Windows Activering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
Hoi,

Mijn moederbord is kapot en nu moet ik een nieuwe moederbord gaan halen.
Alleen het geheugen en SSD kan ik hergebruiken, de CPU wil ik ook meteen een andere halen.
Het probleem alleen is als ik Windows moet herinstalleren zal waarschijnlijk Windows activering niet meer werken.
Ik weet dat ik dan een 0800 nummer kan bellen, maar ik heb geen zin om een MS vrouwtje aan de lijn te hebben en uit te leggen dat het moederbord is verneukt.
Dus vroeg mij het volgende af:

op de SSD staat nog steeds een werkende en geactiveerde Windows op, maar met de oude configuratie.
Als ik het nieuwe moederbord installeer en de SSD erop aansluit zal Windows waarschijnlijk met een hoop not recognized devices aankomen van het oude moederbord.
Windows ziet waarschijnlijk een changed hardware en zal opnieuw vragen om te activeren.
Ik wil dan alleen de netwerk driver installeren en Windows opnieuw activeren met nieuwe setup.
Als Windows opnieuw is geactiveerd zal ik de SSD formateren en Windows opnieuw installeren met dezelfde key.

Gaat dit werken ?
En zal Windows met een changed hardware melding komen ?
Vroeger met XP kreeg ik die melding nog wel eens als ik iets ging vervangen, maar met Windows 7 krijg ik die melding niet meer zo snel.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-06 14:06
ik heb onlangs van Moederbord gewisseld ( windows 7 ultimate) en kreeg geen melding. Ik heb ook van CPU gewisseld zonder enig probleem. Maar ik heb geen HDD vervangen dus. CPU en Moederbord kreeg ik geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 22:54
Mede dankzij zaken zoals EFI zou ik aanraden om W7 maar vers te installeren. Als je de HDD erin plaats zal alles werken maar ws niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
Dat telefonisch activeren heb ik al eens eerder gedaan, je krijgt niemand aan de lijn behalve een computer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ook als windows niet geactiveerd is mag je er nog 30 dagen mee werken. Dus wellicht daar pas je energie in steken na de herinstallatie. (ligt ook aan de licentie soort van windows)

[ Voor 14% gewijzigd door leuk_he op 21-10-2012 19:23 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Topicstarter
@Blackstar: Alleen als je teveel wijzigingen maakt kan je die melding krijgen, het gaat om bepaalde combinaties.
Een moederbord vervangen zou je die melding moeten krijgen, tenzij het hetzelfde type is.
Wikipedia: Microsoft Product Activation

@merauder: Lees dat stukje in het vet eens: ik wil alleen opnieuw activeren met de nieuwe setup, eenmaal geactiveerd ga ik mijn SSD formateren en Windows helemaal opnieuw installeren

@unfor: Ook aan een computer wil ik niet vertellen dat het moederbord is verneukt.

@leuk_he: Volgens mij heb je niet begrepen wat ik wil doen.

@de volgende persoon die een reply plaatst: zou je de tekst goed door willen lezen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-06 20:00
Ik heb de TS goed genoeg doorgelezen. Het mag toch geen probleem zijn dat je een onderdeel vervangt en Windows opnieuw installeerd? Als je Windows gekocht hebt mag je gewoon elke dag opnieuw installeren als je daar zin in hebt. Dat MS dan wel vraagt dat je belt omdat het wel vaak herhaalt wordt is niet onredelijk. Maar het mag wel.
Als er een probleem zou zijn krijg je daar last van of je nu eerst met de oude install mee aan de slag gaat of niet. In beide gevallen zou de key en de hardware niet matchen.

Mijn advies, gewoon formatteren en opnieuw installeren. Als het dan niet werkt met activatie kun je met een MS server bellen of de key in de kast leggen en een alternatieve manier van activeren hanteren.

Overigens heb ik zelf nog nooit meegemaakt dat Windows niet wilde activeren. Niet met XP/ Vista /7 op dezelfde of andere machines.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalMess
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 18:58
GoT schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:53:
@unfor: Ook aan een computer wil ik niet vertellen dat het moederbord is verneukt.
@de volgende persoon die een reply plaatst: zou je de tekst goed door willen lezen.
Je hoeft niks uit te leggen, nadat je je serial hebt ingevoerd krijg je een melding dat je contact moet opnemen.
Zodra je belt moet je de cijfers doorgeven die op je scherm staan, daarna krijg je weer cijfers terug en als je die invoert is je Windows geactiveerd.
Het lijkt mij beter om dit te doen en het stelt helemaal niks voor, bel je via een mobiele telefoon dan kan je zelfs de code als SMS ontvangen die je moet invoeren.

Dit proces kan je wel tig x doen zoals de poster hierboven zei.

[ Voor 4% gewijzigd door RoyalMess op 21-10-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 10:44
@merauder: Lees dat stukje in het vet eens: ik wil alleen opnieuw activeren met de nieuwe setup, eenmaal geactiveerd ga ik mijn SSD formateren en Windows helemaal opnieuw installeren
Maar waarom? Wat denk je te winnen met eerst activeren en dan opnieuw installeren? Volgens mij heb je dan uiteindelijk hetzelfde effect als wanneer je meteen opnieuw installeert. In beide gevallen moet je opnieuw installeren en heb je de kans dat je Microsfot moet gaan bellen. Enige is dat je door eerst te gaan starten met de oude installatie een grotere kans hebt dat je BSOD's en dergelijke gaat krijgen wegens verkeerde drivers. Of gaat het je er puur om dat je hoopt dat je dan wel mag activeren zonder te bellen als je het met de oude installatie doet? Kan me niet voorstellen dat het verschil maakt eerlijk gezegd.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-06 22:54

Ook ik heb de tekst doorgelezen, en ik geef mijn advies dat je beter meteen begint met de format. Het activeren gaat echt geen probleem worden, tenzij je een 'merk-PC' hebt met vooraf geïnstalleerde recovery image.
Pagina: 1