Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Met jaartrajectabonnement naar verdere bestemming

Pagina: 1
Acties:

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Aangezien de NS Klantenservice ook van zijn zondagavond aan het genieten is, vraag ik hier maar naar advies aangezien ik het nergens terug kan vinden.

De situatie is al volgt:
Ik heb van mijn werkgever een jaartrajectabonnement tussen Dordrecht en Utrecht.
Deze week heb ik een cursus waarvoor ik op Amsterdam Sloterdijk moet zijn.
Daarom ga ik dus verder reizen dan mijn trajectabo toe laat.
Ik snap dat ik dan dus een kaartje tussen Utrecht en Amsterdam Sloterdijk moet kopen met korting.
MAAR: als ik dat kaartje nou koop op Dordrecht, mag ik dan ook de trein rechtstreeks naar Amsterdam Sloterdijk pakken?

Dordrecht -> Sloterdijk via Utrecht is namelijk langer dan rechtstreeks.
Terwijl de combi van jaartrajectabo + kaartje met korting de kosten voor een langere reis dekt.

Dus wat zal ik morgenochtend doen? de trein rechtstreeks naar Amsterdam pakken of via Utrecht gaan reizen?

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 01:17
Ik weet bijna zeker dat je over Utrecht moet reizen.

Een kennis van me heeft een trajectkaart Almere - Schiphol en die moet eigenlijk over de zuidkant van Amsterdam naar Schiphol reizen (dus niet over Amsterdam Centraal). Ze laten het nog wel eens toe als hij over A'dam Centraal reist, maar dit is dus niet de bedoeling. Hetzelfde lijkt me bij jou van toepassing.

Sowieso schrijf je zo!

• Fonta
Dat zou wel flink balen zijn zeg. Scheelt toch gauw een half uur :(

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 14:16

BLN

Dan neem je toch gewoon de directe trein en leg je het uit aan de conducteur...

If it ain't broken, don't fix it

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11 01:17
Met als mogelijk gevolg een boete?

Ik zou het morgenochtend even navragen bij het loket/conducteur.

Sowieso schrijf je zo!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als ik dit topic mag geloven bij de buren, mag het officieel niet: http://forum.fok.nl/topic/1366001/3/25 (en http://forum.fok.nl/topic/1767806)

Maar verder kun je het natuurlijk gewoon proberen op eigen risico. In het ergste geval is de boete 40 euro ofzo, en enkel een onredelijke conducteur zal je een boete geven lijkt mij. Ken genoeg mensen die dit wel eens doen zonder een boete te krijgen :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Wat ik begrepen heb, is dat je altijd de kortste route mag nemen. Overigens heb ik ook de indruk (maar 'k ben al jaren niet meer met de trein geweest) dat de klantenservice in dat opzicht wél klantvriendelijk is: als je het hen uitlegd, krijg je vaak meer gedaan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon een kaartje Dordrecht - Amsterdam Sloterdijk kopen en dat declareren. Je gaat toch niet omreizen omdat je toevallige een trajectkaart de verkeerde kant op hebt? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fiber schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 22:28:
Gewoon een kaartje Dordrecht - Amsterdam Sloterdijk kopen en dat declareren. Je gaat toch niet omreizen omdat je toevallige een trajectkaart de verkeerde kant op hebt? O-)
^^^ Met stom. Jouw werkgever stuurt je naar een cursus, en daarvoor mag en zal hij de reiskosten gewoon vergoeden. Hij snapt ook wel dat de kortste weg van A naar B niet via C gaat. Gewoon treinkaartje declareren en als je werkgever iets vraagt is je trajectkaart niet geldig op dat traject, wat gewoon de waarheid is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Vroeger kon je "omrijkaartjes" kopen, bestaan die nog steeds?

Overigens had ik niet gezien dat je voor je werkgever reisde: met Fiber dus.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou ook een kaartje kopen. Je werkgever zal dat kaartje wel vergoeden, een boete niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maandtrajectabonnement: Het Maandtrajectabonnement is geldig op de op het trajectabonnement vermelde reisroute. Van dit recht kan ongelimiteerd worden gebruikge- maakt gedurende de op het abonnement ver- melde periode. U kunt gebruikmaken van alle treinen op dat traject voor zover vermeld in het overzicht ‘Acceptatie NS-vervoerbewijzen op ns.nl/voorwaarden en waarbij is aangegeven dat Maandtrajectabonnementen daar geldig zijn. Dat is inclusief de ICE International indien deze rijdt op dat traject.
http://www.ns.nl/reiziger...s/folders-downloaden.html

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> VV

• Fonta
Nou, ik weet genoeg. Wordt er allemaal niet blij van.
Vanmorgen na al wat hier stond nog even gevraagd bij een NS-infobalie op Utrecht centraal.
Die vertelde me vrolijk dat als ik rechtstreeks naar Sloterdijk wou reizen, ik vanaf Rotterdam een kaartje mocht gaan kopen.
En het kaartje wat ik van Utrecht naar Sloterdijk ging kopen mocht nog niet eens met korting want het was nog geen 9.00.
Nou maakt het allemaal natuurlijk niks uit als ik kaartjes zou kopen want kan ze toch declareren maar jammer vind ik het allemaal wel. Voor een traject wat 40 minuten langer duurt betalen en dan nog niet de kortere route mogen nemen. Typisch NS zullen we het maar op houden :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht een schrale troost, maar met de rechtstreekse trein van Dordt naar Sloterdijk is nog altijd sneller als met de auto. Vanaf Den Haag en verder is de auto sneller, no matter what.
Enige reden dat de trein sneller is is overigens omdat ie rechtstreeks naar station Sloterdijk rijdt. had je over moeten stappen had ik alsnog de auto geadviseerd. Als er iets onbetrouwbaar en duur is gebleken de laatste jaren is het de trein wel namelijk, sad but true.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-11 21:01
Fonta schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:24:
Nou, ik weet genoeg. Wordt er allemaal niet blij van.
Vanmorgen na al wat hier stond nog even gevraagd bij een NS-infobalie op Utrecht centraal.
Die vertelde me vrolijk dat als ik rechtstreeks naar Sloterdijk wou reizen, ik vanaf Rotterdam een kaartje mocht gaan kopen.
En het kaartje wat ik van Utrecht naar Sloterdijk ging kopen mocht nog niet eens met korting want het was nog geen 9.00.
Nou maakt het allemaal natuurlijk niks uit als ik kaartjes zou kopen want kan ze toch declareren maar jammer vind ik het allemaal wel. Voor een traject wat 40 minuten langer duurt betalen en dan nog niet de kortere route mogen nemen. Typisch NS zullen we het maar op houden :P
Daar kwam ik laatst ook op de harde manier achter. Dat mag wel wat duidelijker vermeld worden want volgens mij weten heel veel mensen dat niet.

• Fonta
Het viel me vandaag op toen ik een kaartje kocht bij de automaat dat zodra je op met korting drukt, er een paar regels onder kwamen te staan.
Hier stond volgens mij oa bij dat korting pas na 9.00 mocht.
Maja het blijft een dievenbende die NS, je hebt een jaartrajectkaart van zo'n €3700 en dan mag je niet eens een beetje afwijken van je traject laat staan dat je 24/7 dan in ieder geval met korting mag reizen.
Gelukkig is het maar voor een weekje.

@Robkazoe Op de harde manier? Als in 35 euro boete?

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:33

Luke!

#Treinbaas
Fonta schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:25:
Maja het blijft een dievenbende die NS, je hebt een jaartrajectkaart van zo'n €3700 en dan mag je niet eens een beetje afwijken van je traject laat staan dat je 24/7 dan in ieder geval met korting mag reizen.
Je zou ook de gebruiksvoorwaarden voor aanschaf of voor eerste gebruik van het product kunnen lezen, zodat je hier niet op nogal lachwekkende wijze hoeft gaan roeptoeteren en doen alsof je groot onrecht is aangedaan. :+

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 16:46

Jeoh

blaat

En als je echt 3700 euro per jaar betaalt dan kan je beter een jaarnetabonnement kopen (of de nieuwe Altijd Vrij). Dan heb je dit gezeik niet en ben je goedkoper uit (ik betaal 3540 per jaar voor Altijd Vrij).

• Fonta
Dat ben ik met je eens. Maar daar zal ik het dan eerst eens over moeten hebben met degene die daar over gaat bij ons in het bedrijf.
Pagina: 1