Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

php grafieken scripts

Pagina: 1
Acties:

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-11 21:24
M'n raspberry Pi leest om de 5 minuten m'n 1-wire teller (DS2423 aan de s0 uitgang van een kwh meter) uit en zet deze in een mysql database. In het totaal lees ik het algemeen elektrisch verbruik, het elektrisch verbruik van de warmtepomp, verbruik koud water en verbruik regenwater uit.

Ik wil deze gegevens graag visualiseren in een aantal grafieken.
In basis wil ik per teller het verbruik van de laatste 24H en laatste 30dagen tonen.

Nu is dat allemaal geen probleem, maar voor het elektrisch verbruik wil ik ook dag/nacht toevoegen en de data van de vorige periode erbij zetten.

Concreet zoek ik dus een php grafiek die een bar grafiek maken met volgende eigenschappen

- stacked bar (dus onderaan nachtverbruik en daarboven dagverbruik)
- als "schaduw" de gegevens van vorige periode (vorige dag of vorige maand) weergeven op dezelfde manier (dus stacked)
- de kleur van de voorste stacked bar aanpassen per bar: als het huidige verbruik hoger is dan vorige dan moet het rood zijn, gelijk grijs en lager groen. (hierbij enkel rekening houden met het totaal van dag en nacht)
- de kleur van de achterste stacked bar is altijd grijs (2 grijstinten)

online vindt ik verschillende grafiek 'suites' die stacked bars kunnen maken en ook van die bars achter elkaar, maar nooit in combinatie en nooit met verschillende kleuren per bar

Kent er iemand dergelijke php scripts?

• leroyk2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je zou jqplot kunnen gebruiken voor het grafiek gedeelte en php voor het ophalen van data. Je moet het dan wel zelf maken :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als jij allerlei hippe dingen wil doen die specifiek op jouw situatie slaan dan moet je niet verwachten dat daar standaardscripts voor zijn. Je zal dan ofwel moeten settlen voor iets minder ofwel zelf iets moeten bakken, eventueel met amCharts.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Als ik jou was zou ik daar een javascript library voor maken. Gewoon je PHP script het in JSON ofzo op laten hoesten en dan javascript een mooie graph laten tekenen. Flot bijvoorbeeld is erg krachtig.

https://niels.nu

• eggied97
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-11 12:53

eggied97

01000101

is highcharts dan niet iets?
url : http://www.highcharts.com/

student - progger - beunen

• Promy
  • Laatst online: 23-11 21:24
Het nadeel van javascript grafieken is (mijn inziens toch) dat het resultaat meer afhankelijk wordt van de client (of heb ik het mis).
Ik wil het graag gebruiken op ios/android en ook op win/mac.
In highcharts zag ik iets dat ongeveer is wat ik wilde, misschien met wat aanpassen :)

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 19:32
Highstock (niet Highcharts) is ideaal voor het plotten van date(time)/values.

• phex
  • Laatst online: 15-11 16:07
Javascript wordt gewoon ondersteund op android/ios. Het voordeel is dat je de charts flexibel kan houden met user input zonder dat je voor elke variatie iets met GD zou moeten genereren.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Promy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:22:
Het nadeel van javascript grafieken is (mijn inziens toch) dat het resultaat meer afhankelijk wordt van de client (of heb ik het mis).
In princiepe renderen ze het op alle clients min of meer hetzelfde, en bovendien wil je juist de optie hebben om het op een tablet anders te renderen dan op een desktop. Als je het server-side doet is dat veel lastiger.
Ik wil het graag gebruiken op ios/android en ook op win/mac.
In highcharts zag ik iets dat ongeveer is wat ik wilde, misschien met wat aanpassen :)
Je hebt massa's dergelijke libraries. Flot en jqPlot zijn ook bekenden. Highcharts is volgens mij niet gratis.

https://niels.nu

Pagina: 1