Studie Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersin37
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Hallo,

Ik ben begonnen met een nieuwe studie en ik heb hiervoor een nieuwe laptop nodig waarop ik gewoon mijn huiswerk kan maken met voornamelijk Microsoft office. Aangezien bijna elke laptop dit kan zou het geen probleem moeten zijn. Mijn oude HP Presario CQ71 heeft het begeven dus ik zal de laptop thuis ook vaak gebruiken. Ik wil de laptop op z’n minst 3 jaar willen gebruiken dus een i5 is wel een must denk ik.

Ik speelde maar 1 game op m’n oude laptop en dat was Football manager. Aangezien mijn oude HP dit spel aankon moet het voor deze laptop ook geen probleem zijn. Verder kijk ik vaak films en surf ik veel op het internet. Ik heb niet echt een voorkeur van grootte als de laptop maar draagbaar is, dus alles tussen 13,3 inch tot 15,6 inch is goed. De accuduur hoeft niet extreem goed te zijn, als de laptop het maar ongeveer 4 uur uithoudt en dat is voor een laptop wel gemiddeld volgens mij. Ik heb niet echt een merk voorkeur behalve Acer, omdat Ik veel slechte dingen hoor over Acer.

Mijn budget ligt rond de 600,- euro maar hier zit nog wel wat rek in als de laptop het waard is. Ik heb er niet heel veel verstand van maar ik ben al een tijdje aan het kijken in deze forums. Ik las dat er in het 13,3 inch segment niet echt veel interessants te vinden is en de ultrabooks zijn te duur voor me. Ik heb een paar laptops gevonden maar ik zou niet weten welke het beste zou zijn voor me.

Inspiron 15R SE:
+ Beste specificaties voor die prijs
+ Veel goede verhalen erover gehoord en gelezen
+ Full HD scherm (vooral voor films)
+ Met de i7 processor nu voor dezelfde prijs als met de i5

- Iets boven mijn budget (met de kortingscodes rond de 700 euro)
- Met 2,7 kilo toch wat aan de zware kant

Asus R500A

+ Ligt binnen mijn budget
+ i5 processor
+ Goede verhalen over de bouwkwaliteit van Asus laptops.

- Misschien iets te zwaar met z’n 2,5 kilo

Zoals jullie al zien heb ik niet echt veel kunnen vinden behalve deze laptops van 15,6 inch. Ik lees dat er op dit moment niks te vinden is in het 13,3/14,0 inch segment dus Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn keuze.

Alvast bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

In het 13 inch segment is er niet zo heel veel interessants te vinden voor jouw budget. Ook ultrabooks zitten ver buiten je budget (de goede zoals de Asus UX31A dan). Goedkope ultrabooks zijn vaak van veel mindere kwaliteit.
De dell is eigenlijk de beste keuze door het hd scherm. Laat dat nou net voor juist het gewone werk een enorme verbetering zijn, niet alleen voor films, gewoon omdat je veel meer ruimte hebt op je scherm. Bijna de helft meer pixels zowel verticaal als horizontaal is niet weinig. Als ik trouwens, met alle truukjes uit het dell kortingsbonnentopic, goed reken kom ik voor de dell uit op 650 euro. Dat is in die prijsklasse zo'n beetje de enige laptop met een fullhd scherm. Dan heb je wel de i5 processor, maar als ik zo zie wat je moet doen zou zelfs een i5 nog ruim voor je zijn.
Over het gewicht is weinig te zeggen, dat is persoonlijk, maar het verschil tussen beide is nihil, en de pricewatch moet je voor het gewicht nooit geloven. Volgens notebookcheck weegt de 15r se namelijk 2,9kg. Dat is niet licht, maar het went ook wel denk ik. Al ben ik blij dat ik mijn 15"er niet iedere dag mee hoef te nemen naar uni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersin37
Bedankt voor je snelle reactie.

De Inspiron is dus de beste keus en is de 120 euro extra waard als het om deze 2 laptops gaat. Op de site van dell zie ik dat de Inspiron met i7 evenveel kost als die met i5 processor. (http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs?cs=nlepp1) Welke zal ik dan nemen de i7 of de i5?

Ik heb nog steeds twijfels door het gewicht van de Inspiron. Zijn er helemaal geen lichtere laptops rond de 600,- euro die 3/4 jaar mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:52
Ik heb zelf een Vaio S besteld die ik begin november binnen krijg. Deze is 13 inch en ook een flink stuk lichter dan de 15R SE, maar ook wat duurder (met studentenkorting rond 750.-).

Als je echt max 600 uit wil geven is de 15R SE absoluut beste prijs/kwaliteit verhouding. Zijn natuurlijk goedkopere en lichtere laptops te vinden, maar dan heb je gewoon veel minder waar voor je geld.

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Natuurlijk zijn er meer laptops die 3/4 jaar mee kunnen. Maar dan mis je een belangrijk punt: het 1080p scherm.

In de topicstart staat dat je een 1080p scherm wilt voor films. Maar dat is een slechte reden: je koopt zo'n scherm juist voor de extra werkruimte die je krijgt. 768 pixels hoog is echt onacceptabel naar mijn mening. Met een 1080p scherm kun je 2x zo veel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:30

Quad

Doof

Anoniem: 303530 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:16:
Natuurlijk zijn er meer laptops die 3/4 jaar mee kunnen. Maar dan mis je een belangrijk punt: het 1080p scherm.

In de topicstart staat dat je een 1080p scherm wilt voor films. Maar dat is een slechte reden: je koopt zo'n scherm juist voor de extra werkruimte die je krijgt. 768 pixels hoog is echt onacceptabel naar mijn mening. Met een 1080p scherm kun je 2x zo veel kwijt.
Dit.

En de i7 Inspiron versie betaal je met korting en shopkorting totaal (basisconfiguratie) zo'n 670,-- voor.

En dan heeft het in mijn ogen absoluut een meerwaarde om iets meer gewicht en een FullHD paneel te hebben.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersin37
Heel erg bedankt voor jullie adviezen, Ik heb besloten om een 15R SE te gaan bestellen maar zal ik de i5 of de i7 nemen? Aangezien ze allebei voor dezelfde prijs te koop staan zie: http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15r-se-7520/fs

(alleen bij de i7 van 799,- euro staat geen tekst met 'Nieuw Full HD Scherm' in het plaatje van de laptop. Is dit een fout of zit er verschil tussen de andere laptops?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zit geen verschil in :) Je krijgt er alleen gratis een i7 quadcore processor in ipv de i5.

Lees dit topic eens voor de kortingen: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
Oftewel:
€ 50,- Kortingscode (vandaag nog geldig)
5% EPP korting
Shopkorting.nl niet vergeten!

Kost het totaal maar ongeveer € 670,--

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 22-10-2012 17:11 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersin37
Dus gewoon de i7 nemen ipv van de i5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

:Y

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersin37
|:( :( Zie ik net dat de i7 versie niet meer beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm. Die melding heb ik nog nooit gezien. Een weekje wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersin37
ik kan hem niet toevoegen aan mijn winkelwagen en een medewerker van dell zei dat die niet beschikbaar was. Over een week is die weer 100,- euro duurder :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De aanbiedingen bij dell zijn een wassen neus. Er zijn altijd aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gaar inderdaad dat hij ineens weg is!
Mja, morgen of overmorgen zal hij wel weer terug zijn ;).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersin37
Ja, ik wacht wel totdat ie weer beschikbaar is.
Pagina: 1