Na Leopard en Snow Leopard maar eens Mountain Lion op mijn pc geïnstalleerd. Op zich werkt het prima, geen KP's door mijn Fermi kaarten bv maarrr...
Af en toe (vooral vlak na een reboot) is het systeem of een groot deel van de apps ineens een tijdje onbruikbaar (spinning beach ball). Dit had ik niet op SL. Omdat ik vanwege de Apple partitie indeling mijn externe e-sata drive heb geherformateerd voor ML kan ik 2 dingen zien:
- Het ledje van mijn ML drive is uit
- het systeem hd ledje brand (niet knipperd nee hij staat constant aan)
Als sysmonitor het dan nog doet zie ik geen io
Ik verdenk zelf mijn (nogal gare) SATAIII Marvell chip, deze deed het volgens mij onder SL nl nog niet. Maar komt iemand dit misschien bekend voor? Er zit ook nog een Jmicron chip op het MB en deze gebruik ik voor een IDE DVD drive.
HW:
MSI P55GD85 (1156 bordje, realtek nics en geluid, marvell sataIII en nec usb3)
Intel i7 860
8GB DDR3 1600 CL7 geheugen
veel hd's maar voor ML alleen deze, rest unmount ik):
Samsung 1TB 7200rpm
Hitachi 2TB 7200rpm
op de marvell chip:
Vertex3 120GB
Sony 20x Sata dvd drive
gfx:
2x MSI GTX460 1GB Hawk
DSDT adhv tutorials op tonymac gefabriceerd.
Af en toe (vooral vlak na een reboot) is het systeem of een groot deel van de apps ineens een tijdje onbruikbaar (spinning beach ball). Dit had ik niet op SL. Omdat ik vanwege de Apple partitie indeling mijn externe e-sata drive heb geherformateerd voor ML kan ik 2 dingen zien:
- Het ledje van mijn ML drive is uit
- het systeem hd ledje brand (niet knipperd nee hij staat constant aan)
Als sysmonitor het dan nog doet zie ik geen io
Ik verdenk zelf mijn (nogal gare) SATAIII Marvell chip, deze deed het volgens mij onder SL nl nog niet. Maar komt iemand dit misschien bekend voor? Er zit ook nog een Jmicron chip op het MB en deze gebruik ik voor een IDE DVD drive.
HW:
MSI P55GD85 (1156 bordje, realtek nics en geluid, marvell sataIII en nec usb3)
Intel i7 860
8GB DDR3 1600 CL7 geheugen
veel hd's maar voor ML alleen deze, rest unmount ik):
Samsung 1TB 7200rpm
Hitachi 2TB 7200rpm
op de marvell chip:
Vertex3 120GB
Sony 20x Sata dvd drive
gfx:
2x MSI GTX460 1GB Hawk
DSDT adhv tutorials op tonymac gefabriceerd.