Externe hardeschijf is geformateerd door smart tv wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2024
Beste mensen,

Ik zit met een probleem. Ik heb een externe harde schijf (buffalo HD 500U2) en heb deze een tijdje geleden gekocht voor mijn smart tv (philips 5507). Bij de installatie van mijn tv vroeg die of de externe harde schijf geformatteerd mocht worden, zodat die kon gaan dienen voor opnemen.

Aangezien er nog niks opstond drukte ik ja. Als ik mijn harde schijf nu op mijn pc aansluit om er bijvoorbeeld een film op te zetten staat die niet bij verwisselbare schijven in Computer.

Terwijl bij apparaatbeheer die wel gewoon staat en met goede nieuwste sturingsprogramma's geeft die aan.

Mijn vraag is dan ook. Hoe zorg ik er weer voor dat dit ding weer zo geformatteerd wordt dat ik er weer bestanden op kan zetten via mijn pc?

Hopelijk is hier een manier voor, want kan het niet vinden.

Bij voorbaat bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:24
Kijk eens bij Disk Management.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
Daar staat bij Bestandssysteem niks. Terwijl bij andere schijven gewoon NTFS staat...

Hoe krijg ik dit dus bijvoorbeeld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Kijk eens met GParted / Ubuntu wat voor filesystem het is, dan kun je deze ook in Ubuntu Linux mounten en de data te zien krijgen, en bijvoorbeeld van een interne schijf een bestand naar de externe schijf kopiëren. Ik vermoed namelijk dat je 'Smart TV' een Linux achtig filesystem gebruikt op de disk, en dus geen NTFS. Dit betekent dat je de data die de Smart TV opslaat op de externe schijf niet zomaar in Windows kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mijn Samsumg gebruikt XFS. Maar je kunt toch gewoon weer met NTFS formatteren ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
u_nix_we_all schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:15:
Mijn Samsumg gebruikt XFS. Maar je kunt toch gewoon weer met NTFS formatteren ?
Hoe zou ik hem terug kunnen formatteren naar NTFS? Dat is belangrijkste voor mij nu eigenlijk, want als het goed is kan die daar ook op opnemen en dat formatteren door tv is slechts formaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:25

job

Formateren van schijven kan je doen in windows doen bij schijfbeheer.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 21-10-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
Daar kan ik niet op drukken... Staat grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maak eens een screenshot van schijfbeheer en post die. Dan hebben we een beter beeld waar je tegenaan loopt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/utepxcxfj/Naamloos.jpg

Probleem is dus dat ik bij Mijn computer: Geen verwisselbare schijf zie staan waar je normaal op klikt voor usb opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Daar zie je toch een partitie staan op je schijf van 465,7GiB? Je kunt nog net In orde (Primaire partitie) zien. Dan staat er toch niet 'niks' op?

Als je de data die op de schijf staat niet meer nodig hebt, kun je de partitie verwijderen (volume verwijderen) en daarna een nieuwe NTFS partitie aanmaken, dan krijgt die ook een drive letter zoals E: en kun je er bestanden op zetten, alleen kan je Smart TV er dan niets mee mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kay2deo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-04 17:04
Zet EASUES partition master op een usb stick, start het via boot menu. vindt je schijf en formatteer het op ntfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoeber
Het is verholpen. bedankt voor jullie snelle reacties!
Pagina: 1