Ik heb al een paar maanden een systeem, welke vandaag wel hele vervelende kuren aan het tonen is, waarvan ik de oorzaak tot nu toe nog niet kan vinden.
Als ik de computer aanzet, is hij lekker snel, maar dat duurt een paar minuten. De ene keer is het 1 minuut, de andere keer ietsjes langer. Het gehele systeem wordt ontzettend traag.
Het probleem:
-edit @ 01:23-
Nu in veilige modus.. lijkt soepeler te gaan.. daar nu een scan aan het draaien.. zie het morgenochtend wel even.
Als ik de computer aanzet, is hij lekker snel, maar dat duurt een paar minuten. De ene keer is het 1 minuut, de andere keer ietsjes langer. Het gehele systeem wordt ontzettend traag.
Het probleem:
- Als je op start drukt loopt explorer vast
- Als je taakbeheer kiest gebeurd er een minuut langs niks, pas dan komt taakbeheer in 1 klap tevoorschijn. Alsof het gewoon pas na 1 minuut doorheeft dat taakbeheer gestart moet worden.
- Taakbeheer laat verder niks vreemds zien. Genoeg vrije ruimte, processor staat vrijwel niets te doen en ik zie ook geen rare processen staan.
- Alles wat ik doe gaat met vertraging. Als ik Chrome aanklik duurt het gewoon een halve minuut en dan verschijnt chrome. Er is gewoon niet meer mee te werken op deze manier.
- De computer crashed niet, alles duurt gewoon heel lang. Alles werkt ook wel, maar je hebt flink geduld nodig.
- Opstartlijst zo goed als leeggemaakt, er wordt nu bijna geen extra functionaliteit meer mee opgestart, dus het is niet een programma wat de boel dwarszit
- Alle drivers geupdate naar de laatste versie
- Virusscan loopt nu nog...
- Intel Core i7 3930K
- 16 GB RAM
- Crucial M4 128GB SSD
- MSI X79A-GD65 (8D) moederbord
- Radeon HD6850
Windows 7 Home Premium 64BIT
-edit @ 01:23-
Nu in veilige modus.. lijkt soepeler te gaan.. daar nu een scan aan het draaien.. zie het morgenochtend wel even.
[ Voor 3% gewijzigd door Boyd op 22-10-2012 01:23 ]