Aangezien de NS Klantenservice ook van zijn zondagavond aan het genieten is, vraag ik hier maar naar advies aangezien ik het nergens terug kan vinden.
De situatie is al volgt:
Ik heb van mijn werkgever een jaartrajectabonnement tussen Dordrecht en Utrecht.
Deze week heb ik een cursus waarvoor ik op Amsterdam Sloterdijk moet zijn.
Daarom ga ik dus verder reizen dan mijn trajectabo toe laat.
Ik snap dat ik dan dus een kaartje tussen Utrecht en Amsterdam Sloterdijk moet kopen met korting.
MAAR: als ik dat kaartje nou koop op Dordrecht, mag ik dan ook de trein rechtstreeks naar Amsterdam Sloterdijk pakken?
Dordrecht -> Sloterdijk via Utrecht is namelijk langer dan rechtstreeks.
Terwijl de combi van jaartrajectabo + kaartje met korting de kosten voor een langere reis dekt.
Dus wat zal ik morgenochtend doen? de trein rechtstreeks naar Amsterdam pakken of via Utrecht gaan reizen?
De situatie is al volgt:
Ik heb van mijn werkgever een jaartrajectabonnement tussen Dordrecht en Utrecht.
Deze week heb ik een cursus waarvoor ik op Amsterdam Sloterdijk moet zijn.
Daarom ga ik dus verder reizen dan mijn trajectabo toe laat.
Ik snap dat ik dan dus een kaartje tussen Utrecht en Amsterdam Sloterdijk moet kopen met korting.
MAAR: als ik dat kaartje nou koop op Dordrecht, mag ik dan ook de trein rechtstreeks naar Amsterdam Sloterdijk pakken?
Dordrecht -> Sloterdijk via Utrecht is namelijk langer dan rechtstreeks.
Terwijl de combi van jaartrajectabo + kaartje met korting de kosten voor een langere reis dekt.
Dus wat zal ik morgenochtend doen? de trein rechtstreeks naar Amsterdam pakken of via Utrecht gaan reizen?