[fp/feat] Moderatieblad na 48 uurs verlopenheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skydream
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-05 23:45
Ik heb aangenomen dat het geen bug is, en dat het bij T.net 7 gewoon zo hoort te werken, vandaar de [fp/feat]. Toch maar via het vragenlijstje van Zeef overgenomen om duidelijke aanwijzingen richting ''het probleem''/''de gemiste feature'' te noemen.

1. Bestemming:
Moderatieblad bij eacties onder artikelen op de frontpage.

2. URL:
Niet specifiek van toepassing, maar een voorbeeld is:
http://tweakers.net/nieuw...instapmarkt.html#reacties

3. De omschrijving & steps to reproduce:
Wanneer je (sinds T.net 7?) een reactie die ouder is dan 48 uur wilt beoordelen, dan zijn de rate knoppen op het moderatie pop up menuutje ('moderatieblad'), niet meer disabled/inactief. Nu moet je er eerst op klikken voordat je kunt zien van, oja wacht even, deze reactie is meer dan 48 uur oud.

Ik zou dan ook voor willen stellen, bij een inactieve moderatie status, de knoppen op inactief te zetten, met alleen een grijze kleur, ook als hover effect (zodat je het ''disabled idee'' van een button krijgt). Bovendien de toegevoegde tekst met "Deze reactie is al 48 uur oud en kan niet meer gemodereerd worden", op het moderatieblad zoals vroeger het geval was, voegde ook veel toe.

Het komt namelijk wel eens voor dat er ook nog meerdere dagen na het verschijnen van het artikel, mensen op het artikel reageren, die daarna dus ook nog gemod kunnen worden. (Bijvoorbeeld OldButNotSoWise op zaterdag 20 oktober 2012 16:08

Dat laatste, die tijd en datum brengt me op het volgende. Natuurlijk staat er bij elke reactie ook een tijd en datum. Ondanks dat ben ik, sinds ik me ook maar eens heb aangemeld voor T.net, eerst de reactie aan het lezen, dan die reactie aan het beoordelen, om vervolgens de moderatie toe te passen met een muisklik (voor alle reacties die ik zo'n beetje mod).
k kijk al niet meer naar de datum. Het is denk ik, maar daar kunnen anderen het met me van mening verschillen, veel makkelijker als je ziet dat de tijdsperiode voor moderatie van een reactie voorbij is, dan dit te ondervinden, of even te kijken: "zo laat is deze gepost, oké we zijn al 48 uur verder, modereren kan dus niet meer."

Het is misschien wel een beetje luiheid, en ongetwijfeld een kleine toegevoegde waarde, maar persoonlijk vond ik het handig, makkelijker en sneller werken, zodat ik mijn mini-deel in het modden van oudere en nieuwere reacties efficiënt(er) kan blijven doen ;).

4. Je browserversie:
Firefox 16.0.1

5. Door jou gebruikte plug-ins:
Better Privacy 1.68
Echofon 2.5.1
Firebug 1.10.4
FireFTP 2.0.7
Ghostery 2.8.3 (Echter wél gewhitelist)
HTTPS-Everywhere 3.0.2 (Uitgeschakeld voor Tweakers.net, sinds woensdag)
Norton Vulnerability Protection

6. Besturingssysteem

Windows 7 - 64 bit

(extra)

7. Screenshots:
Klik voor de grotere versie
1)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ejLSf.png

2)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mSCPO.png

[ Voor 0% gewijzigd door Skydream op 21-10-2012 18:20 . Reden: Fix, linkjes screenshots ]

Even in darkest of time, there will always be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:29
k kijk al niet meer naar de datum. Het is denk ik, maar daar kunnen anderen het met me van mening verschillen, veel makkelijker als je ziet dat de tijdsperiode voor moderatie van een reactie voorbij is, dan dit te ondervinden, of even te kijken: "zo laat is deze gepost, oké we zijn al 48 uur verder, modereren kan dus niet meer."

Het is misschien wel een beetje luiheid, en ongetwijfeld een kleine toegevoegde waarde, maar persoonlijk vond ik het handig, makkelijker en sneller werken, zodat ik mijn mini-deel in het modden van oudere en nieuwere reacties efficiënt(er) kan blijven doen ;).
Ook eens, al hoeft van mij niet eens zo'n pop-up te verschijnen. Wellicht dat er gewoon een ander kleurtje van de knop of het niet meer verschijnen van het moderatievenster al genoeg is. Bij dat laatste merk je dan al meteen "Oh het kan niet meer". Voordeel: je hoeft niet EN de popup weg te klikken EN het modvenster.

Eigenlijk kijk ik ook vrijwel nooit naar de datum als ik vol gas aan het modereren ben. Natuurlijk geldt dat je snel in de gaten hebt wat betreft de geposte tijd+datum van de eerste reacties, maar soms worden na 1 of 2 dagen nog reacties tussengeplaatst en dan krijg je steeds die pop-ups (omdat je niet steeds naar die tijd kijkt).

[ Voor 15% gewijzigd door Aardwolf op 21-10-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-06 00:03
Een aanvulling van mijn kant: ik ben het met de TS eens, en zou het ook graag anders zien bij moderaties van reacties van jezelf, en reacties daarop. Ik bedoel: je eigen reactie mag je niet modereren (terecht), maar ook deze info wordt gegeven met een popup. Bij reacties op zo'n reactie dus ook.