sent on 100% recyclable electrons.
code:
?
1
| [video]hierjeyoutubelink[/video] |
No drama
Er is als het goed is een html5-fallback voor devices die geen Flash af kunnen spelen.
Dat is de UBB code om een video op, voornamelijk, het forum te embedden. Dat zegt niks over de gebruikte techniek erachter
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Maar herkent die dan ook het daadwerkelijk niet aanwezig zijn van een Flash plugin? Want een PC kan normaal gesproken prima Flash afspelen, maar zonder plugin natuurlijk niet. Als je puur checkt op devices, dan gaat dat natuurlijk niet werken.WoutF schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:45:
Er is als het goed is een html5-fallback voor devices die geen Flash af kunnen spelen.
Als je geen flash hebt krijg je de html5 fallback.
Deze werkt echter alleen als je browser h264 ondersteuning heeft, dit het werkt dus goed in Chrome, maar niet in Firefox.
Jij flash aan staan en krijgt hierdoor de fallback niet, als je flash uitzet krijg je wel de html5 player te zien.
Deze werkt echter alleen als je browser h264 ondersteuning heeft, dit het werkt dus goed in Chrome, maar niet in Firefox.
Jij flash aan staan en krijgt hierdoor de fallback niet, als je flash uitzet krijg je wel de html5 player te zien.
In webdesign is feature-detectie logischer dan device-detectieposttoast schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:57:
[...]
Maar herkent die dan ook het daadwerkelijk niet aanwezig zijn van een Flash plugin? Want een PC kan normaal gesproken prima Flash afspelen, maar zonder plugin natuurlijk niet. Als je puur checkt op devices, dan gaat dat natuurlijk niet werken.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Dat is eigenlijk ook wat ik zegBtM909 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:01:
[...]
In webdesign is feature-detectie logischer dan device-detectieDat wordt uiteraard ook hier gedaan voor zover ik kan zien
mmm
In mijn opinie zou <video> de prefered moeten zijn en flash een fallback maargoed. Dat terzijde.
Op mijn werk hier blokeren ze streaming video in flash, maar flash is wel geinstalleerd.
Vandaar dat het niet werkt. Kunnen jullie denk ik niet zo veel aan doen.
In mijn opinie zou <video> de prefered moeten zijn en flash een fallback maargoed. Dat terzijde.
Op mijn werk hier blokeren ze streaming video in flash, maar flash is wel geinstalleerd.
Vandaar dat het niet werkt. Kunnen jullie denk ik niet zo veel aan doen.
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Een expliciete knop (of URL parameter) om te switchen naar HTML5 zou wel een mogelijkheid zijn
Ik ben het wel eens met BasieP: waarom niet uitgaan van <video> en terugvallen naar Flash? Dat is ook hoe bijvoorbeeld http://videojs.com/ werkt. Bij voorkeur hang je dan ook direct een video erin waarvan de encoding door Firefox ondersteund wordt.
Pagina: 1